Zamożna pozna
Katalog znalezionych frazWidzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: Zamożna pozna
Temat: zdublowane wpisy
Mam skryp, w którym jest sobie spis miast, a po kliknięciu na miasto
otewiera się spis firm w tym mieście. Problem w tym, że kiedy w danym
mieście jet wpisanych kilka firm to na spisie te miasta wyświetlają mi się
wielokrotnie. Np
Warszawa
Poznań
Poznań
Poznań
Katowice
i każde z tych linków prowadzi do swojego spisu firm. Moje pytanie brzmi,
jak z poziomu zapytania do bazy sprawdzać wpisy i jeśli się one dublują to
przechodzić do
następnego wpisu itd. aby w ostateczności uzyskać wypis
Warszawa
Poznań
Katwice
Oto ten skrypt który wyświetla miasta
[....ciach...]
if ($action=="spis_miast") {
$wynik = mysql_query("SELECT * FROM mapa WHERE woj = '$woj'")
or die(mysql_error());
switch ($woj) { // Wysietlanie nazwy województwa
case 'slaskie': $woj = 'Śląskie'; break;
case 'mazowieckie': $woj = 'Mazowieckie'; break;
case 'dolnoslaskie': $woj = 'Dolnośląskie'; break;
case 'kujawsko-pomorskie': $woj = 'Kujawsko-pomorskie'; break;
case 'lubuskie': $woj = 'Lubuskie'; break;
case 'lubelskie': $woj = 'Lubelskie'; break;
case 'ludzkie': $woj = 'Łudzkie'; break;
case 'malopolskie': $woj = 'Małopolskie'; break;
case 'opolskie': $woj = 'Opolskie'; break;
case 'podkarpackie': $woj = 'Podkarpackie'; break;
case 'podlaskie': $woj = 'Podlaskie'; break;
case 'swietokrzyskie': $woj = 'Świętokrzyskie'; break;
case 'warminsko-mazurskie': $woj = 'Warmińsko-mazurskie'; break;
case 'wielkopolskie': $woj = 'Wielkopolskie'; break;
case 'zachodnio-pomorskie': $woj = 'Zachodnio-pomorskie'; break;
case 'pomorskie': $woj = 'Pomorskie'; break;
default: $woj = 'Brak w bazie'; brak;
}
print "<br<table width="100%" bgcolor="white" border="1"
bordercolor="black" cellpadding="0" cellspacing="0"<tr<td<div
align="center"<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"
size="3"<b$woj</b</font</div</td</tr</table<br"; // wyswietlanie
nazwy wojewodztwa
while($wartosc = mysql_fetch_array($wynik)) { // wypisanie miast
zarejestrowanych w bazie według podanego województwa
extract($wartosc);
if ($woj) {
print "<div align="left"<a
href="mapa.php?action=spis_salonow&woj=$woj&miasto=$miasto" class=
"a2"<font face="arial" size="2"<li$miasto</li</font</a</div";
}
}
}
[...ciach...]
pomocyyyyy
netoperek<
Ps.: Oczywiście baza to mySQL
Temat: Podroze poznanskiego ST44-728
Oto skromna (co ciekawsze) czesc przebiegow z ostatniej ksiazki
pokladowej tego gagarina:
Godzin nie podaje, bo niezbyt czytelne.
12.08.1988 Poznan - Wagrowiec
12.08.1988 Wagrowiec - PFA (Franowo) - POA (P-n Glowny)
13.08.1988 Poznan Gl - Miedzychod - Pniewy
13.08.1988 Pniewy - Rokietnica
13.08.1988 LOK31 Rokietnica - Mialy
??.??.1988 POA - PFA - Rogozno
15.08.1988 Poznan - Miedzychod - Pniewy
15.08.1988 Pniewy - Rokietnica
16.08.1988 Poznan - Zagan - Zielona Gora (sic!)
16.08.1988 Zielona Gora - Poznan
18.08.1988 Poznan - Wagrowiec - Brod..zisk?? (nie odczytalem - pierwsze
trzy litery na 100%!)
??.??.???? Poznan - Bydgoszcz - Poznan (via Wagrowiec, sic!)
21.08.1988 Poznan - Naklo nad Notecia - Poznan
21.08.1988 Poznan - Pila - Poznan
km 28839 tasme zabrano do protokolu z dnia 21.08.1988 przez MI ...
(ustawa) z MD Pila godz. 19:50
22.08.1988 Poznan - Rokietnica - Poznan
23.08.1988 Poznan - Kwilcz
23.08.1988 Kwilcz - Miedzychod - Franowo - Poznan
24.08.1988 Poznan - Miedzychod - Pniewy
24.08.1988 Pniewy - Franowo - Poznan
25.08.1988 Poznan - Miedzychod - Kazmierz Wlkp.
25.08.1988 Kazmierz Wlkp. - Wronki - Mialy
25.08.1988 Mialy - poznan
26.08.1988 - SPR - (S jak smiech - sieciowy czy roboczy?)
27.08.1988 Poznan - Bialogard - Poznan
28.08.1988 Poznan - Mialy - Wronki - Kozieglowy - Poznan Lok.
30.08.1988 Poznan - Grodzisk Wlkp. - Poznan (sic!)
31.08.1988 Poznan - Wagrowiec - Szubin - Poznan
01.09.1988 Poznan - Wronki - Slonawy - Wronki
03.09.1988 Poznan - Pila - Poznan - Wolsztyn - Poznan (gagarin w
Wolsztynie...sic!!)
04.09.1988 Poznan - Znin - Poznan (sic!)
05.09.1988 Poznan - Krzyz - Pila - Poznan
06.09.1988 Poznan - Gorzow Wlkp. - Poznan
07.09.1988 Poznan - Kolobrzeg (sic!!)
08.09.1988 Kolobrzeg - Poznan
18.09.1988 SPR - Poznan - Gniezno - Poznan
19.09.1988 Poznan - okreg 4b
24.09.1988 Poznan - Poznan Wola - Poznan
- prawdopodobnie REV, bo skad ta przerwa? -
29.06.1989 Poznan - Bialogard - Poznan
29.06.1989 Poznan - Wolsztyn - Poznan
03.07.1989 Poznan - Ustka - Poznan (SIC!!!!)
19.07.1989 Poznan - roboczy 4b (peron letni!)
20.07.1989 Poznan - Znin - Poznan
25.07.1988 Poznan - Pila - Poznan - Bolechowo - Poznan
28.07.1989 Poznan - Kozieglowy - Piatkowo (mialem 7 latek, kiedy po
mojej dzielnicy gagarin smigal!)
18.08.1989 SPR - Krzesiny
18.08.1989 SPR MD Poznan (co to jest to SPR?)
30.08.1989 DOM Piatkowo
27.09.1989 stacja Skoki
09.10.1989 Poznan - Swarzedz
10.10.1989 Swarzedz
11.10.1989 Swarzedz - Franowo - Kobylnica
11.10.1989 sieciowy - Swarzedz
12.10.1989 sieciowy - Swarzedz
...i to sa ostatnie wpisy. Czyli jak widac lok ten dogorywal na
sieciowym.
Sporo jest relacji na trasie Poznan - Pila, domyslam sie, ze w zwiazku z
elektryfikacja tej linii (1985?)
Pozdrawiam z lezka w oku,
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątkuTemat: Nie kolejowe, ale... 750 kV.
Niestety nie wiem czy jest średnie napięcie 65 kV.Natomiast mi chodziło o
linie średniego napięcia 15 kV czyli tak zwaną przezemnie 3 drutową,która
posiada tylko i wyłącznie 3 druty,i tym się charakteryzuje,a ponadto jest
połączona ze słupowymi stacjami transformatorowymi(rzeczą najpiękniejszą dla
mnie w energetyce) szokoda tylko że te stacje ostatnio są łączone z linią 15
kV
(trzydrutową) podziemnie a nie nadziemnie(zanikanie napowietrzynych lini tego
typu).O co mi właściwie chodzi?? chodzi mi o to,i może od ciebie bym się tego
dowiedział,czy ten rodzaj lini wcześniej przezemnie opisanej posiada napięcie
tylko i wyłącznie 15 kV czy też nie.I czy tylko taki rodzaj lini popularny
zresztą w energetyce zalicza się do kategori średnich napięć.
Nie tylko 15 kV. Często stosuje się identyczne z wyglądu linie 20 kV.
Generalnie średnimi napięciami określa sie przedział 6~30 kV, chociaż jak
wiadomo występowały linie 40 kV i 60 kV też zaliczane do tej grupy.
Warto też zwrócić
uwage,że ten rodzaj lini towarzyszy również zaelektryfikowanym szlakom
kolejowym w Polsce(za granicą nie wiem)w dwóch formach: w postaci lini
biegnącej obok torów kolejowych(CMK,Linia Warszawa-Poznań,Poznań-Wrocław
i inne)Oraz w postaci końcówek tejże lini(w tym przypadku dwa druty niżej na
tym samym poziomie,a jeden wyżej)zawieszonych na słupach trakcyjnych np.
linia
Warszawa-Gdańsk i co któryś tam słup też występują słupowe stacje
transformatorowe które albo zwiększają albo zmniejszają napięcie prądu
elektrycznego(tego nie wiem),a co ciekawe bardzo często jest też tak że są
też
i nieczynne,nie posiadające transformatora(przyczyny też nie znam)Teraz już
wiem że taka linia w elektryfikacji kolejowej nosi nazwe Lini potrzeb nie
trakcyjnych(LPN)Lecz jaką odgrywa rolę,tego nie wiem.
LPN, czyli Linie Potrzeb Nietrakcyjnych, poprzez małe słupowe stacje trafo
zasilają urządzenia rozmieszczone na szlaku, takie jak SBL (samoczynna blokada
liniowa), SSP (samoczynna sygnalizacja przejazdowa), niekiedy zasilają także
sterowanie kabin sekcyjnych, a także całe posterunki ruchu. LPN zasilane są z
podstacji trakcyjnych. Napięcie LPN jest takie jak napięcie zasilające
podstację (zwykle 15 kV lub 20 kV).
Dlaczego ten rodzaj lini
uważam za ciekawy.Powodów jest wiele.Można między innymi wyróżnić dużą ilość
konstrukcji słupów.Wiem że cię to nie interesuje,ale jak już jesteśmy w
temacie,to pragne powiedzieć że linie energetyczne zawsze mi się podobały
odkąd je ujżałem,tak samo jak i pociągi.I powiem ci tyle,że Polska posiada
najpiękniejsze linie energetyczne,zwałasza 15 kV(moją ulubioną)tak samo
zresztą jak i pociągi.Dobrze że się ty urodziłem:]
Miłe słowa. W tych czasach ciężko o patriotyzm, dobrze że jeszcze choć troszkę
go w nas zostało. Jeśli chodzi o konstrukcje słupów to faktycznie jest spora
różnorodność. Od drewnianych, przez żelbetowe aż po kratownicowe :)
A skoro jesteśmy w temacie to nie wiem czy wiesz, ale często wzdłuż szlaków
kolejowych idą słupy, które bardzo przypominają linie średniego napięcia...
lecz wcale nimi nie są. Są to napowietrzne zasilacze trakcyjne, które można
odróżnić od linii LPN po tym, że skrajne przewody są na izolatorach, a środkowy
(minusowy) jest połączony z konstrukcją słupa. Przekrój przewodów jest o wiele
większy niż linii średniego napięcia, często stosowane są przewody wiązkowe
(celem zmniejszenia spadków napięcia). Na słupach zasilaczy możemy też znaleźć
od czasu do czasu iskierniki rożkowe, bądź kompaktowe odgromniki zaworowe. Oto
przykładowe zdjęcie napowietrznego zasilacza trakcyjnego, podającego się za
LPN :)
http://jastrzab.lhs.pl/galerie/kolej04/!89_lublinek/zasilacze_trakcyj...
Pozdrawiam
Jacek Jastrzębski
http://jastrzab.LHS.pl
Temat: Predkosci Lodz - Warszawa - o co chodzi?
Lodz - 820,4 tys., d. woj. lodzkie - 1116,2 tys.
W-wa - 1632,5 tys., d. w-wskie - 2416,6 tys.
(dane z l. 1995-96)
Czy to malo?
Województwo pomorskie ma ok. 2,2 mln. mieszkańców.
| Bo jeśli
| między jakimikolwiek miastami jest autostrada, to powinna być taka
między
| dowolnymi innymi!! Równoć ponad wszystko. Trzeba by ponadto trochę
| uszkodzić
| CMK, bo jest jedyna w swoim rodzaju i dlatego wyłamuje się ze układu
| równośći.
| Równość nie polega na tym, że każdy ma taką samą drogę czy też linię
| kolejową.
| Równość polega na tym, by każdemu dać równe szanse rozwoju we właściwym
| dla
| niego kierunku.
| Ale jaja. Chcesz decydować, o tym jakie jest dla mnie "właściwy
kierunek"?
| I tak dla układu Łódź-Warszawa, taką szansą jest szybka kolej.
| Pisałem już o tym. Obciążyć mieszkańców tych miast i tylko tych miast
| podatkiem na budowę takiej linii.
Obciazyc mieszkancow Trojmiasta, Malborka i Dzialdowa modernizacja
E65, mieszkancow Poznania, Konina i Kutna modernizacja E20,
mieszkancow Wroclawia i Opola za E30 itd.
| Linia łódzka to taka sama linia jak każda inna linia magistralna i
zasługuje
| na taką samą uwagę jak każda inna taka linia. Nie jest ona różna od
innych
| lini magistralnych, jak np lini nr 3 (Warszawa - Poznań - zachodnia
granica)
| czy lini nr 1 (CMK), linii nr 9 (Gdynia - Warszawa), lini Wrocław -
Poznań,
| Poznań - Szczecin itd.
W-wa - Poznan - granica - z grubsza zmodernizowana do 160.
Chyba za jakieś zagraniczne środki.
CMK - jest modernizowana ze 160 do 250.
I tak nie ma taboru na 250 km/h.
W-wa - Gdansk - z tego co czytalem na grupie, modernizacja do 160
rozpoczyna sie wkrotce.
W lutym :-)
Wroclaw - Poznan - Szczecin - przewidziana do modernizacji na 160.
Też w lutym :-)
Jezeli uwazasz, ze linia lodzka zasluguje na taka sama uwage jak
wymienione, to nie rozumiem dlaczego sprzeciwiasz sie samemu pomyslowi
jej modernizacji.
Sprzeciwiam sie pomysłowi modernizacji *tylko* tej trasy.
Inna sprawa, ze trudno byloby pozyskac fundusze z UE na przebudowe tej
linii, bo jest - w odroznieniu od wyzej wymienionych - poza
priorytetowymi korytarzami europejskimi.
| MK
Czy Kolega nie wystepowal tu wczesniej pod pseudonimem Shitware? Z
czystej ciekawosci pytam...
Tak, pisałem przecież o tym.
MK
Temat: Oddam w w ręce czyste - przetarg ! 8-) (wyszło trochę długie)
Wobec kompletnego braku zainteresowania wymianą, którą proponowałem tydzień temu
zdecydowałem się oddać różne pozycje z poprzedniego rozkładu (obowiązującego do
6.01.2001), które pewnie kilku MK zainteresują. Jednak w odróżnieniu od innych
tego typu ogłoszeń chciałbym dać wszystkim szansę, (a nie tylko pierwszym,
którymi zapewne zazwyczaj są osoby ze stałym łączem - co jest trochę nieuczciwe)
i jakoś inaczej wyłonić odbiorcę lub odbiorców owych służbowych zeszytów. W
związku z tym osoby, które zgłoszą się do mnie na priva jako chętne, proszone są
o głos na grupie w sprawie, jak mam wyłonić zwycięzcę / zwycięzców, a oto
możliwości:
a) rozlosować jednego zwycięzcę (zwycięzca dostanie wszystkie pozycje które
chce)
b) dla każdej pozycji rozlosować zwycięzcę spośród chętnych na nią (losowań
będzie tyle ile pozycji, a wygranych będzie kilku)
c) ustalicie między sobą na grupie, kto weźmie którą pozycję (chyba jest możliwe
takie dogadanie się ?)
d) w oparciu o_krótką_notatkę pt. "dlaczego właśnie Tobie mam oddać ową pozycję"
sam zadecyduję komu oddać którą (co kto napisze to już jego sprawa, byle mnie
przekonać do swojej osoby)
e) to samo co w pt. "d", ale przyznaję wszystkie pozycje jednej osobie
(oczywiście, podobnie jak w pt. "a", dostanie te które chce, a jeśli nie chce
wszystkich to na następne będzie następny wybrany, itd.)
A oddam to co poniżej:
* Zeszyt 765 - RJ poc. turystycznych dla linii, odcinków: Kutno - Poznań;
Swarzędz - Kiekrz, Kluczbork - Krzyż / Szczecinek; Rawicz - Gniezno; Piła -
Krzyż;Głogów - Kostrzyn; Leszno - Głogów; Zielona Góra - Węgliniec + pociągi
służbowe i ZNTK + poc. doświadczalne
* Zeszyt 766 - RJ poc. pasaż dla linii: Głogów - Kostrzyn; Czerwieńs - Guben;
Głogów - Forst; Legnica - Zagań; Węgliniec - Żary; Zielona Góra - Żary
* Zeszyt 760 - RJ poc. pasaż dla linii: Warszawa - Poznań - Frankfurt; Sokołowo
podg. - Września - Podstolice; Swarzędz - Krzyż (obwodnicą Poznania);
ZBąszynek - Czerwieńsk
* Zeszyt 704 - RJ poc. pasaż dla linii: Rawicz - Poznań - Gniezno; Wolsztyn -
Poznań; Poznań - Kcynia; Leszno - Zbąszynek
* Zeszyt 761 - RJ poc. pasaż dla linii Kutno - Poznań - Frankfurt (bez
kwalifikowanych i międzynarod); Poznań - P. Antoninek / Swarzędz - P. Franowo -
P. Starołęka - Poznań Gł.; Zbąszynek - Zielona Góra; Zbąszynek - Gorzów Wlkp.;
Ponętów - Barłogi
* Zeszyt 740 - RJ poc. TOWAROWYCH i pasaż. dla linii: Piła - Kostrzyn / Kostrzyn
tow.
* Dodatek 4B (format A4) do SRJ (plan zestawienia pociągów towarowych...);
* wytyczne w spawie skomunikowań;
Wszystkie te pozycje ważne od dnia 10.06.2001, a więc mogą być lekko (TYLKO
lekko)
nieaktualne.
Czekam na głosy na grupie i zgłoszenia na priva. Jeśli ktoś jednocześnie nie
zagłosuje i nie przyśle zgłoszenia na priva nie biorę jego kandydatury pod
uwagę.
Pozdrówka !
Mick
Temat: Pociagi do ciecia
[Gazeta Lubuska 28.02.2002]
Pociąg do cięcia
PKP tonie. Ubiegły rok spółka zakończyła stratą w wysokości ok. 1,3 mld zł.
Ten rok zapowiada się jeszcze gorzej. Same przewozy regionalne przynoszą
dziennie ok. 5 mln zł strat.
Specjaliści twierdzą, że jeśli sytuacja się nie zmieni, to niebawem PKP
ogłosi bankructwo. Długi spółki będą bowiem wyższe od jej majątku. Aby do
tego nie dopuścić, kolejarze zaczęli na gwałt szukać oszczędności.
Trzy warianty
Pierwszym krokiem ma być ograniczenie wydatków na przewozy regionalne, które
przynoszą największe straty. PKP opracowała trzy warianty zmian. W pierwszym
zakłada się zamknięcie w kraju ok. 6 tys. linii lokalnych, w drugim - nawet
9 tys., a w trzecim ograniczenie kursów pociągów o ok. 20 proc.
O konsekwencje tych planów zapytaliśmy zastępcę dyrektora Zakładu Przewozów
Pasażerskich w Zielonej Górze Grzegorza Dwojaka. - Trwają przygotowania do
obniżenia kosztów związanych z przewozami regionalnymi - przyznał G.
Dwojak. - O ich skali musi zadecydować resort infrastruktury, a konkretnie
wicepremier i minister infrastruktury Marek Pol.
Wczoraj w Ministerstwie Infrastruktury nikt nie chciał udzielić informacji
na ten temat. Nieoficjalnie uzyskaliśmy tylko potwierdzenie, że trwają prace
nad pakietem oszczędnościowym. Decyzje mają zapaść niebawem.
Zniknie co drugi
Co to może oznaczać dla naszego regionu? Gdyby przyjęty został wariant
drugi, czyli zamknięcia ok. 6 tys. km połączeń kolejowych, wtedy w woj.
lubuskim ruch pociągów zostałby ograniczony do... czterech linii. Byłyby to
trasy: Głogów - Kostrzyn - Zielona Góra, Zielona Góra - Czerwieńsk -
Zbąszynek - Poznań, Poznań - Rzepin - Kunowice - granica oraz Kostrzyn -
Gorzów Wlkp. - Krzyż. W konsekwencji z obecnych 114 połączeń utrzymywanych w
Lubuskiem pozostałaby nie więcej niż połowa.
Natomiast w wariancie najłagodniejszym, czyli zakładającym ograniczenie
kursowania pociągów o ok. 20 proc., składy zupełnie przestałyby kursować
jedynie na dwóch liniach: Głogów - Żagań oraz Żary - Węgliniec. Na
pozostałych liniach pociągi jeździłyby rzadziej. Dojazd np. z Zielonej Góry
do Żar byłby wprawdzie utrudniony, ale możliwy.
Może po wyborach
Na razie trudno przewidzieć, jaką decyzję podejmie wicepremier Pol. Można
przewidzieć dwa scenariusze. Jeśli decyzja ta będzie miała charakter
ekonomiczny, to trzeba się spodziewać zamknięcia 6 tys. km połączeń
lokalnych, a jeśli będzie to decyzja polityczna, to ograniczenia w
kursowaniu pociągów będą minimalne.
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, bardziej prawdopodobny jest drugi
scenariusz. Trudno bowiem przypuszczać, by tuż przed jesiennymi wyborami
samorządowymi rząd decydował się na podjęcie bardzo niepopularnej decyzji.
Dlatego można przypuszczać, że do końca tego roku pociągi będą kursowały
niemal bez zmian.
Prawdziwa rewolucja czeka nas zapewne w roku przyszłym. Wtedy zniknie
większość lokalnych połączeń kolejowych. Można by temu zapobiec, gdyby
większość kosztów tych połączeń przejęły na siebie samorządy. Ale im
przecież także brakuje pieniędzy.
CZESŁAW WACHNIK
Temat: Gdzie są lok.SP/SU45 ?
Mariusz Rutkowski <mario077.WYT@gazeta.plnapisał(a):
Bardzo proszę o info gdzie jeszcze stacjonują te piękne maszyny.Posiadam dużą
kolekcję ich zdjęć i chcę uzupełnić resztkę bo niedługo już znikną znaszych
szlaków! Wiem o tym na BANK!!!Mogę udostępnić swoje numery.
Konkretnie szlaki na których można spotkać SU45 w ruchu pasażerskim:
--Maszyny Białostockie:
czeremcha:
SIEDLCE-CZEREMCHA-HAJNÓWKA
Białystok:
SOKÓŁKA-SUWAŁKI
SUWAŁKI-SESTOKAI (Litwa)
SUWAŁKI-EŁK (poza sezonem czasami ciagają towarowe)
EŁK-KORSZE (ale OIDP poprawki, to jedyny obieg na tej linii maszyn
białostockich został zlikwidowany)
--Maszyny Bydgoskie:
Grudziądz:
MALBORK-TORUŃ-GRUDZIĄDZ
LASKOWICE-GRUDZIĄDZ-DZIAŁDOWO
LASKOWICE-CZERSK (w ramach zastępstw za szynobus)
SIERPC-TORUŃ
SIERPC-PŁOCK (towarowe)
--Maszyny Czerwieńskie:
Czerwieńsk:
LEGNICA-ŻAGAŃ (sporadycznie za SU46)
RZEPIN-FRANKFURT (przeciąganie niżej kwalifikowanych pociągów międzynarodowych)
--Maszyny Gdyńskie:
Chojnice:
PIŁA-CHOJNICE-TCZEW
TCZEW-GDYNIA (bardzo rzadko w przypadku braku elektrowozu)
TCZEW-MALBORK (również bardzo rzadko w przypadku braku elektrowozu)
CHOJNICE-BYDGOSZCZ
SZCZECINEK-CHOJNCIE (ostatnio rzadko)
CHOJNICE-KOSCIERZYNA (za szynobus i z transkaszubią- ekstremalnie rzadko)
KOSCIERZYNA-GDYNIA (w sezonie standard poza sezonem rzadko)
--Maszyny Lubelskie:
Lublin:
LUBLIN-STALOWA WOLA ROZWADÓW
ZAMOŚĆ-RZESZÓW (wspólnie z SP32)
ZAMOŚĆ-STALOWA-DĘBICA
ZAMOŚĆ-REJOWIEC (gdy brak SP32)
--Maszyny Olsztyńskie:
Olsztyn:
KORSZE-EŁK (także towarowe)
OLSZTYN-CZERWONKA-MIKOŁAJKI (w sezonie)
OLSZTYN-SZCZYTNO-PISZ (do pisza w przypadku braku SU42 lub szynobusu)
OLSZTYN-BRANIEWO (w przypadku braku SU42 lub szynobusu, za to coraz czesciej z
towarowymi)
Malbork:
KWIDZYN-MALBORK
MALBORK-ELBLĄG-BRANIEWO (pociąg do Kaliningrau)
--Maszyny Poznańskie:
Poznań:
POZNAŃ-WOLSZTYN
POZNAŃ-WĄGROWIEC
Leszno:
LESZNO-GŁOGÓW
LESZNO-KROTOSZYN-OSTRÓW (do ostrowa za SA105/108)
LESZNO-ZBĄSZYNEK
--Maszyny SZCZECINSKIE
Szczecinek:
SZCZECINEK-SŁUPSK
SZCZECINEK-CHOJNICE (gdy brakuje SU42)
PIŁA-KRZYŻ-KOSTRZYN
--Maszyny Wrocławskie
Kamieniec:
KĘDZIERZYN-KAMIENIEC-KŁODZKO-WAŁBRZYCH (jedziły ze sniezką, obecnie tylko w
ramach zastęstw)
NYSA-BRZEG, NYSA-OPOLE (bardzo bardzo rzadko w ramach zastpstw)
WĘGLINIEC-ZGORZELEC (?)
Obecnie na stanie PKP jest 151 maszyn (2006) tej serii, z czego ok. 95 w
stanie czynnym.
Istnieją wciąż dwie maszyny nie bedące juz na ilostanie z 2004:
SP45-139 jako eksponat w sansenie Koscierzyna
SU45-203 wrak w Chojnicach
Czyli w sumie jest możliwe do spotkania fizycznie 159 maszyn lub czegoś co
kiedyś nimi było :D
Temat: [pr] Droższe bilety PKP od 1 marca
http://biznes.interia.pl/news?inf=874721
PKP: Protest PKP się zaostrza
22.02.2007 17:34
Pracownicy kolei wstrzymali w czwartek ruch pociągów na Dworcu Głównym w
Krakowie i w Kutnie w woj. łódzkim. Domagają się m.in. podwyżek płac. PKP
Polskie Linie Kolejowe uważają, że protest był nieuzasadniony. Związkowcy
ostrzegają, że protest może się niebawem rozszerzyć.
Jak poinformował PAP przewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ
"Solidarność" Henryk Sikora, powodem protestu jest brak porozumienia w
trwających od kilku miesięcy rozmowach między zarządem spółki PKP PLK a
związkowcami. Postulaty związków zawodowych dotyczą poprawy warunków pracy i
100 zł netto podwyżki płac. Tymczasem zarząd spółki proponuje wzrost płac
średnio o 50 zł netto. Propozycja ta nie satysfakcjonuje pracowników.
Zdaniem PKP PLK, żądane przez pracowników 100 zł netto podwyżki na osobę
zwiększyłoby koszty w skali całej firmy o ok. 60-65 mln zł. Jak powiedział
PAP rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki, realizacja takich
postulatów mogłaby być groźna dla funkcjonowania spółki.
Przewodniczący sekcji krajowej kolejarzy NSZZ "Solidarność" Henryk Grymel
powiedział PAP, że w 2006 r. pracownicy PKP PLK nie otrzymali żadnej
podwyżki, natomiast zawarto wówczas porozumienie, że w 2007 roku będzie
wprowadzona podwyżka systemowa.
W piątek mają być kontynuowane rozmowy zarządu PKP PLK z kolejowymi
związkami. Związkowcy grożą, że jeśli rozmowy z zarządem nie przyniosą
spodziewanych rezultatów, to w przyszłym tygodniu nastąpią kilkugodzinne
blokady torów w węzłach kolejowych w całym kraju. Potem może zostać
ogłoszony strajk ostrzegawczy, a następnie strajk generalny na kolei.
W Krakowie związkowcy zablokowali w czwartek tory przy wjeździe do dworca.
Opóźniło to kursy dalekobieżnych pociągów odjeżdżające z Krakowa w kierunku
północnym (Katowice, Warszawa, Poznań). Składy te odjeżdżały z dworca
Kraków-Płaszów i trasami objazdowymi omijały Dworzec Główny. Podobnie
kierowano dalekobieżne składy przejeżdżające lub kończące bieg na Dworcu
Głównym. Pociągi lokalne kończyły bieg na stacjach poprzedzających Kraków
Główny.
W Kutnie tory przy dworcu przez prawie godzinę blokowało ok. 100
pracowników. Poza podwyżkami płac, sprzeciwiali się także likwidacji
niektórych połączeń lokalnych.
Ich zdaniem, w regionie łódzkim zawieszono lub odwołano w sumie 29 połączeń,
które są potrzebne mieszkańcom, m.in. połączenie Kutno-Łowicz. PKP Przewozy
Regionalne poinformowały PAP, że w grudniu ub.r. w nowym rozkładzie jazdy
zlikwidowano pięć par pociągów kursujących na trasie Kutno-Płock.
Łańcucki poinformował PAP, że w związku z protestem kolejarzy w Kutnie
opóźnienia zanotowało pięć pociągów relacji Warszawa- Berlin,
Chełmno-Kostrzyn, Kutno-Poznań, Poznań-Kutno oraz pociąg z Torunia do Kutna.
Opóźnienia sięgały od 40 do 79 minut.
(PAP)
Temat: Wagony rowerowe
"kovaL-Michal Kowalski" <mafek@staszic.waw.plwrote sobie tak:
W ramach urentowniania(znaczy sie przywracania rentownosci) DB od nowego
rozkladu leca przede wszystkim wlasnie te IR i IC ktore jada przez caly
kraj, glownie poza taktem...
No nie wiem, czy będzie to miało pozytywny wpływ na rentowność DB. Pożyjemy,
zobaczymy. A właściwie czemu one jeżdżą poza taktem?
Zaraz, pytanie bylo chyba o 5 przesiadek, ja ci odpowiedzialem, ze
bedzie tylko 1 przesiadka i temu mial sluzyc argument o dwoch liniach. A
jak na razie to jest chyba pare mozliwosci na przejechanie tej trasy bez
przesiadek wiec nie wiem o co ci chodzi.
Sam napisałeś - "na razie jest możliwość". Po wdrożeniu Twojej rewolucyjnej
koncepcji "linia = relacja" takiej możliwości by nie było. A zastanów się,
jak by w takim systemie wyglądała podróż np. Szklarska Poręba - Gdynia.
Szklarska - Jelenia / Jelenia - Wrocław / Wrocław - Poznań / Poznań -
Bydgoszcz / Bydgoszcz - Gdynia. Cztery przesiadki! Wiem, wiem, postulujesz
również wprowadzenie nocnych nie-rzeźni z rezerwacją. Ale nie wszyscy chcą
jeździć nocą.
Wszystko sie da, ale nie wszystko ma sens. Ja ci mowie jaka jest moja
koncepcja na usprawnienie trasnposrtu kolejowego w Polsce.
A ja zgłaszam wobec niej zastrzeżenia.
| Na tej zasadzie nie powinny
| kursować pociągi z Warszawy do Szczecina,
Masz racje. Ew. jedna para IC dziennie, ale normalnie, to cogodzinne
przesiadki w Poznaniu.
Przesadziłeś. Co najmniej dwie pary dziennie (rano i po południu, w środku
dnia też by się coś przydało), no i "nie-rzeźnia" w nocy.
A przesiadki swoją drogą.
Jedna z najwiekszych zalet samochodu jest elastycznosc-jedziesz kiedy
chcesz (jak nikt ci go wczesniej nie zarabie, albo nie ma korkow :-)
Aby kolej mogla konkurowac pod tym wzgledem polaczenia musza byc jak
najczestsze, a chyba zgadzamy sie, ze co godzine nie zapelnisz pociagu
Warszawa-Szczecin.
Wiesz, wydaje mi się, że elastyczność kolei powinna też polegać na możliwie
szerokiej ofercie przewozowej. I dlatego powinno w tej ofercie być miejsce
dla połączeń bezpośrednich między wielkimi ośrodkami, jak i dla połączeń z
przesiadkami. Poza tym czemu chcesz umieszczać pociągi dalekobieżne poza
taktem? Przecież one mogą sensownie ten takt uzupełniać! Zgadza się, że nie
zapełnię co godzinę pociągu Szczecin - Warszawa, ale w niektórych porach
dnia równie trudno byłoby zapełnić pociąg Szczecin - Poznań. Więc gdyby
powciskać pomiędzy pociągi Szczecin - Poznań kilka jadących do Wrocławia,
Warszawy czy Krakowa, mielibyśmy właśnie różnorodność oferty. Takt
godzinny - powiedzmy 7:00 Szczecin - Poznań, 8:00 Szczecin - Poznań, 9:00
Szczecin - Wrocław, 10:00 Szczecin - Warszawa, 11:00 Szczecin - Kraków,
12:00 Szczecin - Poznań, a w godzinach największego natężenia ruchu można by
je było nawet co pół godziny puszczać - na przemian 14:00 do Poznania, 14:30
do Warszawy, 15:00 do Poznania, 15:30 do Wrocławia, itd. W ten sposób
otrzymujemy ofertę i dla tych, którym zależy na możliwie dużej
częstotliwości kursowania, i dla leserów i babć, nielubiących przesiadek.
Wg.mnie Polsce bardziej pomoze decentralizacja.
Decentralizacja nie oznacza izolacji.
Widzisz, sam piszesz, ze "w obecnych warunkach". Oczywiste jest, ze
przed taka zmiana trzeba zmienic te "warunki" i poinformowac o tym
ludzi.
Jedni to kupią, inni nie. W dalszym ciągu będą zwolennicy bezpośrednich
podróży. Takim ludziom często nawet specjalnie nie zależy na czasie, tylko
na tym, żeby wsiąść, usiąść, ileś tam godzin sobie siedzieć, po czym
zakończyć podróż na stacji docelowej.
Temat: Zwiekszenie vmax na trasie Szczecin - Poznań
schut@poczta.onet.pl wrote:
| 20km/h. Wydaje mi sie, ze ta linia jest robiona wg. standardow na 160km/h, a
| predkosc jaka moze zostac przyznana - 140km/h bedzie mogla wynikac np. z
| nieprzebudowania przejazdow i docelowo po dokonaniu wszystkich prac bedzie
wynoscic
| 160km/h. A do tego juz sam sie spoktalem z wypowiedziami kolejarzy (w moim
| przypadku o lodcinku Zebrzydowice - Katowice), ze ma byc zrobiony na 140km/h,
a w
| rzeczywistosci jest to predkosc 160km/h (do konca roku bedzie zrobiony odcinek
| Zebrzydowice - Czechowice, czy cos wiecej nie wiem).
moze w moim przypadku tez tak bedzie jak u Ciebie, ale ja w piatek slyszalem
wyraznie 140km - dobre to i to,
Ja tez wyraznie i musialem sie o to wyraznie spierac :)
przez to znacznie i powaznie skrucily by sie
czasy Chrobrego, Mewy i Portowca ( o ile do tych 2 ex z poznania lecialo by cos
lepszego niz EU07), aktualnie oba ex pokonuja trase poz-szcze w ciagu 2;20
Juz liczylem :)
Przy 160km/h byloby tak:
(przykladowa godzina wyjazdu)
Szcecin Gl 7:00
Szczecin Dabie 7:13/7:14
Stargard Szcz. 7:27/7:28
Krzyz 8:07/8:08
Poznan Gl. 8:47
Dodklanych symulacji w tej chwili nie mam czasu przeprowadzac dla predkosci 140km/h,
ale szacunkowo wyjdzie tak:
Szcecin Gl 7:00
Szczecin Dabie 7:13/7:14
Stargard Szcz. 7:27/7:28
Krzyz 8:11/8:12
Poznan Gl. 8:55
Oczywiscie przy zalozeniu, ze nie bedzie zadnych ograniczen. miedzy Stargardem i
Krzyzem i Krzyem i Poznaniem. Czas do Poznania jest liczony z malym przyblizeniem,
bo nie wiem gdzie dokladnie bedzie sie nabierac Vmax, zalozylem ze od posterunku
gdzie obijaja tory na Pile, tylko ile jest do tego miejsa od Poznania Gl? Przyjalem
za ta wartosc 5km, dobrze?
BTW
z tego co slyszlem do Poznania na Franowo mają trafic 2,3 EU11 lub jesli tego
nie dostaną to kilka Ep09.
BEZ SENSU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Po co dla trzech maszyn dublowac caly warsztat, cala obsluge, szkolic podwojnie
ludzi do przegladow!!!!!!!!!! Podobno kilka EU11 ma byc takze w Katowicach (to
informacja z dzisiejszego ranka), wiekszej glupoty nie widzialem! W Niemczech np.
wszystkie 101 sa w Hamburgu, a jezdza po calym kraju. 103 stacjonowaly w Hamburgu i
Frankfurcie. Wsyzstkie ICE3 sa przypisane do Monachium. Wszystkie ICE1 lub 2 (albo
oba, musze to sprawdzic w papierach) sa w Berlinie. Tam jest serwis i pelna obsluga.
Podobnie u nas uwazam ze np. wszystkie EU11 powinny stacjonowac w Warszawie, a
wszystkie EP09 w Krakowie (rowniez do obslugi E30). I co bym im przeszkadzalo robic
pociagi wg przykladowego obiegu: EP09 krakowska Krakow - Szczecin, Szczecin -
Poznan, Poznan - Szczecin, Szczecin - Wroclaw, Wroclaw - Zgorzelec, Zgorzelec -
Krakow.
Oczywiscie to tylko przyklad na pociagi o Vmax=160 po zmodenizowaniu E30.
Moglyby jezdzic takze na pociagach w innych kierunkach: Krakow - Gdynia, Gdynia -
Gliwice, Gliwice - Gdynia, Gdynia - Krakow.
Nalezy dodac, ze nie mozna zakladac ze wszystkie lokomotywy beda wystawiane, zawsze
trzeba miec rezewe na awarie, na rewizje na wiele innych okolicznosci, wiec
dzielenie lokow na wiele lokomotywoni jest bez sensu.
Pozdrowienia
Grzesiek
Temat: Nowy rozklad - IC Wawel
"Tomasz Gieżyński" napisał(a):
| Wlasnie przegladalem rozklad Wawela i wyglada okropnie. Do
| Wroclawia jest wzglednie dobrze, ale dalej to katastrofa. Widac
| ze Niemcy zrobili z ten pociag tylko po to zeby polaczyc ze soba
| mniejsze miejscowosci, a nie po to zeby jechac gdzies do Polski.
Nie gdzies do Polski tylko na Dolny Slask.
Jezeli ma wozic ludzi na Dolny Slask to po jedzie az do Krakowa?
| Po pierwsze Z Berlina Zoo do Hamburga Hbf bedzie sie jechachac
| 44min dluzej niz obecnie jezdza IC w tej relacji. Przeciez
| szybciej bedzie wysiasc w Berlinie i zlapac innego IC i bedzie
| szybciej...
Kolego od wysokich predkosci! Ten pociag jedzie zupelnie inna trasa
niz EC z Pragi!
Wiem, widzialem ten rozklad, tylko ze taka trasa obecnie nic nie jezdzi.
Czemu te miasta tak bardzo potrzebuja polaczenia ze Slaskiem, a np. do
Pragi czy Budapesztu nikt nie pojedzie.
| Z Wroclawia do Berlina Ost w 5:32 to jakas kpina. Przeciez
| obecnie przez ZG jedzie sie szybciej i to z planowym spoznieniem
| !!! Czemu w takim razie zmieniono ta trase? Chyba tylko po to
| zeby pociag jechal przez Cottbus, bo Niemca tak pasuje!
Niemc_om_, jesli juz. I nie dlatego, ze tak i m pasuje, ale rowniez z
powodu jeszcze gorszych niz dzisiejsze czasow jazdy przez ZG od nowego
rj.
O ile pamietam to Slazak pojedzie 20 min dluzej czyli tyle ile lapie
spoznienia, to chyba nie tyle ile Wawel pojedzie dluzej przez Legnice.
| Jezeli te trasy sa tak wolne to przeciez swobodnie mozna jechac
| przez Poznan.
Poznan sobie poradzi, a Dolny Slask nie.
Czegos nie rozmumiem w Twoim rozumowaniu. Wg. mnie jest tak:
1) Wroclaw nie nie traci, a tylko zyskuje przez jazde przez Poznan
2) Zielona Gora i tak zostanie poswiecona
2) Legnica nie miala dotad takiego polaczenia i jakos teraz jest taka
wielka potrzeba?
4) Polaczenie i tak bedzie bo po tej trasie pojedzie nocny Krakow -
Berlin/Drezno (bedzie jeszcze lacznik do Drezna?)
5) Byly plany zeby Wawel pojechal przez Leszno, Wolsztyn, Zbaszynek,
Rzepin, wiec wcale ta Legnica nie byla taka konieczna.
| Od nowego rozklad o ile pamietam to na odcinku Worcław - Poznan
| bedzie sie jechac 10 min dluzej, wiec:
| 1:50+0:09 na zmiane czola+3:03 (tyle jest obecnie i chyba nie
| bedzie wiekszych zmian). Razem daje 5:02, czyli cale 30 min
| szybciej niz bedzie sie jechac. A chyba Poznan bardziej
| potrzebuje polaczenia z Hamburgiem niz Legnica.
Moze, ale przesiadka wystarczy.
A z Legnicy to przesiadka nie moze byc?
| Reasumujac to z Krakowa do Hamburga daloby sie jechac 1:14
| szybciej zmieniajac tylko trase przejazdu...
I likwidujac jego sens...
Przez ktora zmiane zlikwidowano by jego sens?
- przez zmiane trasy Berlin - Hamburg? Do tej pory wogole tam nie jezdzil
i jakos bedzie mial sens.
- przez zmiane trasy przejazdu z Wroclaw - Legnica - Berlin na Wroclaw -
Poznan - Berlin? Do tej pory wogole nie jezdzil przez Legnice i tez mial
sens.
Temat: ZLOT OGOLNOPOLSKI PMS !!! (zgloszenia tylko na priv)
"SHAKESPIR" <shakes@pms-gorny.slask.prv.plwrote in message
| Będę przekonywał Poznań.
| Poznan spisal sie ostatnio na medal i to Wam sie chwali!
No ja już pogadam o tym medalu z grupowiczami. Zawiedli mnie! ;)))))
| BTW, co z Piątkiem w Poznaniu? Spotykamy się w tym tyogdniu w końcu?
| Ja nic nie wiem! A co umawialiscie sie na jakies spotkanie w Czeladzi?
| Ja tego nie slyszalem... dzis byl Paro i tez nic nie mowil. Ja i tak chyba
| odpadne... narazie zalatwiam sprawy z PZU... a w piatek jest chyba
| pogrzeb sasiada :-((
Nie, nie, to spotkanie lokalne, ale jeśli masz ochotę przejeżdżać kiedy
przypadkiem (czyli zemsta drogi numer 42) w okolicach Poznania w Piątek
około dwudziestej, to popytaj, czy przypadkiem nie ma spotu, bo jakoś się
ostatnio dość regularnie spotykamy...
| | Po za tym potrzebni sa ORGANIZATORZY! My z Przemkiem zalatwimy duzo,
| | ale potrzeba zainteresowania calej grupy aby sie udalo. Szukamy
jeszcze
| | paru wspolorganizatorow (Czapi?).
| Mailnij, czego byś odemnie oczekiwał.
| Gadaj z Parem... ja narazie sam rozumiesz... dolacze sie jak juz bede mial
| spokuj i jakias liste chetnych. Przede wszystkim zacznij pytac ludzi na
| grupie czy by chcieli przyjechac. Wywal pare watkow. Ja osobiscie mam
| troche privow do grupowiczow (okolo 40) i jak cos ustalicie moge wyslac
| do nich maile z pytaniem czy przyjada.
Nie musisz. Z tym sobie poradzimy. ;)))))
| Pary (sory Paro ;)))) mam jeszcze sporo, więc spox. PiCiU będzie
| ustalał co z flagą i jaki byłby koszt. Dodatkowo planujemy małą
| samochodowo -grillową niespodziankę z Poznania. Muszę jeszcze
| resztę ludzisk pomysłem zainteresować.
| Koniecznie!... pogadaj z Tarkowskim :-D
Dziadzia zapewne przyjedzie, ale raczej chyba Adolfem, co?
| | Najwazniejsze, aby na zlocie bylo nas duzo!!! Jesli nie przyjedzie
| | minimum 100 osob zlot sienie odbedzie!!!
| Wysoko mierzysz, ale okay.
| Nie wysoko mierze tylko nikt nie zainteresuje sie takim zlotem jak nie
| bedzie duzo osob - mowie o sponsorach i mediach! (sprawdzone dzis
| w AUTO HITcie)
No cóż, powiem tylko tyle, że gadałem z kilkoma osobami po icku i byli
bardzio zainteresowani. Możesz swoją drogą dopisać do "swoich" Jordana
"MaJoR"'a Matuszka, Katowice...
| Niech będzie 100, ale osób czy fur, i czy z towarzyszami, czy bez?
| W Czeladzi byly 22 osoby, to na ogolnopolskie nie powinno sie zberac
| 100? Na moj gust powinno tylko ludzie musza tego chciec!
Zobaczymy, jaki będzie odzew w Wielkopolsce. Zgłoszenie pójdzie grupowo...
| Najlepiej 100 bryk (w Czeladzi bylo 19)... 100 z towarzyszacymi odpada.
No nieźle by było. Liczysz swoją drogą ze swoją, czy bez? Uważam, że
powinneś policzyć, chociażby za szczere chęci, a i Pomoc drogową jako
dodatkowy atut! ;)))))
| | Byc moze udaloby sie zalatwic sponsora AUTO HIT z Tychów
| | oraz patronow medialnych min. RMF FM,
| RMF juz mamy. Woz satelitarny i te sprawy. RMF pomogl by tez
| zalatwic policje i straz pozarna (maja wtyki w komendach).
Fajnie. Dobry byłby taki, wiesz, Policjant, co to się nie boi zaglądać pod
maskę...
| | TV KATOWICE,
| Bez wiekszych problemow...
No przecie...
| Gazete Wyborcza
| Trzeba by do nich napisac...
Myślę, że moto może się tym zainteresować, pisali o spotach garbów, więc
dlaczego nie mieliby o nas...
| SHAKESPIR
Temat: Strony producentów "aktywatorów magnetycznych"
Ciekawe, co ma Multimag wspólnego z muzyką i tv? A z komputerem?
A co to koń meczniczny?
<meta name="keywords" content="magnetyzery, magnetyzer, magnetizer, multimag,
multimagi, multimak, multimac, multimgia, multi, magnet, multimagazyn,
magnetyzm, magnetyzacja,
magnez, magnes, magnesowanie, aktywator magnetyczny, aktywatory magnetyczne,
tunig, tuningowanie, tjuning, podrasowanie, wzrost mocy, oszczędność paliwa,
oszczędność, gaźnik, wtryk, diesel, gaz, lpg, mufaleron, honda, dewoo,
renault,
citroen, mazda, toyota, filtry sportowe, swiece, świece brisk, dw, dw center,
rakieta, paliwo rakietowe, nasa, kosmos,,
jeep, fiat, 126p, 125p, alfa, autoryzowane serwisy, motoryzacja, wakacje,
sprzedaż wysyłkowa, muliec, militech, motoryzacja, technika, technika grzewcza,
piec, piece co, kanalizacja,
urlop, biuro, biuro podróży, kon, koń, koń meczniczny, środowisko, ochrona
środowiska,
Co2, Co, hc, ch, nox, NOx, O2, motor, sport, samochody, rynek, witaszak,
grenpace,
witaszak krystian, sklep, mufaleron, latanie, motolotnia, samoloty,
kopalnia,
wózki, dym, spaliny, powietrze, czyste powietrze, moc, wzrost mocy, mocny,
pieniądze, pieniadze, forsa, gwarancja, auto, paliwo, paliwa węglowodorowe,
pliwa kopalne, ceny, sportowy, siła, ekocentrum, ecocenter, sportowe
artykuły, części, części zamienne,
części samochodowe, woda, instalacja, energia, moc, akra, pth akra, auto
salon,
targi, targi samochodów, targi mototoryzacyjne, targi motoryzacji, pzm,
polski związek motorowy, poznan, poznań, polska, polski, polskie, polskie
wynalazki,
komputery, komputery samochodowe, moje auto, motor, jazda, droga, polskie
drogi, kon,
koń meczniczny, %, muzyka, film, olej, olejowe, spalanie, instalowanie,
uzdatnianie, magnetyczne uzdatnianie, magnetoterapia, rafineria,
uzdatnianie wody, woda, plywalnia, pływalnie, basen, przemysł, ciężarowe,
ciężarówki,
transpotr, transport samochodowy, spedycja, towar, swiat, światowa, nowość,
nowosc, weglowodory, węglowodory, tlenek węgla, tlen,
hit, katalizator, stacja, stacje paliw, cpn, aral, texaco, elf, mobil, jet,
solo,
soloco, rg, ropa, instalacje gazowe, lovato, bondini, fuelmax, fuel, fuel
save, mutimag, mac, parking, rout, road, gas,
patent, ochrona patentowa, patenty, usa, japan, sweden, poland, trust, bkm
trust, trast, dealer, diler, dilerzy, dealerzy, silnik, silnikowy, sklep
firmowy, filtr, filtry do wody, agd, radio, tv,"
Temat: Rosja odrzuca propozycję Brukseli w sprawie Kal...
Gość portalu: Rada napisał(a):
> Marszalek Pilsudski, kozystajac z oslabenia niemcow po I w.sw.
> chcial odebrac u nich Posen, Gorny Slansk, duza czesc Srodkowego Slansku.
> Zwracal sie do Anglikow i Francuzow za posrednictwem ,ale te odmowili jemu.
> Poznej zwolali referendum, a jak przegrali wtargnely sie do tygo regionu. ale
> ustapili po walkach z "Freikorps." A jak tam bylo z Cieszynem w 1938 r.?
Oj Rada tutaj wkraczasz na bardzo grzaski grunt. To, ze nie znasz historii
Polski mnie nie dziwi, watpie zeby byl to temat szczegolnie omawiany w szkolach
ZSRR czy obecnie Rosji. Tak na marginesie. Tej wiosny robilem dla kolezanki z
Woroneza na potrzeby jej pracy magisterskiej badania stereotypu Polaka i
Rosjanina wsrod poslkich studentow, ona analogiczne robila u siebie. I jednym z
zadan bylo narysowanie jak sobie wyobrazasz typowego Polaka vel Rosjanina. I
kilku rosyjskich studentow narysowalo kozaka zaporoskiego z charakterystyczna
kitka - oseleniec chyba sie to nazywa - jako typowego Polaka !! ;))))))
A wracajac do tematu. Po pierwsze nie Posen tylko Poznan!!! Poznan to jedno z
najstarszych miast Polski, stolica naszych pierwszych wladcow, tutaj zostali
pochowani Mieszko I i Boleslaw Chrobry. Wielkoposlka do II zaboru w 1793 roku
byla nieprzerwanie czescia Polski, dodam, ze czescia najmocniej rozwinieta
cywilizacyjnie. Potem na przeszlo 120 lat dodtala sie pod jarzmo niemieckie.
Walka z naporem germanizacyjnym obrosla legenda. O strajkach poslkich dzieci na
poczatku XX wieku, ktorum odmowiono prawa do nauki religii w jezyku polskim -
wczesniej jezyk poslki wyrugowano ze wszystkich innych przedmiotow - pisala
cala owczesna Europa. Powiem Ci tylko, ze w 1910 r. 61,5% mieszkancow t.zw
Prownicji Poznanskiej czyli mojej rodzinnej Wielkopolski stanowili Polacy!!
Wiec jakim prawem piszesz o jakims Posen i Niemieckich w domysle ziemiach?!
Zreszta sa to oficjalne dane niemieckie, w rzeczywistosci pewnie Polakow bylo
co najmniej 10-15% wiecej. Powiem Ci jeszze na przyklad, ze w moim powiecie
koscianskim Polacy stanowili niemal 90%.Niemcy stanowili wiekszosc tylko w kilu
powiatach: Leszno, Wschowa, Miedzyrzecz, Skwierzyna, Wielen, Czarnkow,
Chodziez, Bydgoszcz.
Takze na terenie Gornego Slaska Polacy stanowili wiekszosc mieszkancow 56%.
I w Wielkopolsce zadnego referendum nie bylo. Nie bylo takze zadnej pomocy ze
strony marszalka Pilsudskiego, ktory wolal zajmowac sie Lwowem i Wilnem niz
Poznaniem i Gnieznem. Gdybysmy na niego czekali pewnie do dzisiaj stalby w
Pozaniu pomnik Wilhelma I ;) To sami Wielkopolanie w ciagu miesiaca wystawili
ponad 100 000 doborowa armie i pogonili ze swej ojczyzny Prusakow nie zajmujac
sie tym co mysli Pilsudski czy tym bardziej ten idiota Lloyd George. Juz kiedys
Misza wjechal nieopatrznie na temat "Posen", ale tak jak jemu wytlumaczylem ze
Niemcy nie maja tu nic do rzeczy tak tez sadze, ze po tym liscie rowniez nie
powtorzysz tego bledu.
A co do Cieszyna to zgoda, to bylo w nieodpowiednim momencie i w nieodpowiednim
towarzystwie, zupelnie jak wejscie Armii Czerwonej do Polski 17 IX 1939.
Sasza Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Rosja odrzuca propozycję Brukseli w sprawie Kal...
Gość portalu: Sasza napisał(a):
> Gość portalu: Rada napisał(a):
>
> > Marszalek Pilsudski, kozystajac z oslabenia niemcow po I w.sw.
> > chcial odebrac u nich Posen, Gorny Slansk, duza czesc Srodkowego Slansku.
> > Zwracal sie do Anglikow i Francuzow za posrednictwem ,ale te odmowili jemu
> .
> > Poznej zwolali referendum, a jak przegrali wtargnely sie do tygo regionu.
> ale
> > ustapili po walkach z "Freikorps." A jak tam bylo z Cieszynem w 1938 r.?
>
> Oj Rada tutaj wkraczasz na bardzo grzaski grunt. To, ze nie znasz historii
> Polski mnie nie dziwi, watpie zeby byl to temat szczegolnie omawiany w
szkolach
>
> ZSRR czy obecnie Rosji. Tak na marginesie. Tej wiosny robilem dla kolezanki z
> Woroneza na potrzeby jej pracy magisterskiej badania stereotypu Polaka i
> Rosjanina wsrod poslkich studentow, ona analogiczne robila u siebie. I jednym
z
>
> zadan bylo narysowanie jak sobie wyobrazasz typowego Polaka vel Rosjanina. I
> kilku rosyjskich studentow narysowalo kozaka zaporoskiego z charakterystyczna
> kitka - oseleniec chyba sie to nazywa - jako typowego Polaka !! ;))))))
> A wracajac do tematu. Po pierwsze nie Posen tylko Poznan!!! Poznan to jedno z
> najstarszych miast Polski, stolica naszych pierwszych wladcow, tutaj zostali
> pochowani Mieszko I i Boleslaw Chrobry. Wielkoposlka do II zaboru w 1793 roku
> byla nieprzerwanie czescia Polski, dodam, ze czescia najmocniej rozwinieta
> cywilizacyjnie. Potem na przeszlo 120 lat dodtala sie pod jarzmo niemieckie.
> Walka z naporem germanizacyjnym obrosla legenda. O strajkach poslkich dzieci
na
>
> poczatku XX wieku, ktorum odmowiono prawa do nauki religii w jezyku polskim -
> wczesniej jezyk poslki wyrugowano ze wszystkich innych przedmiotow - pisala
> cala owczesna Europa. Powiem Ci tylko, ze w 1910 r. 61,5% mieszkancow t.zw
> Prownicji Poznanskiej czyli mojej rodzinnej Wielkopolski stanowili Polacy!!
> Wiec jakim prawem piszesz o jakims Posen i Niemieckich w domysle ziemiach?!
> Zreszta sa to oficjalne dane niemieckie, w rzeczywistosci pewnie Polakow bylo
> co najmniej 10-15% wiecej. Powiem Ci jeszze na przyklad, ze w moim powiecie
> koscianskim Polacy stanowili niemal 90%.Niemcy stanowili wiekszosc tylko w
kilu
>
> powiatach: Leszno, Wschowa, Miedzyrzecz, Skwierzyna, Wielen, Czarnkow,
> Chodziez, Bydgoszcz.
> Takze na terenie Gornego Slaska Polacy stanowili wiekszosc mieszkancow 56%.
> I w Wielkopolsce zadnego referendum nie bylo. Nie bylo takze zadnej pomocy ze
> strony marszalka Pilsudskiego, ktory wolal zajmowac sie Lwowem i Wilnem niz
> Poznaniem i Gnieznem. Gdybysmy na niego czekali pewnie do dzisiaj stalby w
> Pozaniu pomnik Wilhelma I ;) To sami Wielkopolanie w ciagu miesiaca wystawili
> ponad 100 000 doborowa armie i pogonili ze swej ojczyzny Prusakow nie
zajmujac
> sie tym co mysli Pilsudski czy tym bardziej ten idiota Lloyd George. Juz
kiedys
>
> Misza wjechal nieopatrznie na temat "Posen", ale tak jak jemu wytlumaczylem
ze
> Niemcy nie maja tu nic do rzeczy tak tez sadze, ze po tym liscie rowniez nie
> powtorzysz tego bledu.
> A co do Cieszyna to zgoda, to bylo w nieodpowiednim momencie i w
nieodpowiednim
>
> towarzystwie, zupelnie jak wejscie Armii Czerwonej do Polski 17 IX 1939.
>
> Sasza
Przeciez mowa nie idzie czyje to miasta historyczne polskie czy nemieckie . A
pisalem Posen bo wlasnie cytowalem nemiecka ksiazke.
Szczerze powiedziawszy ja i nie wiem czyje historyczne sa Wroclaw, Poznan, choc
najbardzej mnie cikawi Gdansk, moze po Guenteru Graasu, po jego "Blaszany
bebenek" czy jakos tak, nie wiem dokladnie jaki ma polski tytul ta ksiazka. O
Polsce mam wyobrazenia przewaznie od babci, bo byla Polka i mieszkala w
Boryslawie, nie wiem czy znasz to takie malutkie miasto kolo Drogobycza.
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Pałeczki ZOMO w czekoladzie!
BEZŚLADOWA CENZURA GW W STYLU ZOMO
Z niniejszego wątku (wpis około 5.00 w dniu 15.01.2005) zniknęły cytaty dotyczące informacji
zawartych w artkule Autorki: >Przy okazji budowy centrum handlowego spore zmiany zaszły w
komunikacji w tym rejonie. Przede wszystkim przebudowano skrzyżowanie ulic Bukowskiej
i Bułgarskiej.<
Rozumiem, że poniższe wypowiedzi, zamieszczone na forum GW, ukazują brak profesjonalizmu
Autorki, w sprawach komunikacji, ale każda okazja jest dobra, by mówić na temat krwioobiegu Miasta.
Przypomnijmy zatem:
? skrzyżowanie Bukowska-Bułgarska-Polska po remoncie IP: *.tele2.pl
Gość: Ławiczanin 07.01.2005 00:16
Kto chce zobaczyć jak mozna wybrać najgorsze z możliwych rozwiązanie
skrzyzowania zapraszam do 15 minutowej obserwacji skrzyzowania Bukowska-
Bułgarska-Polska po remoncie. Zrobiono tam 4 pasy,przy czym tylko 1 (na oko
75% ruchu) idzie prosto. Korki, dezorientacja, chaos, trąbienie, zmiana pasa
w ostatniej chwili. Totalny absurd. Strach pomysleć, co będzie gdy otworzą
tam 'najwieksze centrum handlowe w Europie"1
Re: skrzyżowanie Bukowska-Bułgarska-Polska po rem IP: *.icpnet.pl
Gość: lech 07.01.2005 21:06 + odpowiedz
to prawda - wyjątkowa bzdura, żeby jadąc na wprost podstawowym pasem (prawym)
trzeba się było wciskać na końcu, bo projektant zrobił kierowcom numer...
Re: skrzyżowanie Bukowska-Bułgarska-Polska po rem IP: *.tele2.pl
Gość: Ła 09.01.2005 23:01 + odpowiedz
Post scriptum: jeszcze jedna uwaga - światła dla poszczególnych pasów są
umieszczone nie nad właściwymi pasami, ale obok, co dodatkowo myli!
Re: skrzyżowanie Bukowska-Bułgarska-Polska po rem IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gość: guerra 09.01.2005 23:10 + odpowiedz
Od jakiegoś czasu w ZDMie działa komórka do spraw monitoringu poziomu
(nie)zadowolenia użytkowników dróg. Może Gazeta przypomni do nich namiar...
Ul. Bukowska po przebudowie IP: *.sk5.am.poznan.pl
Gość: andy 31.12.2004 09:18 + odpowiedz
Dlaczego drugą "nitkę" jezdni nie przedłużono do ronda w Przeźmierowie ???
Przeszkodziły zrujnowane hale po WP ? To jest stale "zapchana"autami droga !!
Re: Ul. Bukowska po przebudowie IP: *.icpnet.pl
Gość: LMB 01.01.2005 10:43 + odpowiedz
Bo to nie miasto Poznań. Poznań się kończy tam, gdzie lampy.
Zapomniano o autobusach IP: *.ce.put.poznan.pl
Gość: JaJo 10.01.2005 16:38 + odpowiedz
Znowu zapomniano o transporcie zbiorowym - aż się prosi o puszczenie autobusów
pasem do skrętu w prawo i dalej w przystanek - niech ominą zator. Koszt to
wycięcie jednego drzewa i trochę nawierzchni, a skręt w prawo i tak ma ogromną
przepustowość.
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Lech Poznań
Na ustach kibiców śpiew
A w sercach na zawsze LECH!
Niepokonani! Niebiesko-Biali! KOLEJORZ!
Do boju! Do boju! LECH!
Trzy punkty będziemy mieć!
Tylko zwycięstwo! Walka i męstwo! KOLEJORZ!
(Autor: Marceli, Melodia - Dmuchawce latawce wiatr)
KUNIEC
Kiedy wybiega na murawę
Wielki ukochany Lech
Jedną sprawę ma
Wygrać mecz raz, dwa
No bo pięknie gra
Wielki Lech
Ko-le-jorz
Lechu,
Lechu,
Lechu le, le...
Lechu!
Z tobą Lechu są kibice
I na dobre i na złe
To Kolejorz wie
Bo jak był na dnie
Też nie poddał się
Wielki Lech
Ko-le-jorz
Lechu,
Lechu,
Lechu le, le...
Lechu!
Ani w głowie nam zadymy
Dobry kibic to jest gość.
Mąż przy żonie tkwi
Przy nich gzuby trzy
Bo jednoczy ich
Wielki Lech
Ko-le-jorz
Lechu,
Lechu,
Lechu le, le...
Mistrzem jest
Mistrzem jest ka-ka-es
Dla nas gra
Dla nas gra!
Mistrzem jest
Mistrzem jest ka-ka-es
Dla nas gra
Nasz Lech
Ko-le-jorz
Lechu,
Lechu,
Lechu le, le...
Lechu!
KUNIEC
Moja jedyna miłość to Kolejorz,
Moja jedyna miłość to Kolejorz,
Więc ja ciągle wierzę w nią, a ona gra drużyna ma!
=================
W górę serca i niech zwycięża Lech Kolejorz!
Niech zwycięża Lech, Kolejorz!
Niech zwycięża Lech
==================
Niebiesko-białe barwy nasz Kolejorz ma!
W niebiesko-białych barwach nasz Kolejorz graa!
Niebiesko-białe barwy nasz Kolejorz ma!
Jemu chwała jemu cześć!!!
======================
My chcemy gola,
Kolejorz my chcemy gola,
My chcemy gola!
Kolejorz my chcemy gola!!
=========================
Czy wygrywasz czy nie,
Ja i tak kocham Cię!
W moim sercu jest LECH!
I na dobre i na złe!
=====================
Kolejorz gol!
Kolejorz gol!
Kolejorz gol, gol, gol, gol, gol!
A jak tak dalej będziesz grał,
To trzy punkty będziesz miał!
===================
Hej Kolejorz, hej Kolejorz!
Heja, heja hej Kolejorz! x2
==================
Jesteśmy z wami!
Kolejorz jesteśmy z Wami! x2
========================
Gramy do końca!
Kolejorz gramy do końca! x2
KUNIEC
W starym grodzie Przemysława, gdzie koziołki budzą się,
jest drużyną nasza, która zwie sie właśnie Lech,
Lechu, Lechu, Lechu - ukochany klubie nasz,
Lechu, Lechu, Lechu - Ty zwycięstwo pewne masz
=====================
My ten stary styl angielski bardzo dobrze znamy
dal nam przykład Leeds United jak zwyciężać mamy
Marsz marsz Kolejorz ukochana ma drużyno
czy wygrywasz czy przegrywasz jesteś mą jedyną
=======================
Oddałem serce za drużynę.
Oddałem za nią życie swe.
I wierze, że jeszcze zasłynie.
Na świecie klub...KKS LECH!
========================
Za rok, za dwa
Kolejorz mistrza ma!
===============
Leo,leo,leo le!!!
Leo.leo.leo le!!!
Kto dziś wygra ważny mecz?
Oczywiście KKS!
Gola, gola, gola strzel.
Lechu, Lechu gola strzel!
=========================
Poznań czeka.
My czekamy.
Na zdobycie [1,2,3,4] bramy.
x 2
=========================
Kolejorz.
Ten mecz musicie wygrać.
Wygramy, wygramy, wygramy!
(drużyna przeciwna) kurwy pokonamy!
i 3 punkty (lub zwycięstwo) będzie mieć...
do boju, do boju, do boju Kolejorz!!!
=======================
Kolejorz gol!
Kolejorz gol!
Kolejorz gol, gol, gol, gol, gol
Jak tak dalej będziesz grał to trzy punkty będziesz miał!
==========================
Chcemy zwycięstwa
Kolejorz chcemy zwycięstwa
chcemy zwycięstwa
Kolejorz chcemy zwycięstwa
=======================
Lech to jest to, co czuję
Każdego dnia każdy z nas
Lech to jest to, czym żyje
Każdego dnia każdy z nas
Ref: To, co chciałbym widzieć
Lech na ligowym szczycie
Nagłówków pełne strony
Lech niezwyciężony
Kolejorz do góry się pcha
Niebiesko-białe barwy
To zawsze jest waleczna gra
Dla nas Europy bramy
W Champions League zagramy
Jak wielkopolskie gromy
Lech niezwyciężony
Ref:..
Poznań.
Poznań.
Hej Kolejorz x 2
Bo wszyscy są szczęśliwi, LECH
Gdy nasz Kolejorz gra, LECH
Bo tylko nasz Kolejorz, LECH
Zwycięstwo pewne ma, LECH
KUNIEC
Mam nadzieje ze pomoglem;]
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: CFV1: pl.regionalne.poznan (glosowanie)
---------------------------------------------------------------------
pl.regionalne.poznan FIRST CALL FOR VOTES (1 of 2)
---------------------------------------------------------------------
Newsgroups line:
pl.regionalne.poznan Poznan i okolice: Pyrlandia.
Głosy powinny nadejść do godziny 23:59:59, Tue 26 Jan 1999, MET
W przypadku pytań technicznych dotyczących głosowania napisz na adres
tsurm@adm.usenet.pl lub spytaj w pl.news.admin. Pytania na
temat proponowanej grupy natomiast należy kierować na adres:
Michal Sobkowski mailto:m@ibch.poznan.pl.
Informacja o rozpoczęciu głosowania zostaje rozesłana do następujących
grup news:
pl.announce.newgroups
pl.news.nowe-grupy
pl.comp.pecet
pl.comp.www
pl.rec.hihot
TEMATYKA GRUPY / GROUP CHARTER
Grupa bedzie poswiecona rozmowom o Poznaniu i Wielkopolsce. Znajda tu
miejsce informacje praktycze (imprezy, wydarzenia kulturalne, sportowe),
tu bedzie mozna zadawac pytania dotyczace tego miasta (kiedy skonczy
sie remont mostu X, gdzie jest pomnik Y, do kiedy czynna jest wystawa
Z), tu bedzie mozna rowniez podyskutowac o historii, snuc rozwazania o
przyszlosci, ponarzekac, itd.
Zabronione wszystkie tematy i reklamy w zaden sposob nie zwiazane z
Poznaniem. Zabronione sa spamy. Zabronione jest wysylanie jakichkolwiek
binariow. W listach nie nalezy uzywac HTML, a polskie znaki diakrytyczne
nalezy kodowac zgodnie z ISO-8859-2.
Ogloszenia lokalne sa chwilowo dozwolone, do momentu powstania lokalnej
grupy ogloszeniowej, jednak zabronione jest umieszczanie tego samego
ogloszenia czesciej niz raz na miesiac.
JAK GLOSOWAC? / HOW TO VOTE
Jeżeli tylko nie otrzymałeś tego listu z listy dyskusyjnej, lecz czytasz go
za pomocą news, to wywołaj funkcję 'Reply'. Wytnij wszystko powyżej linii
'początek głosowania', która znajduje się w dalszej części tekstu oraz
wszystko poniżej linii końcowej. Pomiędzy nimi *MUSI* znaleźć się tekst
'<CFV-.....' wymieniony poniżej oraz dokładnie jedna z linii zawierająca
słowo TAK/ZA/YES lub NIE/PRZECIW/NO i nazwę grupy, np:
'glosuje za utworzeniem grupy xxxxx.yyyyy'
lub
'glosuje przeciw utworzeniu grupy xxxxx.yyyyy'
gdzie zamiast xxxxx.yyyyy jest oczywiście właściwa nazwa grupy.
Znaki '', '|' i inne, dodawane na początku linii przy generowaniu
odpowiedzi przez 'Reply' nie mają wpływu na poprawność rozpoznawania
głosu (znaki te są pomijane, a linia interpretowana normalnie).
Głos nie zawierający tekstu '<CFV-POZNAN' lub stwierdzenia 'glosuje ...'
zostanie uznany za nieważny. Głos ZA oznacza akceptację nazwy, opisu i
wszystkich innych danych dotyczących grupy, które zostały podane powyżej.
Głos powinien zostać wysłany na adres: vot@usenet.pl
----------początek głosowania------------------------------------------
<CFV-POZNAN
Głos wysłany emailem powinien zawierać powyższy identyfikator oraz jedno
(i tylko jedno) z poniższych stwierdzeń:
Glosuje ZA utworzeniem grupy pl.regionalne.poznan
Glosuje PRZECIW utworzeniu grupy pl.regionalne.poznan
albo alternatywnie:
I vote YES on pl.regionalne.poznan
I vote NO on pl.regionalne.poznan
----------koniec głosowania-----po-przeczytaniu-wytnij-reszte----------
Wysłanie odpowiedzi przez 'Reply' powinno zadziałać poprawnie, jeśli
tylko nie otrzymałeś tego tekstu z jakiejś listy dyskusyjnej (wtedy
lepiej PRZED wysłaniem sprawdź, czy nie wysyłasz głosu na listę).
Głosy wysłane inaczej niż na adres vot@usenet.pl lub nie spełniające
przedstawionych powyżej warunków nie będą uznawane.
Zamiast głosu ZA/PRZECIW możesz także wstrzymać się od głosowania,
wpisując 'WSTRZYMUJE SIE' (lub 'ABSTAIN') zamiast ZA/PRZECIW (w tej samej
linii, co nazwa grupy). Głos taki jest głosem ważnym, lecz "nie przeważa
szali" na żadną stronę. Wszystkie inne listy mogą zostać automatycznie
odrzucone przez program liczący głosy. Po wysłaniu głosu, w ciągu ok. 24h
powinieneś otrzymać potwierdzenie, że głos został odebrany i policzony.
Jeżeli nie otrzymasz takiej odpowiedzi w ciągu 2-3 dni, zagłosuj jeszcze
raz. Jeśli problem się powtarza, skontaktuj się z osobą odpowiedzialną
za głosowanie. To *Twoim* obowiązkiem jest zadbanie o to, by głos został
poprawnie zarejestrowany.
Tylko jeden głos na osobę, nie więcej niż jeden głos z jednego adresu
e-mail. Listy anonimowe i z kont 'systemowych' (postmaster, root,
itp.) lub firmowych (bez imienia i nazwiska) z definicji uznawane są za
nieważne, o czym osoba głosująca z takiego konta zostanie poinformowana
w liście potwierdzającym otrzymanie głosu. Jeżeli Twój program pocztowy
podaje błędne dane w polu From: i nie możesz tego zmienić, pomiędzy linią
'<CFV-...' powyżej, a końcem głosu umieść tekst:
Imie i nazwisko: Xxxxxxxxx Yyyyyyyyy
wypełniając oczywiście właściwie powyższe dane (Dokładnie tak jak wyżej -
tekst "Imie i nazwisko:" jest rozpoznawany automatycznie)
Głosowanie jest jawne i wszystkie ważne głosy oraz adresy osób głosujących
zostaną opublikowane w liście przedstawiającym ostateczne wyniki głosowania.
Do powstania grupy konieczne jest uzyskanie co najmniej 2/3 głosów ZA spośród
głosów ważnych (tzn. tych ZA/PRZECIW) i jednocześnie o co najmniej 50 głosów
więcej ZA niż PRZECIW.
Temat: [PLK] MODERNIZACJA I REWITALIZACJA LINII KOLEJOWYCH W LATACH 2007-2013
http://www.plk-sa.pl/artykuly/03.php
MODERNIZACJA I REWITALIZACJA
LINII KOLEJOWYCH W LATACH 2007-2013
Przyszłość sieci kolejowej w okresie 2007-2013
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA, przygotowując program przedsięwzięć
inwestycyjnych, których celem jest poprawa oraz rozwój sieci kolejowej na
terenie naszego kraju, podejmuje starania zarówno w zakresie linii
europejskich ważnych dla kraju ze względów społecznych i gospodarczych (w
tym międzynarodowych), a także linii lokalnych.
W odniesieniu do zapewnienia jak najkorzystniejszego układu i standardu
linii niezbędnych dla obsługi regionów oraz społeczności lokalnych
podejmowane są aktywne i bezpośrednie kontakty i starania, które powinny
prowadzić do skoordynowania przedsięwzięć władz oraz samorządów wojewódzkich
i lokalnych z potrzebami i planami PKP PLK SA.
Koordynacja ta winna prowadzić do lepszego ustalenia przedmiotów i zakresów
projektów inwestycyjnych, podjęcie współpracy merytorycznej i prawnej oraz
takie zaprogramowanie wykorzystania środków finansowych znajdujących się w
dyspozycji stron, by uzyskany efekt ekonomiczny był większy niż w przypadku
inwestowania niezależnego.
W celu zainteresowania środowisk, samorządów oraz władz poszczególnych
województw możliwościami zapewnienia rozwoju publicznej komunikacji
pasażerskiej oraz lepszej obsługi transportem towarowym przedsiębiorstw
przemysłowych i handlowych poprzez rozwój lokalnego, aglomeracyjnego i
regionalnego transportu kolejowego, już wiosną 2005 roku oddziały regionalne
naszej Spółki wystąpiły do marszałków województw oraz prezydentów miast
metropolitalnych z propozycjami podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych,
zaprezentowania potencjalnych ich efektów, udziału merytorycznego Spółki w
projektach dotyczących linii kolejowych, a nawet wykorzystania środków
własnych Spółki jako wkładu krajowego do finansowania tych projektów z
funduszy Unii Europejskiej.
Przedstawiciele naszej Spółki brali aktywny udział w rozmowach, spotkaniach,
seminariach i konferencjach organizowanych przez instytucje i środowiska
związane z tworzeniem Regionalnych Programów Operacyjnych poszczególnych
województw oraz przygotowaniem projektów finansowanych w ramach innych
programów, ale zawsze związanych z rozwojem transportu kolejowego.
W roku bieżącym, gdy przygotowywane są ostateczne wersje rozwoju
poszczególnych regionów oraz całej Polski w oparciu o programy inwestycyjne
współfinansowane w latach 2007-2013 przez fundusze Unii Europejskiej, Zarząd
Spółki postanowił przeprowadzić serię bezpośrednich spotkań z najwyższymi
władzami województw oraz powiatów i miast w celu przedyskutowania wyników
wspólnych prac prowadzonych od ubiegłego roku oraz przygotowania strategii
współdziałania dla pomyślnego przygotowania, a następnie wdrożenia projektów
inwestycyjnych będących wynikiem wspólnych starań.
Poniżej zamieszczamy terminarz spotkań przedstawicieli Spółki z władzami
samorządowymi i państwowymi poszczególnych województw, prezentację
Wiceprezesa Zarządu Spółki na temat projektów inwestycyjnych finansowanych z
Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego zarządzanego przez
Ministerstwo Transportu i Budownictwa oraz prezentacje Oddziałów
Regionalnych naszej Spółki na temat propozycji lokalnych projektów
kolejowych w poszczególnych województwach (przedstawione w trakcie już
odbytych spotkań).
Pobierz harmnogram spotkań
Modernizacja i rewitalizacja linii kolejowych w latach 2007 - 2013
1.. województwo łódzkie
2.. województwo lubelskie
W spotkaniach uczestniczą:
w imieniu województwa
Marszałek Województwa, Wojewoda, Prezydent Miasta i Starostowie
w imieniu PKP PLK SA
Wiceprezes Zarządu Spółki
Dyrektor odpowiedniego Oddziału Regionalnego
Data spotkania Stolica województwa Godzina rozpoczęcia Oddział
Regionalny
16 lutego 2006 Łódź 11.00 Warszawa
20 lutego 2006 Lublin 09.00 Lublin
28 lutego 2006 Gdańsk 11.00 Gdańsk
2 marca 2006 Olsztyn 10.30 Gdańsk
3 marca 2006 Kielce 12.00 Lublin
6 marca 2006 Białystok 10.30 Warszawa
9 marca 2006 Katowice 11.00 Katowice
10 marca 2006 Opole 11.30 Wrocław
13 marca 2006 Wrocław Wrocław
22 marca 2006 Warszawa 11.30 Warszawa
27 marca 2006 Toruń 11.00 Gdańsk
30 marca 2006 Kraków Kraków
31 marca 2006 Rzeszów Kraków
3 kwietnia 2006 Zielona Góra Poznań
10 kwietnia 2006 Poznań Poznań
11 kwietnia 2006 Szczecin 12.30 Szczecin
Temat: IMPREZA "Na ostatniego grilla do Myślęcinka..."
Impreza dla miłośników kolei i komunikacji
"Na ostatniego grilla do Myślęcinka..."
5 - 6.11.2005
Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół Kolei pragnie gorąco zaprosić
wszystkich miłośników zarówno kolei, jak i komunikacji miejskiej na kolejną
już, dwudniową imprezę do Bydgoszczy. Udana pierwsza impreza umocniła nas w
przekonaniu, iż dwa dni wspólnej zabawy i zaliczania poszczególnych linii
pozwalają lepiej zintegrować środowiska miłośnicze z całej Polski.
Gwoździem programu będzie grill zorganizowany przez BTPK w szopie (lub
przed szopą jeśli będzie ciepło) Myślęcińskiej Kolejki Parkowej. Po południu
przewidujemy zaliczanie bydgoskiej sieci tramwajów oraz zwiedzanie
pozostałości po nieczynnych już liniach. Drugi dzień to kompleksowe
zwiedzanie bydgoskiego dworca głównego, wraz z jego zapleczem oraz makietą
szkoleniową H0 pracowników PKP PR.
Propozycje dojazdów
- Szczecin
Szczecin Gł. 5:45 pospieszny
Poznań Gł. 8:30 / 9:50 pospieszny
Bydgoszcz Gł. 12:14
- Warszawa
Warszawa C. 6:58 pospieszny
Bydgoszcz Gł. 10:41
- Poznań
Poznań Gł. 7:50 osobowy
Bydgoszcz Gł. 10:44 [lub można się nieco spóźnić z grupą szczecińską]
- Kraków
Kraków Gł. 23:01 pospieszny
Poznań Gł. 6:40 / 7:50 osobowy
Bydgoszcz Gł. 10:44
- Wrocław
Wrocław Gł. 4:09 pospieszny
Poznań Gł. 6:40 / 7:50 osobowy
Bydgoszcz Gł. 10:44
- Lublin
Lublin 2:57 pospieszny
Warszawa Wsch. 5:30 / 6:41 pospieszny
Bydgoszcz Gł. 10:41
- Trójmiasto
Gdynia Gł. 6:22 osobowy
Laskowice Pom 8:27 / 8:43 osobowy
Bydgoszcz Gł. 9:28
lub
Gdynia Gł. 8:00 pospieszny
Bydgoszcz 10:19
- GOP
Katowice 0:48 pospieszny
Poznań Gł. 6:40 / 7:50 osobowy
Bydgoszcz Gł. 10:44
- Gorzów Wlkp.
Gorzów 5:20 pospieszny
Krzyż 6:16 / 6:21 osobowy
Piła Gł. 7:22 / 8:25 osobowy
Bydgoszcz Gł. 9:49
Program imprezy
SOBOTA 5.11.2005
10:00 - 12:15 Śniadanie w Izbie Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei,
oczekiwanie i zbieranie się wszystkich grup. Czas wolny, możliwość
zaniesienia bagażu do schroniska młodzieżowego. Zwiedzanie bydgoskiego
dworca.
Ok. godz. 12:30 spacer ulicą Dworcową do ulicy Gdańskiej, przejazd tramwajem
do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku.
Ok. 13:30 Przejazd Myślęcińską Kolejką Parkową z Lasu Gdańskiego przez
stację Myślęcinek do stacji Zacisze. Po drodze liczne fotostopy. Ok. godziny
15:00 rozpoczęcie grilla w zajezdni kolejki wąskotorowej. Ok. 2 godzin
odpoczynku, przerwy na posiłek, możliwość swobodnego zwiedzania bazy
kolejki.
Po godz. 17 opuszczenie Myślęcinka i przejazd autobusem 75 do przystanku
Powst. Wlkp. -Lelewela. Spacer wzdłuż ulicy Lelewela (gdzie kiedyś kursowały
tramwaje) do pętli na Bielawach. Przejazd tramwajem ulicą Chodkiewicza,
przez centrum, do Łęgnowa. Z Łęgnowa przejazd do Perłowej, i następnie na
górny taras Wyżyn. Wieczorem zaliczenie Fordońskiej i Wyścigowej. Ok.
godziny 21 - 22 powrót do schroniska młodzieżowego. Nocleg.
NIEDZIELA 6.11.2005
Ok. godz. 9:00 Śniadanie w Izbie Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei
Zaliczanie liniowe Bydgoszczy:
- 80 Port Lotniczy - Osiedle Zawisza,
- 3 i 8 Wilczak, i dalej 56 Belma,
- 55 Skorupki (Szwederowo) - Morska,
- 69 na Błonie,
- 54 Piaski,
oraz wiele innych... :)
KOSZTY
Bilety kolejowe uczestnicy wykupują na własny koszt, zalecamy zakup biletu
turystycznego, choć nie jest to konieczne.
W tabelce podano cennik imprezy:
Lp. Koszty imprezy Bez noclegu Z noclegiem
1 dzień
2dni
1.Członkowie BTPK
(grill, wynajem kolejki)- -
8,00
2.Miłośnicy z Bydgoszczy i regionu
(grill, wynajem kolejki) 14,00 -
3.Goście przyjezdni nieuprawnieni do zniżek
(śniad.+grill, wynajem kolejki oraz opcjonalnie nocleg) 17,00 40,00
4.Goście przyjezdni uprawnieni do zniżek
(śniad.+grill, wynajem kolejki oraz opcjonalnie nocleg) 17,00 27,00
5.Przejażdżka kolejką w dniu 5.11.2005
Bilet normalny 3,90-
6.Przejażdżka kolejką w dniu 5.11.2005
Bilet ulgowy 2,90-
Uwaga! Bilety jednorazowe na kolejkę kupuje się wyłącznie u konduktora!
Bilet jednorazowy uprawnia wyłącznie do przejazdu kolejką. Nie
uprawnia do korzystania z fotostopów, przebywania i zwiedzania terenu bazy
kolejki oraz jej zwiedzania, uczestniczenia we wspólnym grillu po
przejażdżce.
Uczestnicy całej imprezy powinni zakupić bilet dobowy ZDMiKP Bydgoszcz (N
11,00zł / U 5,50zł) lub zaopatrzyć się w spory zapas biletów jednorazowych
(N 2,20 zł / U 1,10 zł).
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
! ! ! ! !
Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie udziału u Rafała Malewskiego
(rafcio.malew@neostrada.pl), gg 504848.
W przypadku alarmująco niskiej frekwencji zastrzegamy możliwość odwołania
imprezy, o czym poinformujemy z kilkudniowym wyprzedzeniem.
Strona 3 z 4 • Znaleziono 211 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4