zamość Warszawa
Katalog znalezionych frazWidzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: zamość Warszawa
Temat: Młodzi PiS nie chcą zniżek dla studentów
Bartosz Paluchowski <i105@vp.plnapisał(a):
To ile ? Ile relacji kolejowych ma pokrycie w relacjach busowych ?
W woj. lubelskim są to :
Lublin - Chełm, Lublin - Świdnik, Lublin - Dęblin, Lublin - Puławy, Lublin -
Warszawa, Lublin - Radom, Lublin - Kielce, Lublin - Kraków, Lublin -
Kraśnik, Lublin - Stalowa Wola, Lublin - Nisko, Lublin - Przemyśl, Lublin -
Krasnystaw, Lublin - Zamość, Lublin - Łuków, Lublin - Międzyrzec, Lublin -
Biała Podlaska, Lublin - Siedlce, Lublin - Zakopane, Lublin - Ryki Zamość -
Biłgoraj, Zamość - Kraków, Zamość - Hrubieszów, Zamość - Zwierzyniec,
Zamość - Józefów, Zamość - Rzeszów, Warszawa - Łuków, Warszawa - Międzyrzec
Podlaski,
Warszawa - Biała Podlaska, Biała Podlaska - Międzyrzec Podlaski, Biała
Podlaska - Terespol, Lublin - Katowice, Lublin - Łódź, Warszawa - Chełm,
Warszawa- Zamość, Warszawa - Puławy.
w woj. świętokrzyskim
Kielce - Kraków, Kielce - Lublin, Kielce - Radom, Kielce - Skarżysko,
Skarżysko - Starachowice, Kielce - Jędrzejów, Jędrzejów - Sędziszów, Kielce -
Włoszczowa, Kielce - Cżęstochowa, Skarżysko - Końskie, Kielce - Katowice.
w woj. podlaskim
Białystok - Warszawa, Białystok - Bielsk Podl, Białystok - Mońki, Białystok -
Czarna Białostocka.
Zwłaszcza szukanie informacji o połączeniu z przesiadkami czy cenach za
bilet w google jest łatwe i szybkie.
no jak nabierzesz wprawy, to da się.
Równie dobrze mogę pójść na dworzec i tam się
dowiadywać (jeżeli będę miał dobry dzień to dostanę informacje których
szukam).
możesz też zadzwonić.
Busy lubelskie to akurat jedne z lepszych połączeń busowych w Polsce i tam
akurat z rezerwacjami czy informacją o rozkładzie kursowaniu i cenie za
bilet nie ma problemu. Polska na woj.lubelskim się nie kończy...
Myślę, że dobrą komunikację busową mają też woj. małopolskie i
świętokrzyskie.
pozdrawiam aron
Temat: Zamosc
Witam!
Pisze na wasza grupe poniewaz zapewne duzo jezdzicie po calej Polsce.
Ile godzin potrzeba na pokonanie samochodem trasy Warszawa - Zamosc ?
Dzieki z gory za pomoc
Szanna5
Temat: Krzyżtopór
| PoszukujÄ naukowych opracowaĹ i źródeĹ na temat zamku Krzyżtopór.
| Możecie pomóc? ProszÄ .
Zdaje sie ze widzialem zdjecia na
Poszukuję naukowych opracowań i źródeł na temat zamku Krzyżtopór.
Możecie pomóc? Proszę.
Tę informację przekazuje po raz drugi na grupę. Kopię tej informacji
przekazałem na adres Pani poczty elektronicznej w okresie ostatnich
dwóch miesięcy. Jeżeli Pani ta informacja nie wystarcza,
Proszę ustawić sobie poprawnie skrzynkę pocztową i wówczas ja lub
ktoś z grupowiczów / Miłosz Skrodzki / który w jakimś sensie jest
spokrewniony z Ossolińskimi precyzyjnie odpowie na Pani pytanie.
Ja zgodnie z Pani życzeniem podaję bibliografie naukową.
1.Gruszecki A., "Niektóre elementy zamku Krzyżtopór w Ujeździe
w świetle badań 1962 i 1965 roku", Rocznik Muzeum
Świętokrzyskiego, t. 6, 1970.
2.Tomkowicz S. "Krzyżtopór - twierdza magnacka XVII wieku i
architekt jej Wawrzyniec Senes, Sprawozdania Komisyi do Badania
Historyi Sztuki w Polsce" t.VIII, Kraków 1912
3.Stankiewicz J. Głos w sprawie zwanej "Krzyżtopór", Konserwatorska
Teka Zamojska, cz.2, Warszawa - Zamość 1988
4. Kuczyński J. "Archeologiczne przyczynki do badań nad
architekturą i historią zamku Krzyżtopór w Ujeździe pow. Opatów",
Rocznik Muzeum Świętokrzyskiego, t. 6, 1970.
5.Lutostańska A. "Przyczynek do mecenatu artystycznego Krzysztofa
Ossolińskiego na tle badań nad zamkiem w Ujeździe", Kwartalnik
Architektury i Urbanistyki, t.VIII, z.1, 1963.
6.Lutostańska A. "Zamek Krzyżtopór w Ujeździe" , Biuletyn Historii
Sztuki, t.XXV, z.1, 1963.
Ukłony
m.z.
Temat: Gdzie mozna pracowac w Stanach!!
vip-1 napisał:
> Nie wiesz ze Zambrow, Monki i Stalowa Wola to tez Warszawa ???????
Faktycznie zapomniałem o ludziach z dzielnicy Warszawa-Zamość :-)
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Zaproszenie ....
Ja podałem trasę Zamość - Warszawa. Jazda w godz. rannych 5-8,30 albo w dni
wolne od pracy , tak na ogół jeżdżę by unikną tłoku w Lublinie i w Garwolinie.
m Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Mistrzostwa szansą dla Lubelszczyzny
OBwODNICA !!! My chcemy obwodnicy !
Moze chodzmy zrobic demonstracje.
To co sie dzieje teraz na trasie przelotowej przez Lublin Warszawa-Chelm,
Warszawa-Zamosc-Lwow to przechodzi ludzkie pojecie.
A bedzie jeszcze gorzej ! Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: MOZE TROLEJBUSY ZAMIAST AUTOBUSOW???
a trajtki na Lubartowskiej jakos przecinaja droge Warszawa - Zamosc. Trajtki na
Krasnickiej utrudniaja jazde wysokim pojazdom na Rzeszów Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: czym najtaniej z wawy do lublina???
Big Star Bus ma zdaje się bilety na trasie Warszawa - Zamość za 16 zł, tak że
na logikę do Lublina powinno być jeszcze taniej Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Jest już "Zamość" M. Grechuty na płycie !! :-)))
To niesamowite ... Ryża juz ma płytę!..jestem pod wrażeniem:-) ...a recenzji w
Przekroju nie widziałem ..słyszłem jedynie ten fragmencik utworu "Na skraju
mapy" - tak to jest o Zamościu!, który zamieściłem w poprzednim poscie (chyba
da się wejść, osłuchać?)
Także tak naprawdę nie posiadłem jeszcze prawa do oceny.
"Kazimierz Dolny nad Wisłą leciał w Trójce jakieś dwa , trzy lata temu i
zaszedł był nawet na liście dośc wysoko i również mi sie podobał.. często
zdarzało się ... gdy słuchałem listy 3-ki na trasie Warszawa - Zamośc w
piątek ...to miałem to szczęscie usłyszeć kawałek "Kazimierz..."Grechuty w
okolicach Kazimierza...własnie!:-)
a Kraków to oczywiście mistrzostwo...
Wciąz nie została zaspkojona moja ciekawość
na temat utworu na temat naszego miasta a i rodzinnego miasta p. Marka
a swą opinię opinie na temat Marka Grechuty przekazałem jedynie na podstawie
kocertu , na którym miałem zaszczyt byc jakieś pięc lat temu ...mam jednak
nadzieję ,że Ryża wie co mówi :-))i mam nadzieję się nie
rozczarować ..początek kawałka o Zamościu jest w porzo...
pozdrawiam
J
ryza_malpa1 napisała:
> Kupiłam płytke Ojcu na Mikołaja :)
> Niestety okazała się elektronicznie zabezpieczona przed kopiowaniem tak ze
ja
> samam musze sę teraz obejsć smakiem.
> Ale słyszałam i wbrew recenzji w rzekroju uważam ją za bardzo udaną- może
> artysta nie jest w takiej dobrej formie i humor ma nieco bardziej
nostalgiczny
> ale ten zmęczony , bardzo zmęczony ale ciepły głos nadal wzbudza we mnie
emocje
> .
> Na płycie sa piosenki z tekstami Grechuty, każda opowiada o jakimś ważnym
dla
> autora miejscu, mi podoba sie ta o Kazimierzu Dolnym.
> Jutro jak będe u rodziców to oze znajde chwilę czasu,zeby Wam tu
wygenerować
> tekst kawałka o Zamościu :)
>
>
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Co w pierwszej kolejności należy restaurować?
Po pierwsze, trzeba trochę zadbać o promocję, tego co już zostało
odresteurowane.
1) Na całej trasie Warszawa-Zamość jedyne "reklamy turystyczne" regionu to dwie
tabliczki z informacją o obozie w Bełżcu. Skąd tambylec ma wiedzieć, że warto
do Zamościa zajechać, że miasto ma 400lat i jest wpisane do rejestu Unesco?
Należy zainwestować w tablice informacyjne promujące region (znaki drogowe E-
22a,b,c), a w samym Zamościu postawić kilka drogowskazów kierujących na
starówkę.
2) Jak już ktoś przez przypadek trafi do Zamościa, to staje na rynku i nawet
nie wie co ogląda. Przed każdą kamieniczką i fragmentem fortyfikacji należy
postawić tablicę z opisem, co to jest i dlaczego warto to oglądać. Koniecznie w
kilku językach np. polski, angielski, niemiecki, rosyjski, ukraiński (a jeśli
są plany promocji Bełżca to jeszcze po hebrajsku)
3) Na całym świecie mapki miasta dostaje się za darmo - z jednej strony mapka i
krótki opis najważniejszych miejsc, a z drugiej reklamy sponsorów mapki.
4) Wszyscy znajomi którzy odwiedzali Zamość, powtarzają "piękne miasto, ale po
dwóch godzinach zwiedzania nie ma tam co robić". Trzeba na materiałach
promocyjnych umieścić spis atrakcji Zamościa, żeby turystę przytrzymać dłużej
np.:
- lot nad miastem
- zwiedzanie kazamatów
- wejście na wieżę katedry i do podziemi
- zwiedzanie kościoła ze skośną podłogą który jest jedynym dowodem na to że 200
lat temu byli w Polsce komuniści i zabierali kościołowi majątek
- Zoo
i w okolicy
- wycieczka do Lwowa
- Roztoczański Park Narodowy
- Bełżec Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Referendum ws. likwidacji torów w Zamościu
Analiza prymitywna dot.likwidacji torów w Zamościu
Założenie, że mamy likwidować tory i ruch kolejowy na trasie Stacja PKP - os.
Zakole.
Mocne strony.
- umożliwienie odtworzenia murów obronnych twierdzy Zamość
- podniesienie atrakcyjności turystycznej Starego Miasta w Zamościu,
- usprawnienie komunikacji samochodowej w mieście,
- umożliwienie uporządkowania Plant i terenów po trasie kolejowej,
- zmobilizowanie PKP do uporzadkowania (czytaj unowoczesnienia)
układu kolejowego w Zamościu i jego okolicach, poprzez wybudowanie
odcinka kolei normalnotorowej na odcinku Szopinek-Białobrzegi i
dołączenie do linii kolejowej Zawada-Rejowiec oraz utworzenie
przystanków PKP w Szopinku i przed Obwodnicą (Majdan), Sitaniec,
Białobrzegi.
Słabe strony
- przejściowo utracą dostęp do stacji PKP liczne zaklady produkcyjne
(teraz mamy bogatą sieć bocznic)
-duże koszty przedsięwzięcia i oddalenie efektu inwestycyjnego w
czasie,
-utrudnienia dla pasażerów jadących do Zamościa z Hrubieszowa
(oddalenie od centrum miasta),
Szanse
- wyniesienie kolei normalnotorowej na część północną miasta może
docelowo przyczynić się do rozwoju gospodarczego (zainwestowania)
terenów przy obwodnicy i wzdłuż linii kolejowej.
- rozwiązanie problemu ominięcie Zawady przy podróżowaniu na trasie
Warszawa-Zamość,
Zagrożenia
- może to być projekt który zostanie na papierze (już za PRL
wybudowano dworzec PKP - Zamość Północny, traktując jako I etap
wyprowadzania kolei z centrum miasta )
- najpierw należałoby projekt dobrze przemyśleć i zapewnić mu
źródła finansowania. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Warszawa-Zamosc
Warszawa-Zamosc
Prosze poradzcie mi jak najszybciej i najtaniej dojechac z Warszawy do
Zamoscia z 5 albo i 6 osob w tym dwoje malych dzieci i 6 walizkami? Dzieki. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: podroz WARSZAWA ZAMOSC WARSZAWA
podroz WARSZAWA ZAMOSC WARSZAWA
Jak dostac sie z Warszawy do Zamoscia - autobusem ? pociagiem ? a moze jest
jeszcze inna mozliwosc ( szybkie mini busy ? skad i ile kosztuje ? -
Prosze o pomoc. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Płock - miasto bez pociągów
PKP nic się nie opłaca
Warszawa-Zamość - 44 PLN w OBIE strony PRYWATNYM busem
Warszawa-Zamość - 46 PLN w JEDNĄ stronę PKP
Busami jeździ kiladziesiąt do kilkuset osób dziennie, w PKP pusto.
I się nie opłaca.
To może zlikwidować PKP? Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Najblizsze ZOO-gdzie?
najbliżej Kraków, Zamość i Warszawa
Zamość kiedyś był na nic. A mini zoo najbliżej w Kurozwękach: bizony, strusie,
kozy, wielbłądy, jaki, drób, króliki itd. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Warszawa - Zamość dzisiaj szukam dwóch miejsc
Warszawa - Zamość dzisiaj szukam dwóch miejsc
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Ranking - najładniejsze rynki w polskich miastach
zdecydowanie toruń > poznań, a tak na serio to typowałbym: kraków, zamość,
warszawa (nie jestem z wawy) Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Co będzie z zamojskimi pociągami w nowym RJ?
On Thu, 7 Oct 2004, Przemyslaw Kowalik wrote:
| Zależy, w które miejsce. Do Suśca, Bełżca, Lubyczy czy Hrebennego
| połączenia autobusowe z Lublina wcale nie sa rewelacyjne.
Moze i nie sa rewelacyjne, ale i tak jeden pociag dziennie, wlekacy
sie 6 h przez pol wojewodztwa nie jest dla nich zadna konkurencja.
Poza tym
Jakie 6 h???
zwracam uwage, ze wg proponowanych zmian pociag mialby nie dojezdzac
do Lubyczy i Hrebennego.
Wiem - trudno.
| A przy cenie osobowej atrakcyjnośc jeszcze wzrośnie.
Taryfa osobowa to sie dawno temu pociagowi nalezala. Ale mozna bylo
utrzymac przyspieszenie. Tak zdaje sie robia w Malopolsce - jesli
jedziesz pospiesznym do Zakopanego z Krakowa lub kolejnych stacji,
placisz taryfe osobowa.
Etam, niech będzie normalny osobowy. W końcu Roztocze jako pospiech
staje w tylu zadupiach, że jak będzie stawać w każdym to bardzo czasu
jazdy nie wydłuzy.
| IMHO podstawowy problem obecnego Roztocza to jest odcinek
| Rawa-Hrebenne. Trzepanie przemytników generuje takie opoźnienia, że
| do Wawy zajeżdża późną nocą. Jak ktoś jedzie docelowo do Wawy, to
| jeszcze 1/2 biedy ale jak straci przez to jakieś skomunikowanie
| (jak mnie omal się nie zdarzyło z przesiadką na NExa do Ścia), to
| już wogle masakra.
To jest duzy problem. Zwlaszcza, ze na wielu malych stacyjkach,
gdzie ludzie wsiadaja, jest kiepska informacja o opoznieniu. I ze
A właściwie żadna - skorop nie ma żadnej obsługi.
celnicy koszmarnie dewastuja wagony - po takiej "kontroli" pociag
wyglada jak po przejezdzie kiboli. I ze czesc rawska przytrzymuje
Masz jakieś propozycje, żeby nie dewastowali? Mają może puszczać
wszystko jak leci???
chelmska...
Dlatego nie marudze w sprawie skrocenia do Belzca (choc wolalbym
wydluzenie do Horynca ;-), ale dodania przesiadki w Lublinie i
Też to już postulowałem. Nawet przedłużenie do Lubaczowa ;-)
wydluzenia czasu jazdy.
| Ale spadnie cena, a w dodatku znikną opóźnienia "odprzemytnicze" -
| to chyba są "plusy dodatnie"?
Pytanie, czy rekompensuja koniecznosc np. 2 przesiadek w relacji
Zamosc - Warszawa?
Nie mam pojęcia. Jedna przesiadka i tak już jest w tej chwili. A busy do
Wawy są bezpośrednie, szybsze i tańsze.
| Ale zauważ, że osobowe wcale nie jadą tak wolno
No fakt. Ale wydaje mi sie, ze na tyle duzo osob jezdzi z Chelma do
Lublina i dalej, np. do Warszawy, ze dwa pospieszne to troche malo.
Ale kto (chyba że absolutnie musi albo ma darmowy przejazd) jedzie
pospiechem z Chełma do Lublina? To jest stanowczo za drogo w stosunku do
czasu przejazdu!
Przemek
Temat: Nowe połączenia 2005/2006
| Moje propozycje
| -Tanie Linie kolejowe Jagiełło Lublin-Kraków Pł- Zakopane do Krakowa
| codziennie Zakopane w sezonie
Coś w tym stylu by się przydało, Lublin nie ma chyba teraz żadnego
połączenia bezpośredniego z Zakopanem
| -Tanie Linie Kolejowe SAN Przemyśl- kołobrzeg p. Stalowa Wola
| Rozwadów-Lublin-Warszawa Wschodnia- Gdynia Gł.
Ale przez Toruń i Bydgoszcz, bo przez Iławę to pełno tego wszystkiego
jeździ
nie przez Iławę bo przez Toruń- Bydgoszcz do Kostrzyna jest NOTEĆ
| -nocny pociag pośpieszny Bełżec/Zamość- Warszawa Zachodnia
Nie Warszawa Zachodnia. Coś dalej - Poznań, Wrocław, Szczecin, najlepiej
Gdynia. Roztoczu przyda się jakieś bezpośrednie połączenie dalej niż do
Warszawy.
Obstawiałbym Poznań/Szczecin bo Wrocław to bardziej przez Kraków, katowice z
zamojszczyzny.
A teraz moje:
1. Toruń Główny-Świnoujście, poza sezonem do Szczecina, kursuje CODZIENNIE,
nie 2 razy w tygodniu, to nie Syberia, z Torunia wyjeżdża około 6, wraca na
21-22. Proponowany skład: 2-2-1-2-2 :)
2. Przywrócenie Torunianina!!! Oczywiście w relacji Toruń Wschodni-Ustka,
poza sezonem do Gdyni. Przecież istne tłumy tym jeździły. I nie w wersji
osobowy do Bydgoszczy i dalej pospieszny tylko całą drogę pospieszny.
Proponowany skład: ED73 albo ED72 po porządnym remoncie (nie ten syf co
jeździł w końcowym okresie)
3. Wydłużenie Liwy i Bursztyna do Torunia. W Liwie można by zrobić jakieś
wagony bezpośrednie do Elbląga (ale to tak niekoniecznie), w Bursztynie
obowiązkowo wagony do Łeby. Skład: 2-2-2/1-1/2-2-2 albo 1/2-2-2-2
4. Przywrócenie Tetmajera z Gdyni do Zakopanego przez Bydgoszcz i Toruń.
Skład: S-S-S-L-L-L
5. Dołączenie większej ilości wagonów S i L do poc. Nosal - zastąpi NEx,
który pojedzie w/w trasą. Można by puścić osobny NEx z Warszawy do
Zakopanego, ale moim zdaniem pociąg jadący kilkaset kilometrów z 3-4
wagonami to trochę bez sensu. Skład: S-S-L-L-2-2-1-2-2
6. Wydłużenie nocnego poc. Podlasiak (S-L-2-2-1-2-2) oraz dziennej Bryzy
(2-2-2-Wars-1-2-2-2) w sezonie do Świnoujścia
7. Nocna rzeźnia Kołobrzeg-Bielsko Biała (L-2-2-1-2-2-2) jadąca przez
Gryfice, w Kołobrzegu skomunikowana z Koszalinem, w Gryficach z normalną,
rozkładową wąskotorówką stałego kursowania w wakacje (nie kolorowym poc.
retro) znad morza
8. Pospieszny Wrocław-Ustka przez Poznań, Szczecinek i Słupsk (2-2-1-2-2)
9. Jakieś wagony bezpośrednie z Warszawy do Ustki, mogą być TLK, pospieszne
czy co tam kto chce
10. Wagony bezpośrednie ze Szczecina do Zagórza (L-2-2-2-1) dołączone do
poc. Szczecin-Zakopane, zamiast tego pociągu Wrocław-Zagórz
11. Jakieś połączenia Polski z Wisłą:
*wydłużenie rzeźni Gdynia-Bielsko Biała (S-L-2-2-1-2-2-2)
*jakiś pociąg ze Szczecina przez Poznań (albo wagony bezpośrednie, np. przy
nocnym Świnoujście-Kraków Płaszów)
*no i coś ze wschodniej Polski
12. Przywrócenie Chełmianina w relacji Chełm/Zamość-Kostrzyn
Zamiast Chełmianina proponuje wydłuzyć Noteć Zamość -Kostrzyn
(2-2-2-1-1-2-2-2)
13. Gdynia-Poznań przez Chojnice i Piłę albo przez Malbork, Grudziądz i
Toruń (2-2-1-2-2)
14. Hel-Gorzów Wielkopolski/Szczecinek (2-2-2/1-1/2-2-2), rozłączany w
Chojnicach, poza sezonem z Gdyni
15. Płock-Poznań Główny (2-2-1-2-2)
16. Nocna Wetlina do Zagórza jedzie przez Lublin, Stalową Wolę, Tarnobrzeg i
Mielec (S-L-2-2-1-2-2)
Wiem ze Wetlina miała w Lublinie sporo pasażerów oczekujacych na w/w pociag
(szczególnie świeta ferie wakacje i piątki) sam czest wracalem nim do krasnika
i czasem cięzko było o miejsce siedzace.
17. Dzienna Solina wydłużona do Białegostoku (2-2-2-Wars-1-2-2)
to o której musiała by wyjeżdzać z Białegostoku. ale pomysł ok Przy braku
połaczen Lublina/Rzeszowa z Białymstokiem, Olsztynem bylo by to dobre
połączenie.
Dzieki o to mi chodziło abyście pisali swoje propozycje a nie krytykowali co
mam sens a co nie. Dzielicie skóre na niedzwiedziu ten post jest czysto
teoretyczny bo na PKP wszysko jest nierętowne i niedasie.
Pozdrawiam
Temat: [pr] Piotrków czarną plamą na mapie komunikacji miejskiej
W Lublinie MPK nie potrafi wielu rzeczy, dlatego jestem za likwidacja
MPK Lublin i komunikacji trolejbusowej w Lublinie.
Nie dopuszczasz mysli, ze inny podmiot zorganizowalby prace tegoz MPKu lepiej?
| I co? Nie maja jakos problemow ze znalezieniem nowej sily roboczej
| zeby "zapelnic nowe luki na rynku"? :P
Zapelnic sie da, ale to nie jest kwestia 2 dni
Oczywiscie :)
Niech ludzie sami zadecyduja czym chca jezdzic. Skoro wola busy to nie
widze powodu zeby ich cywilizowac na sile zastepujac busy 2 pociagami
dziennie
Gdzie? W przewozach wewnatrzmiejskich? Bo ja caly czas gadam o komunikacji
miejskiej, a Ty o kursach Lublin - Krakow czy Lublin - Warszawa :)
Nie teorie spiskowe, tylko nie wiem w jaki sposob mialaby wzrosnac
jakosc mojego zycia po zbudowaniu w Lublinie sieci tramwajowej.
Jechalbym tramwajem do centrum 9 minut, za to w ulicach bylyby dziury
jak we Wroclawiu, bo przeciez cala kasa ktora idzie dzis na remonty
ulic poszlaby na tramwaj..
Oczywiscie, ze by poszla, taaak... Bo przeciez UE nie istnieje :D
Czyli twierdzisz, ze w odroznieniu od komunikacji miejskiej
liberalizacja w komunikacji pozamiejskiej jest korzystna?
Chyba po ponad setce moich postow zaczynasz wreszcie rozumiec moj punkt
widzenia. Ide kupic szampana :D
Inwestycje w drogi to nie jest trwonienie pieniedzy.
Biblia busiarstwa, ksiega Arona, werset 1. :D
| Pare tysiecy :) Hehehe... Samo MZA Warszawa ma ponad tysiac :)
A MPK Lublin o wiele mniej. Najlepiej by bylo zeby mialo 0 pojazdow
Mnie g... obchodzi czy podmiot mnie wozacy nazywa sie MPK Lublin czy
Przedsiebiorstwo Transportowo-Uslugowe Kleksik w Majtach. Mnie obchodzi jakosc
ich przewozow i to, czy ktos kontroluje i reguluje ich poczynania. Zadanie
dodatkowe dla Ciebie: odpowiedz na ten argument nie uzywajac slow: Lublin,
Krakow, Warszawa, Zamosc, Chelm, trolejbus oraz cyfr 26 i 40 :D
| Ale jesli Twoje statystyki mowia prawde, to w Lublinie jest wiecej
samochodow na 1000 mieszkancow niz w Londynie :D
To niemozliwe, zeby w Londynie bylo tak malo samochodow.
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/LTDS-research-supplement.pdf - nie
wiem, na ile znasz angielski, ale polecam strone 6 :D
| Populistyczna psuogrodnicza definicja sprawiedliwosci spolecznej :)
Takie sa fakty. Absurdem jest budowanie linii tramwajowej tylko do
jednej dzielnicy, tak samo jak absurdem jest remontowanie drog tylko w
jednej dzielnicy.
Jak juz budowac to cala siec albo nic.
Ale fair jest (wymienione przez Ciebie w innym poscie), by kursy po 20:30 w
Manchesterze nie byly dotowane... Dyskryminacja przestrzenna - nie.
Dyskryminacja czasowa - tak :D
| Nie wiem do konca, ale nauczylem sie, ze Twoje wyliczenia sa zawsze
| zawyzone/zanizone w zaleznosci od potrzeb.
Z tego co wiem tramwaj w Warszawie na Bemowo kosztowal 15 mln zl za 1
km.
http://mkm101.republika.pl/twbemowo.html - jak zwykle zawyzyles. Tym razem
TYLKO dwukrotnie...
<Transport jest czyms,
| czego wiekszosc najchetniej pozbylaby sie z zycia.
He he namow wiekszosc mezczyzn do rezygnacji z samochodu :-)
Jak sam widzisz - w Londynie co najmniej polowa sama zrezygnowala. Chyba, ze
przasnym narodowokatolickim odruchem stwierdzisz teraz, ze w Londynie
mieszkaja same pedaly...
| Profesor. Taki jeden, nie znasz :D
Moze Wyszomirski?
Kenneth Gwilliam, obecnie emerytowany ekspert d/s transportu naziemnego Banku
Swiatowego.
| Jakie osoby z kwalifikacjami? Te z PKP czy PKS? Albo z samorzadu? :D
Wszelkiej masci naukowcy
I potem sie ludzie dziwia, ze tyle osob z wyksztalceniem emigruje do UK, jak
dobra polowa tzw. opinii publicznej w Polsce ma takie zdanie o nich, jak Ty...
Pzdr
Karol Tyszka
Temat: tania promocja Zamoscia
tania promocja Zamoscia
Zebralam kilka pomyslow. Jak Wam sie podobaja?
Można tanim kosztem promować to, co zostało odrestaurowane.
1) Zachęcić turystów do przyjazdu.
Na trasie Warszawa-Zamość jedyne "reklamy turystyczne" regionu to dwie
tabliczki z informacją o obozie w Bełżcu. Skąd kierowca ma wiedzieć, że warto
do Zamościa zajechać, że miasto ma 400 lat i jest wpisane do rejestru UNESCO?
Należy zainwestować w tablice informacyjne promujące region (znaki drogowe E-
22a,b,c), a w samym Zamościu postawić kilka drogowskazów kierujących na
Starówkę.
2) Lepiej zadbać o tych, co już przyjechali.
Przy wjeździe na Stare Miasto pod hasłem "gdzie jesteśmy” straszy - jest w
skandalicznym stanie - plansza Starego Miasta wykonana (w 1979 roku!!!) na
400-lecie Zamościa. Stoi na trawniku , po lewej stronie, nie dojeżdżając do
Bramy Lubelskiej Nowej.
troski kolejnych władz miasta o bezcenne zabytki, o turystów i o interes
mieszkańców Zamościa.
W tej chwili turysta stoi na rynku i nawet nie wie co ogląda. Na każdej
kamieniczce i fragmencie fortyfikacji powinna być tabliczka z opisem, co to
jest i dlaczego warte oglądania. Koniecznie w kilku językach np. polski,
angielski, niemiecki, rosyjski, ukraiński. Czy ktoś próbował namówić
właścicieli kamieniczek lub właścicieli mieszczących się w nich hoteli,
kawiarni i większych sklepów, by pomogli je sfinansować? 2-3 na pewno się
zgodzi.
Czy ktoś próbował ich namówić, by na własny koszt wydali ulotkę-folderek o
tej konkretnej kamieniczce? Np. na jednej stronie zdjęcie z opisem a na
drugiej zaproszenie do hotelu, kawiarni, sklepu itp. Można im w tym pomóc
oferując ujednolicony projekt graficzny, materiał historyczny, ciekawostki
związane z danym miejscem, opis zamieszkujących ją ważnych postaci itp. Kilku
lokalnych patriotów na pewno się znajdzie.
Punkt informacji turystycznej powinien też oferować darmowe mapki Starówki -
z jednej strony mapka i krótki opis najważniejszych miejsc, a z drugiej
reklamy sponsorów (restauracje, sklepy, gospodarstwa agroturystyczne w
okolicy).
Turyści, którzy byli w Zamościu powtarzają, że to piękne miasto, ale po dwóch
godzinach zwiedzania nie ma tam co robić. Inne materiały promocyjne powinny
więc też przedstawiać inne atrakcje Zamościa, żeby turystę przytrzymać
dłużej. np.
ZOO
park
lot nad miastem
- zwiedzanie kazamatów
- wejście na wieżę katedry i do podziemi
- zwiedzanie kościoła ze skośną podłogą który jest jedynym dowodem na to że
200 lat temu byli w Polsce komuniści i zabierali kościołowi majątek
Arsenał
muzeum
a w okolicy np. wycieczka do Lwowa, Roztoczański Park Narodowy, Bełżec Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Linia kolejowa Warszawa - Lwów
Widzę, że Zamościak jest obeznany z zamojską tematyką kolejową :) Zamieszczony
przez Ciebie link zawiera fascynujące informacje na mało znany mieszkańcom
Zamojszczyzny i Zamościa temat owej kolejki wąskotorowej. Trochę informacji o
naszych liniach kolejowych, także od strony historycznej, umieszczał na swojej
stronie www.wb-kolej.xon.pl p. Bartek Sojda ale odnośnik
do "kalendarium" chyba obecnie nie działa.
Wąskotorówki były na Zamojszczyźnie dużo wcześniej niż tor normalny. Już w II
poł. XIX w. funkcjonowały kolejki (konne!) przy "fabrykach cukru" w Mirczu oraz
Poturzynie. Później budowano inne (pocz. XX w. m. in. Wożuczyn, Strzyżów,
Nieledew). Znaczenie gospodarcze posiadały kolejki ordynackie Klemensów -
Płoskie, Zwierzyniec - Klemensów oraz, oprócz wymienionej przez Zamościaka,
Chełm - Zamość - Biłgoraj (wojskowa), Klemensów - Wysokie, Zwierzyniec -
Biłgoraj, Biłgoraj - Lipa (leśne) i oczywiście HDK ( www.wb-
kolej.xon.pl ). W większości zostały one szybko rozebrane. Trochę informacji o
naszych wąskich torach można też znaleźć na www.koleje.wask.pl
Co do kolei Wawa-Lwów Januszu, to pewnie jak wiesz, projekt budowy pojawił się
zaraz po kasacie twierdzy. Ordynat Tomasz Franciszek założył nawet jakieś
konsorcjum, zebrał pieniążki na opracowanie projektu (Warszawa - Zamość -
granica), ale carat zadecydował o budowie kolei nadwiślańskiej do Kowla. Plany
wzięły w łeb bo Zamojszczyzna leżała przy granicy z "nieprzyjazną" Austrią, co
ze względów strategicznych (utrudnienie szybkiego przemieszczenia wojsk wroga)
nakazywało czynić z tego rejonu pustkowie komunikacyjne.
Naszą kolej wybudowali właśnie Austriacy podczas I wojny światowej. Linię
Rejowiec - Bełżec i Zawada - Zamość (później do Hrubieszowa) poprawadzono ze
względów militarnych, a jej przebieg był niewygodny (zakręty, wyprofilowanie
itd.).
Po odzyskaniu wolności już w 1919 pojawił się projekt (jak pisał Zamościak)
budowy magistrali Gdańsk - Odessa, z nowym odcinkiem z Lublina przez Zamość do
Rawy Ruskiej i dalej nad Morze Czarne. Ważne stacje miały być na odc. Lublin -
Zamość bodajże w miejscowościach Rybczewice i Rudnik. Sam Zamość miał zostać
ważnym węzłem komunikacji kolejowej bo miała by się tu krzyżować szerokotorowa
(a jakże!) linia ze Śląska do Zagłębia Donieckiego na Ukrainie (tak, właśnie w
latach 20. ub. wieku zaplanowano dzisiejszą LHS). Dla zainteresowanych
schematyczna mapka z obiema liniami przecinającymi się w Zamościu jest na
stronie spółki LHS: www.pkp-lhs.pl/imp.php?p=0,7
Linia rzeczywiście znalazła się awansem na jakiejś (chyba wojskowej rosyjskiej)
mapie. Realizacja trasy nie doszła wtedy do skutku z powodu wybuchu wojny.
Podobnie przecież było z planowaną lokalizacją w Zamościu zakładów
przemysłowych COPu, przebiegu przez nasze miasto transeuropejskiej głównej (!)
autostrady północ - południe czy też lokalizacji siedziby województwa.
Aktualnie nie ma chyba co liczyć na budowę linii do Lwowa ze względów
finansowych. Pociągi będą z Warszawy mknęły przez Kraków i Przemyśl. Potrzeba
dużego zaangażowania w kwestii transportu ze strony UE. Skorzystają na tym
przykładowo obszary pn-wsch. Polski bo kilka lat temu wydzielono nowy korytarz
transportowy "Via Baltica" do krajów nadbałtyckich, które nie miały dobrego
połączenia z Zachodem. Dzięki temu ma powstać droga ekspresowa (docelowo
autostrada) i szybka kolej z Warszawy na Litwę (przez Suwałki). Nadzieja zatem
we wstąpieniu Ukrainy do Unii no i poważne przesłanki ekonomiczne (wielkość
przewozu towarów) pozwalające taki korytarz kolejowy między Gdańskiem a Odessą
odtworzyć. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Lublin
Witam szanownych MK. Szukam informacji na temat nie intniejącego już nocnego
pośpiesznego Lublin - Szczecin /w szczególności w którym roku pojawiła się w
SRJP i czy zawsze miała tą samą trasę - przez Radom, Łódź/.
Inną sprawą jest mój pomysł na przypomnienie dawnych dalekobieżnych relacji
mających początek w Lublinie takich jak np. nocny: Lublin - Białystok przez
Lubartów, Łuków; nocny Lublin - Zakopane przez Rozwadów, Kraków Pł.; sezonowy
hotelowy do Kołobrzegu; nocny Chełm/Hrubieszów/Rawa Russka - Warszawa Zach;...
Jak tylko pamiętam - od 1980 roku (od tego roku kolekcjonuję SRJPy) ten pociąg
był i jedyne, co się zmieniło w jego trasie to postój w Łodzi - na te ćwierć
wieku połowę stawał na Chojnach i bez zmiany czoła ruszał dalej w kier.
Ostrowa, a druga połowa to wjazd na Kaliską. Proszę Cię o cierpliwość - muszę w
domu sprawdzić w cegłach, czy mnie pamięć nie myli.
Zresztą w obecnym pociągu Lublin - Poznań jest sypialny i kuszeta w rel. do
Szczecina, więc coś z niego zostało))).
Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin -
Krynica, która kursowała co 2 dzień!) Najpierw była dołaczana do osobowego do
Krakowa przez Rozwadów i Tarnów, a ostatni jej rozkład to chyba doczepka do
Kudowy (też już jej nie ma!) przez Kielce i tam ją łączyli ze składem
warszawskim, ale to już był pośpiech (chyba).
Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław
przez Kielce, Częstochowę Str. i Opole, który dublował na większości trasy
Jelenią Górę. W niektórych rozkładach w jednym kierunku jechał nocą, a wracał w
dzień i stąd później dzienny już pociąg do Wrocławia. Ale w SRJP nawet ten
dzienny kurs miał wtedy kuszetkę!!!))) Ktoś się kapnął w połowie rozkadu, że to
bez sensu i w relacji powrotnej kuszeta wzmacniała Jelenią, choć obieg wymagał
już dwóch wagonów.
Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1
przyspieszony - ezt - kursy kilka dni w roku i 1 pospieszny), Zamość - Warszawa
(przyspieszony dublujący kilka razy w roku Bełżec / Hrubieszów), Lublin -
Zielona Góra. Ten z kolei nawet w 1 rozkładzie pod koniec lat 80-tych miał
nazwę PRZEMYSŁAW zabraną później nie wiem dlaczego na relację Poznań -
Warszawa. Ten Lublin - ZG został nawet wydłużony do Kowla, ale nastał czas
zmiany ustroju, większej swobody i szmuglu, więc w Dorohusku celnicy mieli co
robić i już na granicy miał wielogodzinne opóźnienia dyskwalifikujące do w
komunikacji krajowej. No to go podzielili znów na L - ZG i L - Kowel czy
Jagodzin (osobowy).
Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez
Warszawę, Łódź, Ostrów, Wrocław, Legnicę, Drezno. A czymś niesamowitym była
VARSOVIA (robocza wersja nazwy: CZARDASZ). Jej głowna relacja to Warszawa -
Budapeszt, później wydłużona na Gdynia - Budapeszt. Co najmniej w 2 rozkładach
w Idzikowicach wydzielano grupę wagonów z Węgier do Lublina przez Radom.
Oryginalne było zarówno dzielenie na CMK, jak i wjazd na magistralę od strony
Radomia. Ale też przemyt wykończył przynajmniej grupę lubelską - kiedyś
opóźnienie sięgnęło 23 godzin!!! (zabrakło liczby minut na
tzw. "progatronach"). Oba składy z 2 dni przyjechały wtedy w odstępie godziny.
A nazwa VARSOVIA trafiła niebawem na linię Warszawa - Berlin.
Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój
post z dyskusji o Śnieżce i Bogatyni sprzed kilku dni:
W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA
PÓŁNOCY. Do połowy tej dekady określano tak pociąg wyjeżdżający ok. 18.00 z
Lublina, który trasą przez Lubartów (łza się kręci!), Łuków, Siedlce, Małkinię
(ech!), Ostrołękę (tak, tak), Olsztyn, Elbląg, Malbork docierał do Gdyni ok.
8.00. Przy tej okazji polecam moją symulację ruchu na st. Lublin w 1985 roku
do "Kolejarza". Trochę dziwny skład, zrobiony na podst. prawdziwych dodatków.
Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech
tą trasą i znacznie szybciej. Wtedy jednak nieoficjalną nazwę przejął
wspomniany skład rel. najpierw Lublin - Białystok (kursował też wcześniej),
który później wydłużono do Ełku, a nawet sezonowo do Olsztyna. Jechałem nim
latem 1988 roku z Lublina do Mikołajek - PKP by chciało, by wróciły tamte
czasy, gdy toczyło się bitwy o każde wolne miejsce czy to w jedynce czy w
dwójce. Ale z Białegostoku do Mikołajek było już swobodnie, ładna trasa, extra
klimat... Później zresztą i jego ciachnęli, obiecując (odpowiednik dzisiejszego
F - po ogłoszeniu) pośpiech Lublin - Białystok przez Dęblin, Pilawę, obwodnicą
w okolicach Mińska Maz. do Tłuszcza. Czas był rewelacyjny, ale nigdy pociąg nie
został uruchomiony, bo WDOKP przekroczyła limit pociągokilometrów.
Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada
On 27 Mar, 07:58, "ty51-17" <ty51_17WYTNI@vp.plwrote:
-------Pociągi też będą szybciej jeżdzić za kilka lat.
Na pewno nie na trasie Warszawa - Zamosc i Krakow - Zamosc, bo tam
zadne remonty w perspektywie kilkuletniej nie sa przewidywane.
---------Powinniśmy z Wielkopolski brać przykład także z innych dziedzin życia, że się tak wyraże.
Tzn. czekac kilka godzin na pociag zamiast jezdzic busami? Tez masz
pomysly :-)
-----------Wygodnie i szybko, ale to pierwsze to nie busem.
Lepiej 2.15 pociagiem do Lublina czy 1.15 busem?
-----------Ja nigdzie nie bronię pkp, tylko ludzi mi szkoda, że się muszą męczyć z wami, zreszto ja sam. Â
Nic nie musza. Moga pojechac pociagiem - maja az 2 dziennie z Zamoscia
do Lublina buhahahahahaahaha.
---------I teraz już są.
MK, kolejarze i ich rodziny. No moze jeszcze czlonkowie LTEKu. W sumie
pol procenta ogolu mieszkancow.
----------Bo nie mają czym.
Z Lublina do Krasnika jezdza jeszcze pociagi wg mniej wiecej takiego
rozkladu jak ty proponujesz na Zamosc - Hrubieszow i tlumow w nich nie
ma, a jakby odliczyc kolejarzy i ich rodziny to sa to pojedyncze osoby
wlasciwie.
-----------Ty nic nie wiesz na ten temat, więc po co piszesz.
Wiem na ten temat, bo u nas jest inna mentalnosc. U nas ludziom nie
chce sie czekac godzinami na pociag jak w Wielkopolsce.
--------------Grzecznie czekają , bo nie mają czym jechać, co mają zrobić, ktoś
tam pomyślał i nie dopuścił do dzikiego rozwoju przewożników drogowych,
No i dzieki temu ze nie ma dzikiego rozwoju przewoznikow drogowych
mozna poczekac sobie pare godzin na pociag, poobserwowac lokomotywy na
dworcu, pospacerowac po peronie itp. Sama radosc :-)
więc
ludzie wiedzą, że pociągiem się lepiej jeżdzi, u nas już tyle lat nie ma
pociągów, że najstarsi górale nie pamiętają, więc władza jest po to żeby
zmieniać mentalność ludzi na lepszą
Dlaczego wladza ma zmieniac mentalnosc ludzi? Wladza ma taka
mentalnosc jak ludzie. Gdyby Zamoyski proponowal likwidacje busow do
Lublina i wprowadzenie w zamian 5 pociagow na dobe to by przewalil
wybory.
---------------Wiem, nawet muszę tym dziadostwem tam jeżdzić, ale pamiętam stare
dobre czasy jaki to luksus i jak wygodnie było.
Dla ciebie byc moze kilkugodzinne oczekiwanie na pociag to luksus i
wygoda, ale dla 99% mieszkancow Zamoscia nie.
Ile wycieczek szkolnych jeżdziło pociągami, a teraz co busem się mają .tłoczyć, bez jaj,
mozna sobie wynajac busa ktory zawiesie wszedzie gdzie dusza zapragnie
ponadto wszędzie się nie dojedzie busem na Roztocze np. z Zamościa do .Suśca.
To ci tlumaczylem ze sie dojedzie z przesiadka w Tomaszowie i jest
szybciej niz pociagiem. No i polaczenia sa czeste, a pociagow z
Zamoscia do Susca to w porywach najwiecej bylo chyba 3 na dzien.
-------Argumentacja na poziomie dziecka z przedzkola, a może Tomaszów byłby jeszcze bogatszy niż jest , a poza tym Tomaszów ma stacje w Bełżcu
z ktorej prawie nikt nie korzysta
< i tam całe pielgrzymki na Roztocze i SOLINę jeżdżą,
moze w swieta i po dlugim weekendzie, w pozostale dni te pociagi woza
powietrze glownie
no i jest ruch towarowy, a może gdyby
miał tory w mieście byłby bardziej bogatrzy, a może Hrubieszów byłby <biedniejszy
gdyby nie miał koleji
a moze bylby bogatszy. Deblin ma wiecej pociagow pasazerskich niz
Lodz, a jakos najbogatszym miastem w wojewodztwie nie jest.
jak cukrownie i ZNTK zlikwidują to tak będzie
<, ty sam nie wiesz co mówisz, no ale co tu się dziwić - Radio Maryja.
co mnie obchodzi jakas cukrownia i ZNTK .
--------To w przedzkoleu dzieci patrzą, które to lepszy samochodzik na urodziny
dostało, po co wymyślają jakieś dyscypliny statystyczne do pomiaru poziomu
ubustwa, jak to tak prosto zmierzyć można nie.
Czyli twierdzisz, ze Hrubieszow jest bogatszy od Tomaszowa? Dawno sie
tak nie usmialem.
Myslisz, ze te nieliczne miejsca pracy w ZNTK ( za smieszne zreszta
pieniadze) powoduja jakis potworny wzrost bogactwa?
-----------A tam więcej innych nie ma, no jeszcze Strzyżów, Nieledew i Petrogaz, ale one też głównie na kolei się opierają.
Co mnie to obchodzi. Mam gdzies Hrubieszow, Strzyzow, Nieledew itp.
Tyle miast i wsi nie ma kolei to i tamci bez kolei przezyja.
-----------ograniczona mentalność. Â
tak kochasz to waskotorowke to wydaj kase ze swojej kieszeni na jej
rewitalizacje
--------A ja słyszałem.
Pewnie tam jakis kolejarz mieszka ha ha ha
----------------wiaduktem objedzie
No pewnie, a zanim objedzie to chory moze umrzec
---samochody też można poza miasto wyprowadzić.
A pociagi do likwidacji
pozdrawiam aron
Temat: Z Zamościa coraz dłużej...
On 5 Lut, 20:53, "ty51-17" <ty51_17WYTNI@vp.plwrote:
====Nie są daleko, ale trzeba się przesiadać, a podróż zwłaszcza w godzinach
szczytu może być uciążliwa. To nie jest sytuacja analogiczna oczywiście, ale
nawet jak się jest na Centralnym i nie mam pociągu , a jestem z bagażami, to
muszę jechać na Zachodni na busa do Zamościa,
Nie musisz, bo teraz BigStar odjeżdża z Emilii Plater.
====Oj musisz się wybrać tym busem z Lublina o 21 i przekonać się na własne
oczy, napiszesz nam jak jest, bo w Gliwice dla Katowic to nie są jak Świdnik
dla Lublina.
No ale jakieś busy jeżdżą jednak. Może nie tyle co z Lublina do
Świdnika ale są.
====A ode mnie
A Ty kto? Nastawniczy?
====Nie trzeba myśleć, trzeba wyliczyć.
No to policz.
====Jeżdziłem tym pociągiem co prawda w piątki dosyć często w 1996 roku bo
robiłem studia podyplomowe w Krakowie i w Zamościu ciężko było znależć wolne
miejsce, a w Krakowie mało osób wysiadało, bo była rzeżnia zakopiańska przed
nim. Z drugiej strony jego przedłużenie z Kędzierzyna do Wrocławia w sumie było
nie dawno i było wywalczone stosami petycji w tej sprawie.
No w piątki. A w pozostałe dni?
===Ale pociągiem jedzie się przyjemniej, ja lubie sobie czytać książkę w nocy a
w busie sobie nie poczytam, w autobusie raczej też nie.
No to sobie możesz posłuchać radia.
===No jeszcze coś było na chaku zawsze. Szynobus by był,ale musiał lok przez te
wagony. i tak dużo ludzi jeżdziło przy niekorzystnym ułożeniu rozkładu pociągu
do ?Wrocławia. A poza tym do tej pory tam jeżdżą przesyły i luzaki na manewry w
ZNTK, za te same pieniądze.
Nie za te same. Wagony kosztują
====Oj niekoniecznie, ja często jeżdże busami, to na przykład w zimie jak
Panasówka ( górka przed Biłgorajem ) staje, z powodu blokady przez tira który
wpadł w poślizg, to nie ma przeproś - busy nie jeżdżą.
No gdzież nie jeżdżą. Przecież mogą objechać.
Na innych trasach też są
strategiczne punkty.
Nie zawsze TIR wywraca sie w strategicznym punkcie.
====Ja jeżdzę często, ty podejrzewam rzadziej niż ja.
No ale BarteS twiedzi, że tylko ja jeżdżę.
====Są takie busy, ale i są takie pociągi.
Z rezerwacją miejsc przez telefon?
Ale czasami w busie i kierowca nie
jest uprzejmy, tak samo jak i na kolei nieuprzejmy podróżny się zdarza. Cicho w
środku nie w każdym busie jest, a zimno to równie często co i w pociągach się
zdarza.
Na pewno w busach jest ciszej niż w pociągach, bo przynajmniej koła
nie stukają, a cieplej jest bo jest lepsze ogrzewanie. Tzn. w PKP jest
albo zimno albo gorąco że nie da się wytrzymwać. A nieuprzejmy
kierowca jest przez busiarza natychmiast wywalany z roboty.
=====My nie kochamy PKP, gdyby były pociągi prywatne to bym też chętnie jeżdził,
nawet busami na torach. Z drugiej strony, to z tym standartem to w cale nie jest
tak żle ( nie mówie o starych zdezelowanych kiblach, ale i busy takie się
zdarzają , z Hrubieszowa do Uchań to nyski zwykłe jeżdżą.
Niemożliwe. Nysa pali 12 l/100 km, każdy busiarz by zbankrutował na
takim ustrojstwie.
Problemem w PKP na
ROZTOCZU są wysokie ceny w pośpiechach chociażby, ale za podniesieniem komfortu podróży to zawsze będę za, mimo, że w SOLINIE i CHEŁMIANINIE prawie nówki na ogół jeżðżą. Gorszy standard już ma HETMAN.
No właśnie. Dać cenę 100 zł za bilet Zamość - Warszawa. Za ten
komfort :-)
===Wiele razy uzasadnialiśmy już czego tak jest. Widocznie nie dotarło.
Co nie dotarło?
===Było połączenie w 1988 z Lublina kiblem, a od Nałęczowa wąskotorówką, na
odpust w Wąwolnicy też jest.
Raz w roku. W 1988 to nie było busów.
===No to pozwól chociaż w długi weekend nam na ten pociąg.
Widocznie na parę dni w roku nie opłaca się uruchamiać.
====Nie odbiegają w wiarygodności od twoich.
No chyba śnisz. Ja nie twierdzę, że Chełm jest bogatszy od Zamościa.
====W Zamościu nie ma żadnych problemów z koncesjami,
ale poczekać trzeba.
busiarzy nie moja. Ponadto jak pojawi się nowy busiarz na trasie, to musi się
liczyć:
1. ze skargami do ITD, US, Policji itp,
2. z blokowaniem stanowiska przez inne samochody,
3. na trasie do Lublina to w mordę można dostać, były już takie przypadki.
W praktyce łatwiej jest przejść przez to całe biurokratyczne ..., niż zostać
zaakceptowanym przez kolegów po fachu. Wiele takich historii słyszałem, no ale
cóż , ty tylko chyba lubisz fotografować te busy.
Ty słyszałeś, ale na 100% nie wiesz. Ja nie słyszałem żeby busiarze
się bili.
====A u nas nie , bo nie bo Lublin na to nie pozwoli, Chełm to się zawsze umiał
podlizać.
Myślę, że niedługo i te szynobusy do Dorohuska zlikwidują, tam one też
nie mają sensu ekonomicznego.
====Ciebie to PKP w d... to już chyba podnieca, a to niedobre objawy, bo ja też
mam tam PKP, ale się z tym tak nie obnoszę.
To co mam płakać że są busy? Mam płakać, że kolejarze nie mają nad
pasażerami władzy absolutnej?
====Zakłady te mają dobrą markę , wagony to z całej Polski ściągają do naprawy.
A to jestem w szoku.
====No trzeba, ale co szkodzi wykorzystać istniejący potencjał transportowy.
Widocznie szkodzi.
pozdrawiam aron
Strona 2 z 2 • Znaleziono 104 wypowiedzi • 1, 2