Zamojskie MZK
Katalog znalezionych frazWidzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: Zamojskie MZK
Temat: Pamietacie stare cenniki w MPK???
Pamietacie stare cenniki w MPK???
Az sie lezka w oku kreci jak bylem jeszcze w liceum, kupowalem sobie bilecik
za 85 zl i jezdzilem 3 miesiace gdzie chcialem i kiedy chcialem. Teraz mimo
iz jestem studentem za podobna przyjemnosc przychodzi mi placic 165 zl. Mowie
tu o 3 miesiacach. Jak milo bylo przyjac znajomych z Zamoscia na tydzien i
zaproponowac im bilet 7-dniowy, o ktorym nigdy nie slyszeli. Kosztowal 10 zl,
moglismy wtedy wszyscy objezdzic cale miasto. Pojsc tu i tam, a potem wrocic
do domu, dalej za te same 10 zl. Smialem sie wtedy z zamojskiego MZK...
Przychodzi tu na mysl znane polskie powiedzenie "dziadek sie smial i to samo
mial".
Ciekawe czy dozyje kiedys czasow, kiedy z checia pojde kupic bilet okresowy
za przystepna cene, z zyczliwoscia mily i uprzejmy kierowca MPK powie
mi "dzien dobry", spyta o samopoczucie, nie zamknie mi drzwi i poczeka jak
bede biegl w mrozie, czy deszczu do autobusu, milo spedze czas jazdy
podziwiajac nasza rozrastajaca sie metropolie. A o 4 w nocy wroce z baru
autobusem nocnym za ta sama cene do domu z grupka znajomych, z ktorymi
jeszcze jakis czas temu skladalismy sie po 5 zl na taksowke. Ahhh... te
marzenia... Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: MZK Zamość - czy jakieś zmiany?
Jedyną rozsądną nowością w zamojskim MZK było wprowadzenie w autobusach
makiet z rozpisanymi po kolei przystankami na których staje dany autobus.
Mam nadzieję że pójdzie za tym umieszczenie tych nazw na przystankach.
No i mieliśmy "rewelacyjny" pomysł dyrekcji MZK wprowadzenia opłaty za przejazd
za pomocą SMS-u, ale znalazło się tylko kilkunastu chętnych do korzystania z tego
i "nowość" umarła śmiercią naturalną (chyba).
A tak poza tym to chyba bez zmian: te same autobusy, ta sama punktualność, ci
sami kierowcy. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: MZK Zamość - czy jakieś zmiany?
> Jedyną rozsądną nowością w zamojskim MZK było wprowadzenie w autobusach
> makiet z rozpisanymi po kolei przystankami na których staje dany autobus.
Przyjadę, zobaczę. Mapa sieci była już dawno ale szybko stała się niekatualna.
> Mam nadzieję że pójdzie za tym umieszczenie tych nazw na przystankach.
Przydałoby się. do tego ładniejsza forma rozkładów jazdy. Więcej informacji o trasie autobusu.
> No i mieliśmy "rewelacyjny" pomysł dyrekcji MZK wprowadzenia opłaty za >przejazd za pomocą SMS-u, ale znalazło się tylko kilkunastu chętnych do >korzystania z tego i "nowość" umarła śmiercią naturalną (chyba).
Bo bilet kosztowałby więcej, tzn wysłanie SMS 0,50 zł.
> A tak poza tym to chyba bez zmian: te same autobusy, ta sama punktualność, ci sami kierowcy.
:)
A jakie zmiany na wakacje?
Pozdrawiam.
Łukasz
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Zmiany od 27.08.2005
Łukasz <lukaszek116WYTNI@poczta.onet.pl napisał(a):
27.08.2005 w Zamościu zmienią się rozkłady jazdy wszystkich linii
komunikacji
miejskiej.
[ciach]
Wracam właśnie z Zamościa :) (byłem tam w sobotę) A że jest świeżo po zmianie
rozkładu tamtejszej komunikacji miejskiej, z której miałem, dość wątpliwą,
przyjemnośc korzystać, nie omieszkam podzielić się uwagami:
- start przy PKS - ie. Chcę się dostać na dworzec PKP. Widzę jeden autobus w
tamtym kierunku - linia 0. Będzie za jakieś ... 1,5 h. Rezygnuję. Ludzie na
przystanku patrzą na mnie trochę dziwnie - wszak tam chyba czas jakoś inaczej
płynie ;) No nic, podpytawszy tubylców udaję się na ul. Partyzantów.
Dowiaduję się, że można podjechać do ronda przy Szczebrzeszyńskiej (za
Hipernovą). Tyle, że to się jedzie w ... przeciwnym kierunku niż jedzie 0.
Widzę, że bieganiny po przystankach trochę będzie.
- spod dworca chcę się dostać na starówkę. Na jednym przystanku 0 - za 45
minut. Szukam innych możliwości - są, rozsiane po 4 okolicznych przystankach,
generalnie z opcją jeszcze dłuższego czekania. Pozostaję przy zerówce ...
Przyglądam się jednak pozostałym liniom - jeden autobus będzie jakieś 5 minut
po zerówce, drugi 10. Potem godzinna dziura. Wdaję się w rozmowę z dwiema
osobami na przystanku - twierdzą, że stary rozkład był lepszy, przynajmniej
wiedziały, kiedy można się spodziewać autobusu. Obecnie kilka linii pokrywa
się na krótkich odcinakch, generalnie jednak dojechanie między dwoma
konkretnymi punktami w mieście, oddalonymi od centrum, jest uciążliwe. A po
centrum szybciej na piechotę.
- jest godzina 17.30. Biorąc poprawkę na funcjonowanie zamojskiego MZK
postanawiam się pomału zwijać na dworzec (pociąg mam o 18.25). Idę na jakiś
przystanek - widzę 3 linie jadące spod dworca. Mylil by się jednak ten, kto
by myślał, że w pobliżu znajdę przystanek, skąd te 3 linie jadą w kierunku
dworca. Jedna linia ma przystanek jakieś 200 metrów w jedną stronę, 2
pozostałe 300 metrów w drugą :/
- robię obchód po przystankach. Jedna linia skończyła kursowanie przed 17 -
tą, dwie następne będą dopiero po 18. Biorę taxówkę...
Podobno MZK Zamość jest na skraju plajty - tylko czemu mają służyć autobusy
jeżdżące co 1,5 h na które w praktyce trzeba polować? Przecież to jest chore,
że spóźniwszy się kilka minut trzeba czekać tak długo na następny autobus.
Temat: Komórką zapłacisz za bilet na autobus
Komórką zapłacisz za bilet na autobus
W zamojskim MZK taki system został wprowadzony już 4 lata temu. Niema się czym
podniecać. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Zmiany od 27.08.2005
No nic, podpytawszy tubylców udaję się na ul. Partyzantów.
Dowiaduję się, że można podjechać do ronda przy Szczebrzeszyńskiej (za
Hipernovą). Tyle, że to się jedzie w ... przeciwnym kierunku niż jedzie 0.
Widzę, że bieganiny po przystankach trochę będzie.
Sorki, ale to jest niemożliwe, jeśli jechałeś 2 lub 7 to jechałeś trasą
równoległą do "trasy dworcowej" i z ronda o którym piszesz trzeba się
cofnąć. Ale absolutnie na dworzec przez rondo nie jedzie się w przeciwną
stronę. Pozatym mogłeś podjechać do Centrum, a stamtąd z przystanku przy
Akademickiej zyskujesz jeszcze dwa dodatkowe połączenia na dworzec kolejowy.
- spod dworca chcę się dostać na starówkę. Na jednym przystanku 0 - za 45
minut. Szukam innych możliwości - są, rozsiane po 4 okolicznych
przystankach,
generalnie z opcją jeszcze dłuższego czekania. Pozostaję przy zerówce ...
Przyglądam się jednak pozostałym liniom - jeden autobus będzie jakieś 5
minut
po zerówce, drugi 10. Potem godzinna dziura. Wdaję się w rozmowę z dwiema
osobami na przystanku - twierdzą, że stary rozkład był lepszy,
przynajmniej
wiedziały, kiedy można się spodziewać autobusu. Obecnie kilka linii
pokrywa
się na krótkich odcinakch, generalnie jednak dojechanie między dwoma
konkretnymi punktami w mieście, oddalonymi od centrum, jest uciążliwe. A
po
centrum szybciej na piechotę.
Może tak więcej obiektywizmu? Nie 5 i 10 tylko 10 i 20 minut pomiędzy
poszczególnymi odjazdami. Pozatym niestety ale nie uwierzę, że ludzie
narzekają na obecny rozkład, bo przy poprzednim narzekali także na stada
autobusów, brak rozkładów jazdy na przystankach i bezsensowne rozdrabnianie
tras i wariantów.
I nie mam pojęcia gdzie Ty w rejonie dworca widzisz aż cztery różne
przystanki. Od zawsze stoją dwa przy Szczebrzeskiej w obu kierunkach i jeden
nieczynny przed budynkiem dworca.
Po centrum Zamościa zawsze szybciej na piechotę, zważywszy na to, że samo
centrum mieści się w obsłudze dwóch przystanków, więc autobus można
potraktować jako bonus.
- jest godzina 17.30. Biorąc poprawkę na funcjonowanie zamojskiego MZK
postanawiam się pomału zwijać na dworzec (pociąg mam o 18.25). Idę na
jakiś
przystanek - widzę 3 linie jadące spod dworca. Mylil by się jednak ten,
kto
by myślał, że w pobliżu znajdę przystanek, skąd te 3 linie jadą w kierunku
dworca. Jedna linia ma przystanek jakieś 200 metrów w jedną stronę, 2
pozostałe 300 metrów w drugą :/
A może Ty nie byłeś w Zamościu? Chyba Ci się nieźle w tym Zamościu
zakręciło. Wszystkie linie do dworca odjeżdżają z jednego przystanku w
Centrum - Akademicka. Nie przypominam sobie sytuacji, o której piszesz:
"edna linia ma przystanek jakieś 200 metrów w jedną stronę, 2 pozostałe 300
metrów w drugą :/" Jeśli znalazłeś przystanek z trzema liniami z dworca to
byłeś na Akademickiej, a to oznacza, że po drugiej stronie ulicy jest
przystanek w stronę przeciwną.
Jedna linia skończyła kursowanie przed 17 -
tą, dwie następne będą dopiero po 18. Biorę taxówkę...
Tak, 0 - 17:11 i 11:17:31, ale czego Ty się spodziewałeś? Że do części
miasta, bez intensywnej zabudowy mieszkaniowej częstotliwość komunikacji
będzie w dniu wolnym od pracy wysoka? Na tym właśnie polegają te
oszczędności racjonalizatorskie, że autobusy jeżdżą często tam gdzie jest
popyt. A ani zachodnia częśc miasta ani dworzec kolejowy z czterema parami
pociągów takiego popytu nie generują. Jak mkm powinieneś sobie zdawać z tego
sprawę.
Pozdrawiam mario.
Temat: zmiany w MZK od 27.08.2005
Na stronie: roztocze.net/newsroom.php/19380.html znalazłem jeszcze tekst:
Po nowemu wóz nas będzie wiózł
Linie komunikacyjne obsługiwane wyłącznie przez autobusy niskopodłogowe i nowy
rozkład jazdy z częstotliwością kursów co kilkanaście minut. To zmiany, które w
najbliższym czasie ma wprowadzić Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu.
Po wielomiesięcznych przygotowaniach ustalono, że nowe godziny kursowania
zamojskich autobusów będą wprowadzone od 27 sierpnia. – To gigantyczna operacja.
Trzeba wymienić wszystkie rozkłady jazdy i przede wszystkim poinformować
podróżnych, bo zmiany rzeczywiście będą spore – mówi Krzysztof Litwin, prezes
zarządu MZK w Zamościu.
Od września linii komunikacyjnych w Zamościu będzie mniej, za to autobusy będą
kursować częściej i na dłuższych trasach. Pracownicy firmy wyliczyli, że dzięki
tym zmianom zamojski przewoźnik zaoszczędzi 300 tys. kilometrów i 600 tys. zł
rocznie, a pasażerowie na tym nie stracą. – Redukujemy kursy na słabo obłożonych
trasach, a zagęszczamy połączenia z ważnymi instytucjami i ruch w centrum miasta
– tłumaczy Litwin.
Strategiczne znaczenie będą miały linie „3” i „10”, które będą kursować co 15
minut w szczycie i co 20 minut poza szczytem. Pierwsza z nich połączy osiedle
Słoneczny Stok z Kolonią Sitaniec, a druga szpital „papieski” z osiedlem
Energetyk. Nieco rzadziej, bo co pół godziny w szczycie i co 40 minut poza
szczytem, będzie jeździć linia „0” na trasie od Słonecznego Stoku do Płoskiego.
Nowością będzie nocna linia „100” i nowe połączenia z Krytą Pływalnią w postaci
linii” „31”, „14” i „55”.
Kolejne zmiany nastąpią, kiedy MZK otrzyma dotację z Unii Europejskiej na zakup
nowego taboru. W ubiegłym tygodniu w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie zapadła
kluczowa decyzja. – Projekt zamojskiego MZK znalazł się wśród rekomendowanych
przez Regionalny Komitet Sterujący, wiec jeżeli nie stanie się nic
nieprzewidzianego pieniądze będą – mówi Ryszard Boguszewski, zastępca dyrektora
Departamentu Rozwoju Regionalnego UM w Lublinie.
Chodzi o dofinansowanie w wysokości 1,9 mln zł na zakup 4 autobusów
niskopodłogowych. Zgodnie z planami będą one obsługiwać linie „1”, „2”, „4” i
„19”, łączące peryferia z centrum miasta. Ponad 11 mln zł dofinansowania na
remonty i budowę nowych ulic na osiedlu Rataja uzyskał też Urząd Miasta Zamość.
Zakończenie tej ostatniej inwestycji jest planowane do końca przyszłego roku.
Dzięki temu uruchomiona zostanie komunikacja autobusowa na ulicach Granicznej,
Swobodnej, Zagrodowej i Górnej.
Co się zmieni?
Od 27 sierpnia w Zamościu będzie funkcjonować 29 linii MZK. Większość z nich
zmieni i wydłuży swoje trasy. Wyjątkiem będą linie „7”, „33”, „35”, „42”, „44”,
„47”, „49”, „50” i „56”, które będą kursować jak dotychczas. Linia „A” zmieni
nazwę „18”, a linia „K” na „20”. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku