Zamość busy
Katalog znalezionych frazWidzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: Zamość busy
Temat: Szynowy monopol obroniony
On 3 Kwi, 21:27, "krzychu" <krzych1_kolWYTNI@op.plwrote:
To po co je tworzyc? (te korki)
No przeciez pisze, ze korkow nie ma, a busy kursujace z BIalegostoku
do Bielska, Lap, Suwalk, Elku czy Sokolki na pewno tych korkow nie
spowoduja, czego dowodem woj. lubelskie.
Z Lublina do Zamoscia busy jezdza srednio co 15 minut i widziales na
tej trasie korek?
pozdrawiam aron
Temat: Co będzie z zamojskimi pociągami w nowym RJ?
Użytkownik "TRAIN"
Szkoda , a trzeba powiedziec ze ten poranny do Kostrzyna ,zapewniajacy
bezposredni dojazd do Lublina i W-wy byl bardzo dobrym pomyslem .Jak nim
jechalem to juz w Zamosciu mial zapelnienie 30% a na trasie do Lublina
jeszcze bardziej sie zapelnil ,ale nie wiem jak wypadla frekwencja w ciagu
calego roku. A przeciez Zamosc powinien miec z Lublinem kilka polaczen bo
jest mu do tego miasta najblizej(szkoly, uczelnie,urzedy).
Zamość ma z Lublinem nie kilka a kilkadziesiąt połaczeń dziennie( oczywiście
PKSów i busów - średnio wychodzi chyba co 15 minut). Większość mieszkańców
tego miasta pewnie w ogóle nie wie że jeszcze jakieś pociągi jeżdżą i nie
uwzględnia ich w swoich planach wyjazdowych.
Tak że to czy ten pociąg będzie czy go nie będzie dużo nie zmieni. Co innego
gdyby Hetmana zlikwidowali, ale są już busy Zamość - Kraków ( 2 dziennie),
PKSy Zamość - Kraków ( 2 dziennie), teraz jest nowy autobus Hrubieszów -
Zamość - Kraków.
pozdrawiam aron
Temat: Co będzie z zamojskimi pociągami w nowym RJ?
Użytkownik "TRAIN"
| Szkoda , a trzeba powiedziec ze ten poranny do Kostrzyna ,zapewniajacy
| bezposredni dojazd do Lublina i W-wy byl bardzo dobrym pomyslem .Jak nim
| jechalem to juz w Zamosciu mial zapelnienie 30% a na trasie do Lublina
| jeszcze bardziej sie zapelnil ,ale nie wiem jak wypadla frekwencja w ciagu
| calego roku. A przeciez Zamosc powinien miec z Lublinem kilka polaczen bo
| jest mu do tego miasta najblizej(szkoly, uczelnie,urzedy).
Zamość ma z Lublinem nie kilka a kilkadziesiąt połaczeń dziennie( oczywiście
PKSów i busów - średnio wychodzi chyba co 15 minut). Większość mieszkańców
tego miasta pewnie w ogóle nie wie że jeszcze jakieś pociągi jeżdżą i nie
uwzględnia ich w swoich planach wyjazdowych.
Tak że to czy ten pociąg będzie czy go nie będzie dużo nie zmieni. Co innego
gdyby Hetmana zlikwidowali, ale są już busy Zamość - Kraków ( 2 dziennie),
Reasumując chodzi Ci o to, że busów i PKSów do Lublina i Wawy jest tyle,
że pociągi są zbędne, natomiast kierunek południowy i
południowy-zachodni jest jeszcze chwilowo słabiej obsadzony i dlatego
Hetman i rzeźnia jakoś się 3mają?
PKSy Zamość - Kraków ( 2 dziennie), teraz jest nowy autobus Hrubieszów -
Zamość - Kraków.
Ponieważ jest już Hrubieszów-Wrocek, to chyba trzeba jeszcze zaczekać na
Hrubieszów-Katowice ;-)
Przemek
Temat: Koniec busów do Wawy za 5 lat ?
Pasażerowie narzekają na stan techniczny busów i kulturę kierowców, ale nie
zamierzają z jazdy nimi rezygnować. Jest po prostu taniej i szybciej niż np. z
PKS-em
szybciej może i tak, ale taniej to jest wlasnie w większości w PKSsie
np. Lublin-Zamość bus10zł pks zamość 8,70zł
Lublin-Biłgoraj bus 10zł pks biłgoraj 9,30zł
Biłgoraj-Zamość bus 6zł(podobno już 7zł) pks biłgoraj 5,60zł, pks
zamość 4,50zł
Kraśnik-Lublin bus 6zł pks kraśnik 5zł
Temat: Koniec busów do Wawy za 5 lat ?
On 26 Lut, 20:17, Spider_MK <Seawol@tenbit.plwrote:
szybciej może i tak, ale taniej to jest wlasnie w większości w PKSsie
np. Lublin-Zamość bus10zł pks zamość 8,70zł
Lublin-Biłgoraj bus 10zł pks biłgoraj 9,30zł
Biłgoraj-Zamość bus 6zł(podobno już 7zł) pks biłgoraj 5,60zł, pks
zamość 4,50zł
Kraśnik-Lublin bus 6zł pks kraśnik 5zł
PKS obudzil sie za pozno z promocjami - to trzeba bylo zrobic 10 lat
temu.
Ludzie nie zapomna PKSowi lat 90-tych gdy cena benzyny stala w
miejscu a bilety w warunkach monopolu drozaly z roku na rok.
Obecnie busiarze podnosza nieznacznie ceny ( choc i tak nie
przekraczaja one poziomu PKPowskiego) no ale ludzie wiedza ze benzyna
jest droga. PKS mial drogie bilety nawet wtedy gdy benzyna byla tania.
pozdrawiam aron
Temat: Koniec busów do Wawy za 5 lat ?
On 26 Lut, 20:24, Aron <aron2@gazeta.plwrote:
On 26 Lut, 20:17, Spider_MK <Seawol@tenbit.plwrote:
| szybciej może i tak, ale taniej to jest wlasnie w większości w PKSsie
| np. Lublin-Zamość bus10zł pks zamość 8,70zł
| Lublin-Biłgoraj bus 10zł pks biłgoraj 9,30zł
| Biłgoraj-Zamość bus 6zł(podobno już 7zł) pks biłgoraj 5,60zł, pks
| zamość 4,50zł
| Kraśnik-Lublin bus 6zł pks kraśnik 5zł
PKS obudzil sie za pozno z promocjami - to trzeba bylo zrobic 10 lat
temu.
Ludzie nie zapomna PKSowi lat 90-tych gdy cena benzyny stala w
miejscu a bilety w warunkach monopolu drozaly z roku na rok.
Obecnie busiarze podnosza nieznacznie ceny ( choc i tak nie
przekraczaja one poziomu PKPowskiego) no ale ludzie wiedza ze benzyna
jest droga. PKS mial drogie bilety nawet wtedy gdy benzyna byla tania.
pozdrawiam aron
Twoja logika jest porażająca.
.
Temat: Ceny przejazdów busami
AS <adams@wp.plnapisał(a):
Witam serdecznie
Jestem studentem Politechniki Poznańskiej, i piszę pracę dyplomową nt:
"analiza ekonomiczno - techniczna w trasporcie krajowym regularnym osób, w
oparciu o tzw. busy.
W tym miejscu mam prośbę, czy możecie napisać ceny takich przejazdów, jeśli
korystacie z busów???
Lublin - MPK Lublin po mieście - normalny 1,60 zł ulg 1,30 zł
bus miejski(linia 74) i autobus prywatny - normalny 1,00 zł ulgowy 0,90 zł
bus międzymiastowy w granicach Lublina 1,00-2,00 zł
TRANSPED w granicach Lublina ( spółdzielnia kierowców i mechaników ) - 1,00 zł
bus w granicach miast: Lubartów, Dęblin, Świdnik, Kraśnik - 1,00 zł.
MPK w Kraśniku - 1,00 zł po mieście
Na trasie Lublin - Lubartów - bus 2,00-2,50 zł, większość PKSów podobnie. PKS
Olsztyn chyba 6,00 zł.
Na trasie Lublin - Łuków - bus 10,00 zł, PKS 10-13 zł ( w zależności od trasy)
Lublin - Zamość - bus 9,50 zł, PKS 9,50 zł.
Lublin - Kraśnik - bus 5,00 zł, w karnecie 4,00 zł
Lublin - Hrubieszów - bus 14 zł
Lublin - Niedźwiada ( ta od lotniska) bus - 5 zł, PKS - 6,90 zł, prywatny
Autosan H9 ( 1 kurs dziennie o 14.50) - 3,00 zł
więcej cen znajdziesz na mojej stronce adres podam Ci na priv napisz albo
wpisz w googla +busy+lublin
pozdarwiam aron
Temat: Rozkład jazdy busów
Raczej nie ma takich połaczeń. Można za to jechać przez Zamość:
busy Lublin Zamość:
busy.info.pl/2,19503,44026,lublin,zamosc.html
busy Zamość Zwierzyniec:
busy.info.pl/2,44026,45131,zamosc,zwierzyniec.html Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Szybka kolej Lublin -Warszawa ?
maria88 napisała:
> Zatrzęsłam się ze złości,jak to Lublin umie kolejny raz
> zadbać o swoje interesy. ... I teraz szybka kolej.
> A dlaczego nie od Zamościa?
Zgadzam się s Tobą w 100%
Szybka kolej powinna być do Zamościa a nie do jakiegoś tam
Lublina!!!!
Ale, ... czy przypadkiem do Zamościa nie jedzie się przez Lublin?
I szybka kolej do Lublina jest też w interesie Zamościa?
Busy busami, ale do Szczecina nie pojedziesz busem.
A tak busem do Lublina a stamtąd szybką koleją po całej Polsce.
Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie.
Mariusz
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Dojazd PKP, kiedy bez przesiadki w Zawadzie?
koziorozka napisała:
> Pomyślałam, pomyślałam i przyznaję rację. Busy są tylko dla "wtajemniczonych".
że co?
> Turysta planujący wyjazd w nieznane dla siebie okolice nie znajdzie o nich
> zintegrowanej informacji
a wejdź na stronę www.google.pl i wpisz w okienko "busy zamość". Jest
informacja czy jej nie ma?
> nie zabierze roweru czy innego większego sprzętu.
rower można wypożyczyć na miejscu.
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Dojazd PKP, kiedy bez przesiadki w Zawadzie?
busem do Zamościa?
Napisałam o busach: Turysta planujący wyjazd w nieznane dla siebie okolice nie
znajdzie o nich zintegrowanej informacji
Aron2004 odpowiedział: a wejdź na stronę www.google.pl i wpisz w okienko "busy
zamość". Jest informacja czy jej nie ma?
Ja: Weszłam. Rozkład jazdy z 1 stycznia 2005. Może aktualny, ale o odjazdach Z
Zamościa, a dyskusja była o tym, jak do Zamoscia dojechać.
Ja: nie zabierze roweru czy innego większego sprzętu.
Aron2004: rower można wypożyczyć na miejscu.
Ja: nie każdemu turyście spodoba się taka odpowiedź
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Busy Lublin-Wrocław?
chodzi o to ze sa to busy ZAMOSC - LUBLIN - WROCLAW
czyli : startuje z Zamoscia, przejezdza przez Lublin a potem jedzie do
Wroclawia
nie wiem ile kosztuje bilet normalny ale pewnie cos kolo 40-45 zl ( nie moze
byc drozszy niz bilet PKP który kosztuje 51 zl)
czy sa znizki dla studentów nie wiem, moze ok. 20%
do Wroclawia jest ok. 400 km, tak ze pewnie jedzie 6-7 godzin
z powrotem tez niestety nie wiem o której jada z Wroclawia Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Dalej wybierajcie jazdę busami, bo o 2 zł tańsze
Gość portalu: aronn napisał(a):
> poltorej godziny to nadal czas nieosiagalny dla jakiegokolwiek
> pociagu na linii Lublin - Zamosc. Bus king of the road.
Niedługo znów jadę na Zamość samochodem... jak jeszcze raz mnie będzie bus z
pretensjami wyprzedzał przy moich 100km/h to mu się po polsku zwyczajnie nie
dam, żeby tylko zwolnić później, jak już zrezygnuje i za mnie zjedzie. Zobaczymy
wtedy, kto król szosy (na klaksonie długo nie pojedziesz, bo pasażerowie się
wkurzą a światłami to sobie wal, mam przyciemniane lusterka:). Bo z was busiarze
chamy na drodze... więc może i ze mnie w końcu cham wyjdzie... wyjdzie i pokaże,
jak fajnie jest jechać, gdy wy, "królowie" zawładniecie szosą. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Subiektywny ranking województw na podstawie nowego SRJP - czesc druga
Użytkownik Kolbak napisał:
Czas to podstawa, żeby coś się na tej trasie moglo opłacać. Busy i PKSy na
trasie Lublin-Zamość chodzą dość często (szczegóły u Arona :P). Czas
przejazdu busa to coś w okolicach godziny, cena nieco ponad 10 PLN. Pociąg
jedzie ok. 2h.
PKS jedzie ok. 2 h, pociąg dłużej
Busów na trasie Lublin - Zamość jest 37 dziennie, autobusów PKS ze 30
dziennie. W sumie 67 dziennie
Nawet gdyby cenę obniżono do ceny busów, to zapewne z
połączeń tych korzystali by głównie podróżni jadące z głębi Polski
pociągiem, nie zaś z samego Lublina.
Tym bardziej że bus i PKS wozi centrum Lublina - centrum Zamościa i
dodatkowo w Zamosciu na największe blokowiska bezpośrednio.
Przez blokowisko przy Zamoyskiego przebiega też linia kolejowa, ale
oczywiście nie ma nawet przystanku :-)
Zmiana czoła w Rejowcu to raczej wynik tego iż dotychczas wszystkie pociągi
z Zamościa były łączone z częścią z Chełma. A tak swoją drogą to jak
wyobrażasz sobie jazdę pociągów z Zamościa z pominięciem Rejowca ? Z suką do
samego Lublina ???
A czemu nie?
Oj tak to by się na pewno przydało. Tymbardziej, że PKS w tej okolicy
pozostaje monopolistą i ceny czasem bywają wyższe niż w PKP (!).
NIe jest już monopolistą. Są busy Zamość - Tomaszów - Jarosław - Rzeszów
W związku z Lubartowem wszystkim włącza się tylko lampka pod tytułem
"lotnisko". Do czasu, gdy nie zacznie się coś konkretnego dziać w sprawie
tego lotniska (czyli nigdy), to raczej nie ma co liczyć na zainteresowanie
wożeniem podróżnych na tym odcinku (a busiarstwo rośnie w siłę).
Obawiam się, że nawet jak to lotnisko zbudują to i tak będzie się
bardziej opłacało jechać do Lublina busem czy PKSem, bo dojedziesz do
centrum
pozdrawiam aron
Temat: Pytań kilka o Zamość ...
Wojciech Cupiał <cu@wp.plnapisał(a):
Jak można dostać się z Zamościa do Zwierzyńca lub Hrubieszowa w szybki i
tani sposób?
Busem.
http://www.angelfire.com/jazz/mlawa/busy/zamosc.htm
pozdrawiam aron
Temat: Wawa - Zamość- BUS?
Witam potrzebuje sie dostac busem mozliwie tanio z warszawy do Zamoscia w
piatek, czy ktos zna jakies polaczenia busami w tej relacji?
Jakies firmy busowe?
Jelsi to mozliwe poprosze o namiar na rozklady jazdy
Dziekuje
Temat: Czy z Wawy jeżdzą do Zamościa busy????
Czy z Wawy jeżdzą do Zamościa busy????
pilnie potrzebuje takiej informacji-dziekuje z gory za odpowiedz-moze numer
telefonu do 'busiarzy'lub jakas stronka z rozkladem jazdy.dzieki. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Busem na wakacje!
Busem na wakacje!
Serdecznie zapraszamy do korzystania z prywatnych busów z okazji wakacyjnych
wypadów
Polecamy połączenia :
nad jeziora
Lublin ( ul. Ruska Cerkiew) - Ostrów Lubelski - Jedlanka - Białka 7.40 9.40
11.40 13.40 15.30 16.30 18.30 19.30
Lublin ( Dw. BUS) - Włodawa - Okuninka - Jezioro Białe 7.00A 8.00 9.50 10.15A
10.45 11.30 12.05 12.50 13.20 13.45 14.45 15.20 15.45 16.05 16.15 17.05 17.45
18.20 19.00
na pielgrzymkę i na skałki
Lublin ( ul. Ruska skarpa) - Częstocgowa 5.40 - www.bptour.pl kursuje od
czwartku do poniedziałku włącznie
Lublin ( ul. Ruska skarpa) - Zawiercie - Katowice 7.05
www.omegabus.enterpol.pl
nad morze
Lublin ( ul. Ruska Skarpa) - Gdańsk 20.00 www.kewin.pl
w Bieszczady
Lublin ( Ul. Ruska Skarpa) - Sanok 8.30 16.30
Lublin ( Dw.PKS st.12) - Sanok 7.00 13.40 z Sanoka łatwy dojazd do Soliny,
Polańczyka, Wetliny, Ustrzyk
w Góry Świętokrzyskie
Lublin ( dw.BUS) - Kielce 5.50A 14.25 - nie kursują w środy
Lublin ( Ruska Skarpa) - Kielce 5.30 6.00 7.00 7.50 9.00 10.40 12.45 14.20
15.50 16.00 - z Kielc łatwy dojazd busem do św. Katarzyny, Bodzentyna, Nowej
Słupi
do Kazimierza
Lublin ( Dw.BUS) - Kazimierz 4.30 5.35F 6.55 7.35A 8.00 8.40A 9.25A 10.25
12.45 13.15A 13.30A 14.20 16.05 17.20A 18.25A
do Krakowa
Lublin ( Ruska Skarpa) - Kraków 5.05 5.45 6.00 7.50 9.00 10.40 12.45 14.20
15.50 16.00 www.bptour.pl www.expressbus.pl z Krakowa łatwy dojazd busem do
Zakopanego, Zawoi, Rabki, Nowego Targu, Limanowej.
w Tatry i Beskid Sądecki
Lublin ( dw.PKS st.12) - Nowy Sącz - Zakopane 6.00 14.30 www.jumpexpress.pl
na Roztocze
Lublin ( Dw.BUS) - Zamość www.supertrans.pl 5.55 6.05 6.45 7.05A 7.50 8.15
8.50 9.10 9.50 10.15 10.40 11.15 11.45 12.15 12.25 12.45 13.15 13.35 13.50
14.00 14.20 14.45 15.05 15.15 15.25 15.50 16.00 16.20 16.40 17.00 17.20 17.50
18.25 19.15 19.50 z Zamościa łatwy dojazd do Krasnobrodu i Zwierzyńca
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: bus Zamość-Kraków
bus Zamość-Kraków
POLECAM STUDENTĄ POLĄCZEIA KOMUNIKACJI PRYWATNEJ FIRMY MAX
Z ZAMOŚCIA DO KRAKOWA WIĘCEJ INFO NA WWW.MAX.EBUSY.PL Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Dalej wybierajcie jazdę busami, bo o 2 zł tańsze
poltorej godziny to nadal czas nieosiagalny dla jakiegokolwiek
pociagu na linii Lublin - Zamosc. Bus king of the road.
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Szynowy monopol obroniony
Aron pisze:
On 3 Kwi, 21:27, "krzychu" <krzych1_kolWYTNI@op.plwrote:
| To po co je tworzyc? (te korki)
No przeciez pisze, ze korkow nie ma, a busy kursujace z BIalegostoku
do Bielska, Lap, Suwalk, Elku czy Sokolki na pewno tych korkow nie
spowoduja, czego dowodem woj. lubelskie.
Z Lublina do Zamoscia busy jezdza srednio co 15 minut i widziales na
tej trasie korek?
pozdrawiam aron
Trochę OT na temat twojej postawy wobec kolei.
1.
To, że w lubelskim wystarczają busy świadczy tylko o tym, że ludzie nie
mają potrzeby częstego przemieszczania się i wolą siedzieć w domach.
Dla przykładu, jedno z połączeń w moim regionie. Pomimo tego że w
godzinach popołudniowych pociąg kursuje co godzinę zapełnienie w
piątek/sobotę/niedziele wynosi grubo ponad 100%. Żeby zrekompensować
brak pociągów musiałoby jeździć ok 25 20sto osobowych busów w ciągu
godziny. Hm, busy co dwie minuty??
Nie jest to połączenie między wielkimi miastami.
2.
Oczywiste jest też to, że ilość przemieszczających się ludzi zależy od
stopnia rozwoju regionu.
Ty patrzysz krótkowzrocznie. Najchętniej zlikwidowałbyś kolej, bo (twoim
zdaniem) teraz wystarczają busy co 15 minut.
Myślisz, że tak będzie za 10 - 20 lat? Jaka jest twoja recepta na
przyszłość? Busy co minutę? Autobusy przegubowe 100 metrowe? A korki?
3.
Czy naprawdę uważasz, że 20-30 osobowe busy co 10 minut są lepszym
rozwiązaniem niż pociąg co godzinę mogący pomieścić 300 osób?
Twoje podejście:
- na pociąg trzeba czekać średnio 30 minut, na bus 5 - zdecydowanie
lepiej wypada bus
- [zarzut pojemności] skoro bus jeździ co 10 minut, nigdy nie zdarzy
się tak, że większość ludzi się nie zmieści, przecież jedni przyjdą 10
minut wcześniej, inni 10 minut później, ktoś ewentualnie zaczeka 10
minut na następny.
I tak by było gdyby rozkład pasażerów był równomierny. Busy byłyby
lepszym rozwiązaniem ( na wzór KM gdzie rozkład pasażerów jest w miarę
równomierny ), ale w tego typu przewozach NIGDY nie ma równomiernego
rozkładu.
Przykład:
W mieście są dwa licea*, godzina 15:05 - zajęcia kończy 300 zamiejscowych.
Opcja z pociągiem: 15.30 - wszyscy wsiadają.
Opcja z 25cio osobowymi busami: 15:30 odjeżdżają trzy na raz (każdy o
innej trasie zbliżonej do trasy pociągu ), zabierają 75 osób. Obrót tam
i z powrotem zajmuje 40 minut. Właściciel ma 6 busów, czyli kurs co 20
minut.
Łatwo policzyć, że kolejka czekających skończy się po godzinie.
Z kolei w godzinach 9-14 potok pasażerów jest stosunkowo mały.
Powiesz, że w takim przypadku właściciel firmy przewozowej zwiększyłby
ilość kursów 2x, lub kupił duże autobusy.
Tylko, że taki duży potok pasażerów jest między 6-8, 14-16, 18-19.
Miałby zatrudnić x kierowców na wykonanie zaledwie 3 kursów w ciągu dnia
przez każdego z nich?
Duże autobusy przez resztę dnia woziły by powietrze?
Żadne z tych rozwiązań nie jest ekonomiczne i doprowadziłoby firmę do
bankructwa.
Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
W styczniu na zaśnieżonej drodze i przy ograniczonej widoczności (mgła) - na
pewno.
To po co są opony zimówki?
| A co byś zrobił gdybyś był mieszkańcem np. Białej Podlaskiej czy Łukowa,
| uciekłby Ci JEDYNY poranny pociąg do Lublina a Ty musiałbyś tam być np. na
| 12.00 Chyba nie ma innego wyjścia niż bus.
PKS?
Wg pojmowania rzeczywistości niektórych osób z tej grupy lepiej bo państwowe i
niedochodowe. Ale też często śmierdzące, zawsze wlokące się i czasami z
chamskimi kierowcami. Ja nie raz miałem scysje z kierowcami PKS , a busiarze to
naprawdę bardzo mili ludzie. Znam paru, to wiem.
Chociaż w naprawdę gardłowych sprawach moznaby pojechać busem. Ale to tylko w
bardzo ważnych sprawach, które na szczęście nie zdarzają się zbyt często.
Dla wielu osób takimi sprawami są np. dojazd do pracy, lekarza czy na uczelnię.
| Szansa utraty życia w busie jest pewnie coś w granicach 1/1000000 a w
pociągu
| 1/1000000000. Dla ludzi prostych nie znających się na probabilistyce to nie
tak
| wielka różnica.
Te cyferki niewiele mi mówią. Biorąc jednak rzecz na tzw. chłopski rozum
zgodzisz się, że o wiele łatwiej stracic życie w wypadku na drodze niż w
pociągu.
Zgadzam się. Podejrzewam że ryzyko wypadku śmiertelnego w pociągu jest kilka (
może naście bo chyba nie set - przesadziłem w popirzednim poście) niż w busie.
Niemniej jednak to ryzyko jest nadal niezbyt duże, np. w porównaniu do jazdy
rowerem po dordze międzymiastowej czy palenia papierosów.
Corocznie ginie na polskich drogach ok. 5000 osób. Co najmniej połowa z nich to
piesi i rowerzyści. Ile jest wśród tych 5000 pasażerów busów - podejrzewam że
niewiele. A do ryzyka na które narażamy się podróżując pociągiem dochodzi
ryzyko bycia okradzionym czy pobitym co w busie się nie zdarza. Wiem że to na
pewno nie to co utrata życia ale wiele osób bierze to pod uwagę.
A seria wypadków autokarów w zeszłym roku?
Mnie się wydaje że te wypadki wynikały głównie z jazdy nocą i nieznajomości
trasy. ZTCW to w .pl jest tylko 1 nocny bus ( Zamość - Kraków) a swoje trasy to
busiarze znają na pamięć każdą dziurę.
Poza tym ty możesz jechać
prawidłowo a ktoś inny w ciebie walnie (np. wymuszając pierwszeństwo).
Identycznie można jechać pociągiem prawidłowo a tu ni z tego ni z owego otworzą
się drzwi - tak jak zginął chłopak pod Lesznem :-(((
| Tak ale miłośnicy kolei nie zaludnią wszystkich pociągów. 99,99999999%
ludzi
| jeżzących pociągami to nie-MK. I oni się od kolei odwracają skąd mamy
| dzisiejsze punkty G i likwidację połączeń.
Niestety.
I musisz mi przyznać że w większości z powodu FATALNEJ polityki cenowej PKP.
| Raz może zajrzysz z ciekawości a potem już zostaniesz.
Śmiem wątpić.
Zapraszam.
pozdrówka
aron
Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
| W styczniu na zaśnieżonej drodze i przy ograniczonej widoczności (mgła) -
na
| pewno.
To po co są opony zimówki?
To pokaż mi takie zimówki, które zapewnią 100% bezpieczeństwa na każdej drodze,
przy każdych warunkach atmosferycznych i przy każdej prędkości.
| A co byś zrobił gdybyś był mieszkańcem np. Białej Podlaskiej czy Łukowa,
| uciekłby Ci JEDYNY poranny pociąg do Lublina a Ty musiałbyś tam być np.
na
| 12.00 Chyba nie ma innego wyjścia niż bus.
| PKS?
a busiarze to
naprawdę bardzo mili ludzie. Znam paru, to wiem.
ROTFL! Może tak piszesz, bo to twoi znajomi. Ale mentalność zdecydowanej
większości busiarzy podobna jest do mentalności taksówkarzy: są mili dla
klientów, bo dzięki nim zarabiają, ale w innych sytuacjach nie różnią się od
tych "chamskich kierowców PKS". Sam widziałem parę takich sytuacji.
| Szansa utraty życia w busie jest pewnie coś w granicach 1/1000000 a w
pociągu
| 1/1000000000. Dla ludzi prostych nie znających się na probabilistyce to
nie
| tak
| wielka różnica.
| Te cyferki niewiele mi mówią. Biorąc jednak rzecz na tzw. chłopski rozum
| zgodzisz się, że o wiele łatwiej stracic życie w wypadku na drodze niż w
| pociągu.
Zgadzam się. Podejrzewam że ryzyko wypadku śmiertelnego w pociągu jest kilka
(
może naście bo chyba nie set - przesadziłem w popirzednim poście) niż w
busie.
Niemniej jednak to ryzyko jest nadal niezbyt duże, np. w porównaniu do jazdy
rowerem po dordze międzymiastowej czy palenia papierosów.
Corocznie ginie na polskich drogach ok. 5000 osób. Co najmniej połowa z nich
to
piesi i rowerzyści. Ile jest wśród tych 5000 pasażerów busów - podejrzewam że
niewiele. A do ryzyka na które narażamy się podróżując pociągiem dochodzi
ryzyko bycia okradzionym czy pobitym co w busie się nie zdarza. Wiem że to
na
pewno nie to co utrata życia ale wiele osób bierze to pod uwagę.
Fakt. Ale - jak już powiedziałem wolę stracić portfel niż życie lub zostać
kaleką.
a A seria wypadków autokarów w zeszłym roku?
Mnie się wydaje że te wypadki wynikały głównie z jazdy nocą i nieznajomości
trasy. ZTCW to w .pl jest tylko 1 nocny bus ( Zamość - Kraków)
Ale w zimie, ciemno robi się już o 16.
| Tak ale miłośnicy kolei nie zaludnią wszystkich pociągów. 99,99999999%
ludzi
| jeżzących pociągami to nie-MK. I oni się od kolei odwracają skąd mamy
| dzisiejsze punkty G i likwidację połączeń.
| Niestety.
I musisz mi przyznać że w większości z powodu FATALNEJ polityki cenowej PKP.
To jest fakt.
A odnośnie tego, że wolę PKS, bo "państwowe i niedochodowe", rzeczywiście, może
jest to trochę skrzywione myślenie z mojej strony, ale to busiarze najbardziej
szkodzą rregionalnej kolei - inna sprawa, że jak ta kolej jest, taka jest, no
ale głównie to dzięki nim nie mogę pojechać teraz pociągiem po t.551 i wielu
innych w całym kraju. St ąd moja awersja do tych panów.
kowal
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątkuTemat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
| To po co są opony zimówki?
To pokaż mi takie zimówki, które zapewnią 100% bezpieczeństwa na każdej
drodze,
przy każdych warunkach atmosferycznych i przy każdej prędkości.
Takich opon nie ma, letnich też. Inna sprawa że żźaden pociąg nie zagwarantuje
Ci że przżyjesz choć prawdopodobieństwo śmierci jest kilkakrotnie niższe niż w
przypadku samochodu. Czy busa też nie wiem bo ZTCW nikt nie robił takich badań.
ROTFL! Może tak piszesz, bo to twoi znajomi. Ale mentalność zdecydowanej
większości busiarzy podobna jest do mentalności taksówkarzy: są mili dla
klientów, bo dzięki nim zarabiają, ale w innych sytuacjach nie różnią się od
tych "chamskich kierowców PKS". Sam widziałem parę takich sytuacji.
Więcej szczegółów proszę. Bo ja co najgorszego widziałem to to że odmawiają
nowym pasażerowm gdy mają busa zapakowanego na 100%. BTW - dlaczego w
pociągach , autobusach PKS i MPK można jechać na stojąco jak śledzie w puszce a
w busach wszyscy MUSZĄ mieć miejsca siedzące pod karą 500 zł?
| Mnie się wydaje że te wypadki wynikały głównie z jazdy nocą i nieznajomości
| trasy. ZTCW to w .pl jest tylko 1 nocny bus ( Zamość - Kraków)
Ale w zimie, ciemno robi się już o 16.
Co nie znaczy że o 16 chce się spać, bo najgorsza pora pod tym względem to 3-6
rano.
| Tak ale miłośnicy kolei nie zaludnią wszystkich pociągów. 99,99999999%
| ludzi
| jeżzących pociągami to nie-MK. I oni się od kolei odwracają skąd mamy
| dzisiejsze punkty G i likwidację połączeń.
| Niestety.
| I musisz mi przyznać że w większości z powodu FATALNEJ polityki cenowej PKP.
To jest fakt. Â
Dzięki że przyznajesz mi rację.
A odnośnie tego, że wolę PKS, bo "państwowe i niedochodowe", rzeczywiście,
może
jest to trochę skrzywione myślenie z mojej strony, ale to busiarze
najbardziej
szkodzą rregionalnej kolei - inna sprawa, że jak ta kolej jest, taka jest, no
ale głównie to dzięki nim nie mogę pojechać teraz pociągiem po t.551 i wielu
innych w całym kraju. St ąd moja awersja do tych panów.
Akurat co do linii 551 się NIE ZGADZAM!!!
Pociągi osobowe zlikwidowano na tej trasie o wiele wcześniej niż zaczęły
jeździć busy - chodzi mi o busy Lublin - Łuków i Lublin - Parczew. Busów do
BIałej nie liczę bo nikt jadący do Białej nie korzystał z linii 551.
Tutaj po prostu decydujące okazały się ( zbyt duże) odległości dworców PKP od
centrów miast.
IMHO busiarze szkodzą trasom 550 , 554 czy 555 no i może 552 ale nie 551!
Akurat ta linia padła bez busów
Inna sprawa że pewnie niedługo padnie 553 ( tam też nie ma busów).
pozdrawiam
aron
Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
| To po co są opony zimówki?
| To pokaż mi takie zimówki, które zapewnią 100% bezpieczeństwa na każdej
drodze,
| przy każdych warunkach atmosferycznych i przy każdej prędkości.
Takich opon nie ma, letnich też. Inna sprawa że żźaden pociąg nie
zagwarantuje
Ci że przżyjesz choć prawdopodobieństwo śmierci jest kilkakrotnie niższe niż
w
przypadku samochodu. Czy busa też nie wiem bo ZTCW nikt nie robił takich
badań.
Tylko kilkakrotnie? Ja bym spokojnie zaryzykował twierdzenie, że co najmniej
kilkaset. Porównaj sobie ilość wypadków kolejowych (z winy kolei - nie licząc
tych co sami wjechali pod pociąg na przejeździe przez własną nieuwagę/głupotę)
z ilością wypadków na drogach np. w ciągu ostatniego roku.
| ROTFL! Może tak piszesz, bo to twoi znajomi. Ale mentalność zdecydowanej
| większości busiarzy podobna jest do mentalności taksówkarzy: są mili dla
| klientów, bo dzięki nim zarabiają, ale w innych sytuacjach nie różnią się
od
| tych "chamskich kierowców PKS". Sam widziałem parę takich sytuacji.
Więcej szczegółów proszę. Bo ja co najgorszego widziałem to to że odmawiają
nowym pasażerowm gdy mają busa zapakowanego na 100%. BTW - dlaczego w
pociągach , autobusach PKS i MPK można jechać na stojąco jak śledzie w puszce
a
w busach wszyscy MUSZĄ mieć miejsca siedzące pod karą 500 zł?
Proszę bardzo. Rzecz działa się jakiś miesiąc temu w tej zatoczce, gdzie
parkują busy. Otóż wjechał tam maluchem, sądząc po numerach, jakiś
niezorientowany przyjezdny. Koleś nie zdążył jeszcze dobrze wysiąść z
samochodu, kiedy to natychmiast podleciało do niego ze trzech busiarzy i
rozpoczęli "kulturalną" rozmowę: "sp*****j stąd, ślepy jesteś" "k***a nie
widzisz znaków? Kto ci k***a dał prawo jazdy? " itp. Jednym słowem tak go
zj*****li, że chłopak mało się nie popłakał. A przecież można było podejsć
kulturalnie i powiedzieć "Przepraszam, tu jest parking dla busów, proszę
zaparkować gdzie indziej". Trzeba tylko do pewnych rzeczy dorosnąc.
| Mnie się wydaje że te wypadki wynikały głównie z jazdy nocą i
nieznajomości
| trasy. ZTCW to w .pl jest tylko 1 nocny bus ( Zamość - Kraków)
| Ale w zimie, ciemno robi się już o 16.
Co nie znaczy że o 16 chce się spać, bo najgorsza pora pod tym względem to 3-
6
rano.
Ale w nocy generalnie jeździ się trudniej niż w dzień. Nawet w lecie przy
dobrej pogodzie. A jeżeli ktoś zbyt długo jedzie bez odpoczynku, tak jak ten
kierowca autokaru, co miał wypadek na Węgrzech, to spać chce się nawet zaraz po
zmroku. I o wypadek nietrudno. A nikt nie wie, ile godzin kierowcy busów są w
trasie, czy się wyspali i czy są wypoczęci.
| A odnośnie tego, że wolę PKS, bo "państwowe i niedochodowe", rzeczywiście,
może
| jest to trochę skrzywione myślenie z mojej strony, ale to busiarze
najbardziej
| szkodzą rregionalnej kolei - inna sprawa, że jak ta kolej jest, taka jest,
no
| ale głównie to dzięki nim nie mogę pojechać teraz pociągiem po t.551 i
wielu
| innych w całym kraju. St ąd moja awersja do tych panów.
Akurat co do linii 551 się NIE ZGADZAM!!!
Pociągi osobowe zlikwidowano na tej trasie o wiele wcześniej niż zaczęły
jeździć busy - chodzi mi o busy Lublin - Łuków i Lublin - Parczew. Busów do
BIałej nie liczę bo nikt jadący do Białej nie korzystał z linii 551.
Tutaj po prostu decydujące okazały się ( zbyt duże) odległości dworców PKP od
centrów miast.
IMHO busiarze szkodzą trasom 550 , 554 czy 555 no i może 552
Sam więc widzisz, że działalność busów dla kolei regionalnej jest wielce
szkodliwa.
ale nie 551!
Akurat ta linia padła bez busów
Bzdura! Akurat tą linię znam b.dobrze, przy zbieraniu materiałów do mojej
stronki poznałem ją jeszcze bardziej, a wcześniej dużo nią jeździłem i
widziałem jak odbiło się na frekwencji wprowadzenie busów Lublin - Lubartów.
Pociągi osobowe zawieszono 3 kwietnia 2000, a busiarze jeżdzili ZTCP już od co
najmniej dwóch lat przed zamknięciem. Otóż wcześniej tym porannym pociągiem
który przyjeżdżał do Lublina koło 6:30 często nie było siedzących miejsc (Bhp)
a gdy wpuszczono busiarstwo frekwencja drastycznie spadła! Mogę się zgodzić z
tobą że odcinek Łuków - Parczew miał prawo umrzeć bo jest tam dziadowska
prędkość, ale gdyby nie busy, odcinek Parczew - Lublin żyłby dalej na pewno! Do
ostatnich dni kursowania pociągów na stacjach pomiędzy Szczekarkowem i Gródkiem
gdzie nie ma busów wsiadało/wysiadało po kilka osób. Natomiast w Parczewie i od
Lubartowa w stronę Lublina osoba czekająca na pociąg była rzadkością. Tak więc
nie chrzań, że busiarze nie mieli wpływu na zamknięcie tej linii. Mieli i to
ogromny!
Inna sprawa że pewnie niedługo padnie 553 ( tam też nie ma busów).
Oby nie.
kowal
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku