Zamość Lublin
Katalog znalezionych frazWidzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: Zamość Lublin
Temat: CM/sekcje
On Thu, 16 Jan 2003 22:26:06 +0100, "Marek MD" <m@op.plwrote:
CM Lublin: Lublin, Zamosc Bort., Chelm, Deblin
+ Stalowa Wola Rozwadow
CM Warszawa: W-wa Olszynka Gr., W-wa Odolany, Malaszewicze
Siedlce zlikwidowane?
CM Olsztyn: Olsztyn, Korsze
+ Malbork, Braniewo (punkt)
CM Bydgoszcz: Bydgoszcz, Inowroclaw, Grudziadz
+ Sierpc
[Bydgoszcz= Bg. Wschod + Bg. Glowna]
CM Szczecin: Szczecin Port Cen., Stargard Szczec., Krzyz, Szczecinek,
Pila(?), Kostrzyn
Pila nie. Kostrzyn wlazil do Czerwienska, ale nie wiem, czy obecnie jest
tam szopa jako czynna.
Aha, czy w Kolobrzegu czynne?
CM Poznan: Poznan Fr., Poznan Gl., Wolsztyn, Leszno
+ Gniezno
CM Wroclaw: Wroclaw Gl., Wroclaw Br., Kamieniec Z., Walbrzych, Legnica,
Opole, Jelenia Gora,
+ Wegliniec
CM Czerwiensk: Zbaszynek, Czerwiensk, Zagan (?)
Jo, Zagan
+ Rzepin (punkt trakcyjny)
CM Katowice: Katowice, Gliwice, Tarnowskie Gory
+ Kedzierzyn Kozle
CM Czechowice-Dz.: Czechowice-Dz., Rybnik,
+ Zebrzydowice (punkt trakcyjny?)
CM Krakow: Krakow Pl., Krakow Pr.
+ Chabowka
CM Nowy Sacz.: Nowy Sacz, Jaslo, Zagorz, Tarnow (?)
Jo, Tarnow
CM Ostrow Wlkp.: Ostrow Wlkp., Konin
Konin jeszcze dziala?
CM Lodz: Lodz Olechow, Kutno, Karsznice
Nie wiem, ale chyba jeszcze szopa w Piotrkowie i punkt tr. w Tomaszowie
Pod co nalezy Gniezno?
Posen
---
Jarek D. Stawarz, Gdansk (VII Dwor)
(+48 58 5560339)
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
na klopoty ze snem: http://www.kolej.pl/~jareks
Ile razy mam powtarzac - nie odpisuje na anonimy!
Temat: CM/sekcje
CM Lublin: Lublin, Zamosc Bort., Chelm, Deblin
I jeszcze Rozwadow ;)))
Temat: busem Dorohusk - Lublin
On 30 Wrz, 22:48, "Eli" <elizeo43wywa@wp.plwrote:
Konkurencja kolei z drogą to IMHO bezsens.
To jest fakt.
<Tam gdzie są tory, powinno się
wozić towar i ludzi koleją
Czyli proponujesz wozic ludzi koleja z Lublina do Bialej Podlaskiej? Z
Lublina do Zamoscia? Z Lublina do Hrubieszowa? Z Lublina do Bilgoraja?
<- i wśród przewoźników kolejowych konkurencja
może sobie być.
a nawet powinna byc.
BTW, gdyby PKP nie staczało się coraz niżej i niżej z roku na rok tylko
miało w miarę sensowną ofertę to busy w Polsce by nie istniały. Ludzie od
wielu lat byli przyzwyczajeni do pociągów, możnaby powiedzieć że mają we
krwi podróżowanie koleją.
Mieli. Nie zapominaj ze nastapila wymiana pokolen. Obecnie np. na
Lubelszczyznie jest mase 20-latkow, ktorzy nigdy nie jechali
pociagiem, natomiast busy traktuja jak cos oczywistego, co bylo
"zawsze".
<Więc nie można powiedzieć, że ktoś sam się
przesiadł bo nagle mu się tak spodobało - aaa od dzisiaj sobie pojadę czymś
innym, a co mi tam - tylko że sytuacja zmusiła do tego ludzi.
Nie zmusila. Po prostu busiarze zaoferowali polaczenia co kilkanascie
albo nawet co kilka minut a nie jak PKP co godzine ( Lublin - Chelm)
albo 2 razy na dzien ( Lublin - Lukow, Lublin - Zamosc). Dodatkowym
plusem busiarzy jest mozliwosc rezerwacji miejsca przez telefon albo
sms
I to nie
działalność super-hiper-zawalistych busiarzy sprawiła że się przesiedli,
tylko olewka ze strony PKP.
Po prostu PKP uznalo, ze zamiast oferowac lepsza usluge beda walczyc z
busiarzami metoda narzekania, ze busiarze sa zli i ze moze ktos
poslucha tych narzekac i przesiadzie sie na pociag. Tak sie stalo, w
miedzyczasie ludzie slyszeli o przekretach na PKP itp.
pozdrawiam aron
Temat: Aron, przyznaj sie
On 15 Kwi, 08:31, Aron <aron2@gazeta.plwrote:
Zrobmy male porownanie
Belgia ma powierzchnie 30,5 tys km2
ludnosc 10,5 mln
gestosc zaludnienia to 346 os/km2
Natomiast woj. lubelskie ma powierzchnie 25,1 tys km2 ( czyli jest
niewiele mniejsze od Belgii). Z Ostendy do Liege jest raptem 200 km
czyli mniej niz z Bialej Podlaskiej do Zamoscia.
Natomiast wojewodztwo lubelskie ma tylko 2,1 mln mieszkancow, czyli 4
razy mniej niz Belgia. Gdyby do woj. lubelskiego przylaczyc powiat
lubaczowski ( byly takie projekty) to mamy juz prawie powierzchnie jak
Belgia.
gestosc zaludnienia to 87 os/km2
Czyli widac jak na dloni, ze o ile w Belgii istnienie kolei
pasazerskiej jest uzasadnione, to w woj. lubelskim przy tak malej
gestosci zaludnienia kolej pasazerska nie ma zadnego sensu.
Wystarczy na najbardziej uczeszczanych trasach poszerzyc drogi do
ekspresowek ( np. S17 Ryki - Lublin - Zamosc, S12 Piaski - Chelm, S19
Lubartow - Krasnik i moze S2 Miedzyrzec - Biala Podlaska).
 zadnych korkow przy tak malej gestosci zaludnienia nie bedzie.
Albo wezmy taka Holandie
Holandia ma powierzchnie 41,5 tys km2
mieszka tu 16,3 mln ludzi
gestosc zaludnienia 395 os/km2
Czyli Holandia ma mniejsza powierzchnie niz laczna powierzchnia
wojewodztw lubelskiego i podlaskiego ( 45 000 km2)
Wojewodztwa lubelskie i podlaskie maja razem 3,3 mln mieszkancow czyli
5 razy mniej niz Holandia przy wiekszej powierzchni.
doskolane widac, ze przy tak malej gestosci zaludnienia pasazerskie
przewozy kolejowe nie maja zadnego sensu.
pozdrawiam aron
a ty durny jestreś- tylko zauważ że lubelskie to część wiekszego
kraju- i ruch osobowy jest generowany na wiele wieksza skalę
Temat: [ot] Protestują związkowcy z lubelskiego PKS
Piecia <piotrekg121.SKA@gazeta.plnapisał(a):
Aż tak dokładnie to nie wiem,bo do Sewastopolu nie miałem interesu jechać,
w końcu żołnierzem Zborny. Nawet jeśli takowe busy istnieją to jest ich tak
mało,że nie zauważyłem a długo łaziłem i oglądałem tamten dworzec,postoje
busów itd.jesli takowe istnieją to są o marginalnym znaczeniu i
niedostrzegalne. Busy głównie ( co chwile) jadą do Ałuszty,Sudaku,Jałty.
Do Sewastopola głównie jeżdzą elektropojezdy Symferopol-Sewastopol , oraz
kilka składów dalekobierznych pojezdów głównie z Moskwy,Kijowa,i Doniecka.
No to faktycznie jestem w szoku ze tych parę ichnich kibli dziennie
wszystkich między Sewastopolem i Symferopolem przewiezie.
Są PKS do Sambora i busy do Tszeneczi.Nie ma busów do Lwowa. Też
ubolewałem nad tym,bo naprawdę wolałbym tam pojechac ten odcinek busem,
ale nie dało się.
szok szok szok
W takim razie to chyba na forach ukraińskich tamtejsi miłośnicy kolei
powinni wyzywać tamtejszych busiarzy od Polaków
PKS kursuje tylko w niedziele?
Mnie to dziwi że on tam w ogóle jeszcze jeździ.
łał...szał jak za PRL.A te busy to z którego wagzału odjeżdżają ? PKP czy
PKS?
PKS.
Lwów-Tarnopol,Kijów-Żytomierz to mniej więcej jak Lublin-Zamość,albo
Lublin-
Stalowa Wola, czy nawet Lublin-Rzeszów. Linie raczej lokalne.
No nie wiem. Kijów jest wielkości Warszawy a Żytomierz Lublina. Odległość
też jakby podobna.
odpowiednikiem linii Lublin - Zamość na Ukrainie to może być linia powiedzmy
Żytomierz - Berdyczów.
Nie no ok.na odcinkach regionalnych niech jest konkurencja.Mnie to
najbardziej śmieszy marszrutka Lublin-Gdańsk, którą codziennie widuje :)
Dlaczego Cię śmieszy? Skoro są chętni do podróżowania nią to jeździ.
Na dalekobierznych relacjach powinna dominowac kolej.
Tylko rozróżnij gdzie jest ta granica między lokalnym a dalekobieżnym
odcinkiem.
Bierzmy przykład z Ukrainy w sprawach pociąg-bus, a bedzie ok
Oj to może lepiej nie.
pozdrawiam aron
Temat: Szynowy monopol obroniony
On 9 Kwi, 10:51, Piotr Waszkielewicz <wyno@spamerze.comwrote:
Zdaje się, że nic nie zrozumiesz. Choćbyś wyciągał spod ziemi, z sufitu
i z kosmosu wszystkie w miarę racjonalne argumenty, że busy są lepsze od
pociągów, miłośnik kolei i tak będzie wolał pociąg :P
No ale ty jestes zwolennikiem absurdow typu ze lepiej niech kibel
wiezie 50 osob z Lublina do Deblina niz mialby wiezc 100 osob z
Warszawy do Piaseczna albo z Gdanska do Gdyni.
Od kiedy milosnicy kolei wola zeby pociagi wozily mniej pasazerow?
Ale ty generalizujesz - przeciętny miłośnik kolei po przyjeździe rzeźnią
 helską do Lublina nie będzie czekał pół dnia na pociąg Lublin -
Zamość, bo mu "Hetman" sp...doli i nie "zaliczy" linii Zwierzyniec -
Hrebenne - Jarosław.
Nie no prawdziwy milosnik powinien poczekac
<Ale to jest wyrachowanie, a nie miłość do busów :P
Właśnie tak zrobiłem swego czasu podczas letniego kółeczka (pełna
realcja:
Zdrajca :-)
tylko że wtedy "Hetman" zdążył mi nawiać, a to z tej przyczyny, że
parking dla busów (nazwanie tego "dworcem" byłoby obrazą nie tylko dla
porządnych dworców, takich jak Warszawa Centralna, ale nawet dla dworców
busowych w Lublinie, takich jak Ruska Skarpa i Nadstwana) znajdował się
dokładnie po drugiej stronie miasta niż dworzec kolejowy.
trzeba bylo wysiasc w Zamosciu przy starym szpitalu, stamtad masz 10
minut piechota do dworca PKP
pozdrawiam aron
Temat: 250 km/h po polskich torach?
On 5 Lis, 22:58, Michał Marcinowicz <Mic@nie.dla.spamu.poczta.fm
wrote:
Widzisz, bo obrałeś sobie naczelnego wroga busów "kolej"
Nie "kolej" tylko PKPowski beton
< i uważasz, że tylko
o niej powyżej napisałem - uporządkowanie grona przewoźników nie znaczy
"wszystko podporządkowane kolei" na dodatek tej sprzed kilkudziesięciu lat,
jednak gdzieniegdzie jej priorytetowanie kiedyś będzie, co też nie znaczy,
że bus z Łęcznej dojedzie tylko do Świdnika.
NO wlasnie nie wiadomo co to znaczy. Mozesz zagwarantowac ze nie
znajdzie sie jakis urzednik-idiota ktory sam jezdzi samochodem
sluzbowym i stwierdzi ze nie powinno byc busow z Lublina do Swidnika i
ludzie powinni jezdzic pociagiem ktory kursuje co godzine czy pol
godziny? Tyle czekac? Przeciez to absurd rodem z Wielkopolski.
Klientów przyzwyczajonych do mnie, do moich warunków nie tak szybko
przeciągniesz stojąc 20 m dalej
Zyj dalej sobie ta nadzieja.
Wybacz, mimo że się staram, jakoś nie widzę podobieństwa - w marketqach
klient korzysta ze wszystkich produktów prawie że na raz, a tutaj ogranicza
się do wybranego, sporadycznie wybierając inny, bułka w Tesco jako
pojedyńczy produkt nie konkuruje z bułką w Realu, w końcu samorząd
zarządzający miastem nie musi wprowadzać specjalnych zachęt do rezygnacji z
wypieku własnych bułek na rzecz bułek z Realu bo żaden w tym jego interes...
Tak samo samorzad wojewodztwa nie ma interesu w ograniczaniu polaczen
busowych i zmuszaniu ludzi do jazdy plastikowym kiblem. No chyba ze
siedza w nim idioci, co sie niestety czasami zdarza.
Drugim zawsze będzie komunikacja drogowa, choć rozumiem, że Cię to boli.
Dlaczego niby zawsze drugim bedzie komunikacja drogowa? Na trasie
Lublin - Zamosc komunikacja drogowa funkcjonowala jeszcze przed
zbudowaniem linii kolejowej. Dlaczego ma byc teraz "druga"?
aron
Temat: Monopol Intercity w 2006/07 Trójmiasto - Warszawa
Moja propozycja jest następujaca: pociąg pospieszny Zamość- Lublin - Warszawa
Wschodnia - Gdynia
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: PIC tnie dalej
On 2 Paź, 13:53, "Tomek Janiszewski" <tomjaniWYTNI@wp.plwrote:
Najpierw PKP uwaliło kursy do Zamościa pozostawiając bezradnych pasażerów na
łasce losu aż busiarze zlitowali się nad nimi? Czy też jednak najpierw busiarze
przejęli niemal wszystkich pasażerów pociagów do Zamościa, aż pekapa je
zamknęła?
Gdyby jakosc uslug PKP na linii Lublin - Zamosc byla dobra, to ludzie
nie jezdziliby busami. Nikt ich do busa na sile nie wciagal.
Po prostu PKPiarskiemu betonowi sie wydawalo, ze ich oferta jest tak
cudowna, ze ludzie nawet na zadnego busa nie spojrza. A tu
niespodzianka - przerabiane z dostawczakow busy pobily PKP na glowe.
<Bo co do Zegrza to zdecydowanie miało miejsce to drugie.
Co mialo drugie? Przeciez stacja PKP w Zegrzu jest niekorzystnie
polozona, trudno wymagac od ludzi zeby latali piechota przez most.
A do
Krakowa - kpisz czy o drogę pytasz? Dasie dojechać z Lublina do Krakowa na
wiele sposobów (i to nie korzystając z oferty PIC), choćby tak:
http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?
ld=pkp&seqnr=8&ident=fe.01179529.1222947417&OK#focus
He he i ciekawe czy beda dotrzymane skomunikowania. Wiekszosc
pasazerow slusznie w dotrzymywanie skomunikowan nie wierzy i wybiera
busy.
To że busiarze wiecznie do interesu dokładać nie będą, i po uwaleniu pociągów
ograniczą częstotliwość kursów (a nawet zamkną całkowicie poza szczytem
sezonowym) i podniosą cenę powyżej kolejowej.
Oj taaaak. Nie ma juz od dawna busow z Kielc do Buska-Zdroju poza
szczytem sezonowym, a w szczycie sezonowym bilet z Kielc do Buska
kosztuje 20 zl. Przekonales mnie :-)))
Mianowicie w wyniku przekształcenia dostawczaka do przewozu kartofli w
blaszankę do przewozu ludzi?
Nie tylko. Moim zdaniem jezeli ktos wozi ludzi starymi Setrami czy
hadziewionami to tez jest busiarzem
aron
Temat: Nowy lubelski blog kolejowy
On 19 Sty, 09:14, /dev/SU45 <nie@w.plwrote:
Większy tabor? A zezwolenia dostają skoro jeżdżą, więcej im się nie opłaca.
Zezwolenia dostaja, ale nie od razu. Trzeba czekac co najmniej 6
miesiecy, a bywa ze ponad rok.
Jezeli uwazasz ze na wiekszym taborze wiecej zarobisz to wchodz na
linie Lublin - Zamosc z przegubowcem.
No tak, ale zdolność przewozowa ciągle jest za mała widząc jaki jest
tłok.
Zdolnosc przewozowa jest za mala, bo urzednicy blokuja wydawanie
koncesji.
I ta sytuacja im się opłaca, pasażerom nie
Jakby pasazerom sie taka sytuacja nie oplacala, to by nie jezdzili
busami tylko czekali godzine albo 2 na pociag
< dlatego w lepiej
zarządzanych krajach albo i nawet częściach naszego kraju nie występuje.
tak tak lepsze zarzadzanie = koniecznosc czekania godzine albo 2 na
pociag, tak jak na linii Bydgoszcz - Chelmza czy Poznan - Pila.
Dziekuje postoje.
Dlaczego na linii Otwock-Warszawa jeżdżą normalne autobusy a nie nyski?
A dlaczego z Warszawy do Radomia, Siedlec i Plocka jezdza busy?
:) Ludzkie oblicze arona ma swoje granice :)
Dlaczego ja mam kogos zmuszac do jezdzenia busem? 99% pasazerow busow
to ludzie spokojni, natomiast zawsze znajdzie sie jakis 1% ktory
ciagle narzeka ze mu w busie zle. Takiemu komus mowimy wlasnie "won z
busa".
Lepiej przewiezc 19 osob normalnych niz 19 osob normalnych plus
jednego idiote ktory cala droge bedzie ci marudzil, ze mu niewygodnie.
aron
Temat: skm-niezawodnosc-nawiazanie do busow
Skoro mieszcza sie jakos na linii Lublin - Zamosc to zmieszcza
sie tez na linii Lublin - Chelm. Poza tym zauwaz, ze wiele osob
jezdzacych pociagami to kolejarze i ich rodziny ktorzy straca
pretekst do podrozowania po likwidacji pociagow.
Ta, jeszcze powiedz że na linii Biała - Lublin też sie mieszczą.
2h temu poszedłem swoją lepszą połówke odprowadzić na busa
do Lublina. Stoimy, czekam, przyjechał Biała - Lublin, oprócz
nas było jeszcze 3-4 osoby. Pociągnąłem za drzwi i odskoczyłem
bo na mnie poleciało 2 ludzi ze środka. Ten bus nie był
przeładowany, on był zakonserwowany... Tam nie dało się
palca włożyć a co dopiero jechać. Swoją drogą ostatni kurs tego
dnia. No ale ktoś z pozostałych którzy z nami czekali
wykazał sie gestem i zaproponował, że zawiezie swoim
samochodem tylko zrzucimy się na benzyne.
Czy według Ciebie napchanie ludzi do busa aż opona trze
o nadkole to jest 'wytrzymywanie' linii? W skmkach nawet
czegoś takiego nie widziałem.
Nie mam w bliższej/dalszej rodzinie kolejarza. Jedyna zniżka
jaką posiadam to szkolne 37%. I nie zmienia to faktu, że
wole pociągi. Transport samochodowy mógłby być tylko
w przypadku, gdybym sam miał samochód.
Niektorzy busiarze trzymaja busy "na zapas" i w ich przypadku
nie bedzie problemem uruchomienie dodatkowych kursow ( o
ile oczywiscie urzednicy sie zgodza)
Ta, trzymają. Widzę Panie Aron, że albo jesteś ściśle powiązany
z transportem samochodowym, albo masz strasznie zatwardziałe
przekonania. Rachunek ekonomiczny mógłby być dodatni,
gdyby nie beton tam na górze, ale im się nie chce. Lepiej
przecież rozkład dopasować kolejarzom, niż pasażerom.
Pozdrawiam,
Sqeeb
Temat: [cyt] 227 mln pasażerów w 2007 r.
On 27 Sty, 14:29, "MaG" <mariusz.golebiow@neostrada.plwrote:
Ani ty nie udowodnisz, że pociągi mają być zlikwidowane, ani nikt nie
udowodni, że busy mają być zlikwidowane no bo jak.
Ja wlasnie udowadniam, ze pociagi powinny byc zlikwidowane,
przynajmniej osobowe w woj. lubelskim. Towary niech zostana, pospiechy
przekazac TLK.
Nie odnosząc się do Mazowieckiego, pociągów jest tyle ile wynegocjują
samorządy z PKP, liczba taboru nie ma tu nic do rzeczy. W Mazowieckim zaś, o
czym zapewne i ty wiesz (dlatego uprawiasz demagogię) jest za mało taboru a
PKP PR nie chce swojego pożyczać (choć chyba teraz się to trochę zmieniło).
Poza tym są problemy z przepustowością linii.
No i wlasnie to chce zmienic - zeby PKP-PR Lublin wynajal swoj tabor
Kolejom Mazowieckim albo sprzedal.
Ty natomiast chcesz zeby w Warszawie ludzie gnietli sie jak sledzie, a
w lubelskim kible wozily po 20 osob.
Ale przecież z danych niezbicie wychodzi, że w tych województwach jest
wzrost przewozów.
Ale z jakiego pulapu? Czy jak pociag ktory wozil 20 osob w 2006 a w
2007 wozil 22 to znaczy ze ten pociag powinien istniec? Absurd.
Poza tym myślę, że bez uszczerbku dla tych dwóch
województw EN57 z Łukowa mogą śmiało obsługiwać i część Mazowsza (po części się to i teraz dzieje).
EN57 z Lukowa powinny obslugiwac tylko i wylacznie trasy na Mazowszu,
a nie Lukow- Terespol czy Lukow - Deblin - Lublin, bo w lubelskim jest
za malo pasazerow
Teraz praktycznie ze względu na remont tych pociagów nie ma.
no to z Warszawy do Malkinii niech jezdza albo do Grodziska
Dodam, że nie dawno jechałem osobowym Lublin - Dorohusk i z powrotem 12:28
odjazd z Lublina, 14:49 odjazd z Chełma i na odcinku Lublin - Chełm
frekwencja była przyzwoita. W pierwszą stronę ok. 60-70%, z powrotem 40-50%
(1EZT), tak więc ktoś tymi pociągami jeździ (do busa w każdym razie wszyscy
by się nie zmieścili).
To pewnie byl piatek albo jakis dzien przed swietami. W wiekszosci
przypadkow w pociagach osobowych w woj. lubelskim frekwencja jest
minimalna i duza jej czesc zapewniaja kolejarze, ich rodziny i emeryci
kolejowi.
Skoro na trasie Lublin - Zamosc czy Lublin - Biala Podlaska wszyscy
sie mieszcza bez problemu do busow to na trasie Lublin - Chelm tez sie
zmieszcza.
pozdrawiam aron
Temat: Co będzie z zamojskimi pociągami w nowym RJ?
Przemyslaw Kowalik <przemo@ANTISPAMo2.plnapisał(a):
ROTFL. Po pierwsze szybkość. Wiadomo, że busy z zasady jeżdżą z
niedozwoloną prędkością, ale PKSy już nie. Pospieszne PKSy AFAIK jadą
poniżej 2 godzin, a jakby bypassowały Piaski po nowej obwodnicy i
Krasnystaw, to pewnie możnaby zejśc legalnie do 1,5h. Jak tego dokonać
pociągiem przy trasie o jakieś 20 km dluższej i z 2 zmianami czoła.
Jakiś szynobus za ciężkie miliony?
Po drugie jedyne miejscowości, które są wspólne dla trasy kolejowej i
drogowej to Izbica i Krasnystaw, więc dla pozostałych miejscowości
pomiędzy Lublinem a Zamościem pociąg nie jest żadną alternatywą.
Moim zdaniem z tej trasy mozna jeszcze co nieco wycisnac:
1. skonczyc z puszczaniem pociagow dzielonych Chelm/Zamosc i Chelm/Rawa,
przeciez do cholery tyle jest pociagow w relacji w-wa - lublin, ze mozna to
porozdzielac - jeden w-wa - chelm i jeden w-wa zamosc w miejsce chelmianina
i to samo z Roztoczem, zas pociagi z Zawady puszczac lacznica z pominieciem
Rejowca. koszty oczywiscie sa, remont lacznicy + przejazd 4 poc. lublin -
rejowiec zamiast 2, ale odpadaja manewry w Rejowcu, dochodzi tylko zmiana
lokow w lublinie. ale za to czesc chelmska zyskuje okolo 15 minut
zamojska/rawska okolo 18-tu. dla chelma i krasnegostawu zaczyna to byc
atrakcyjne czasowo (koszty biletow - cholera, inna bajka). ewentualnie
wagony chelmskie podpinac do pociagow kijowskich.
2. majac szynobus mozna zrobic dosc szybkie polaczenie zamosc - lublin:
zamosc o 0
zawada p 11
zawada o 13
krasnystaw o 53
swidnik miasto o 113
lublin p 123
czasy wziete z obecnego RJ minus po minucie na odjete postoje i oszcowanie
czasu krasystaw - swidnik przez wziecie czasu krasystaw - rejowiec - swidnik
minus 2 minuty. przy konkurencyjnych cenach taki czas bylby zapewne do
zaakceptowania. aha, start oczywiscie musialby by byc z centrum Zamoscia, a
nie obecnej stacji.
Marcin
Temat: Co będzie z zamojskimi pociągami w nowym RJ?
| Ale gdyby pkp byloby zdolne do konkurencji z rozwijajacym sie transportem
| autobusowym i zaprezentowalo lepsza oferte w kier. Lublina to te zasrane
| busy i autobusy wycofalyby 2/3 kursów widzac ze podrózni wybrali kolej.Choc
| mleko juz sie rozlalo i tak jak mówisz nikt w Zamosciu nie pamieta o kolei
| to nic nie stoi na przeszkodzie zeby pkp odebraly busom klijentele,bo to ze
| teraz panuje tam pks nie znaczy ze kolej powinna zrezygnowac z
| przewozów.Jeden warunek : musi "wywalczyc" pasazerów a niestety ci wszyscy
| którzy powinni dazyc do rozwoju kolei w Polsce maja ja w dupie.
Znając dzisiejsze realia moim zdaniem transport lokalny na odcinku Zamość -
Lublin jest bez przyszłości. Jedyną nadzieją zamojskich połączeń kolejowych są
Tak jest! Nikt jeszcze tutaj nie wspomniał o średnio atrakcyjnym
położeniu stacji w Lublinie i zupełnie nieatrakcyjnym w Zamościu. Jak by
dorobić przystanek Zamość Centrum koło murów twierdzy tam gdzie tor
wykręca nieco na północ i jeszcze jakiś Zamość Wsch. to by mocno
podniosło atrakcyjność pociagów.
bezpośrednie wagony do dalekobieżnych połączeń z Lublina lub jak wyczytałem
przed chwilą na PMK do planowanego połączenia Przemyśl - Kołobrzeg. Pozdrawiam.
Dokładnie tak. IMHO odcinek Lublin-Zamośc nalezy potraktować troche takj
jak np. Krak-Zakopiec tzn. mało atrakcyjny dla ruchu lokalnego ale
istotny dla ruchu dalekobieżnego. Na dalekich trasach pociąg jest nieco
wygodniejszy od busa a obecne taryfy spółeczek również premuiją dalekie
podróże. Jakby więc z Zamościa puścić wagonu bezpośrednie podłączane
choćby (mówię o obecnych rozkładzie) do Gałczyńskiego, Bolka czy
sezonowej rzeźni kołobrzeskiej to byłyby one dość atrakcyjne.
Przemek
Temat: Co będzie z zamojskimi pociągami w nowym RJ?
Przemyslaw Kowalik <przemo@ANTISPAMo2.plnapisał(a):
| ROTFL. Po pierwsze szybkość. Wiadomo, że busy z zasady jeżdżą z
| niedozwoloną prędkością, ale PKSy już nie. Pospieszne PKSy AFAIK
| jadą poniżej 2 godzin, a jakby bypassowały Piaski po nowej
| obwodnicy i Krasnystaw, to pewnie możnaby zejśc legalnie do 1,5h.
| Jak tego dokonać pociągiem przy trasie o jakieś 20 km dluższej i z
| 2 zmianami czoła. Jakiś szynobus za ciężkie miliony? Po drugie
| jedyne miejscowości, które są wspólne dla trasy kolejowej i
| drogowej to Izbica i Krasnystaw, więc dla pozostałych miejscowości
| pomiędzy Lublinem a Zamościem pociąg nie jest żadną alternatywą.
Moim zdaniem z tej trasy mozna jeszcze co nieco wycisnac:
1. skonczyc z puszczaniem pociagow dzielonych Chelm/Zamosc i
Chelm/Rawa,
Popieram.
przeciez do cholery tyle jest pociagow w relacji w-wa - lublin, ze
mozna to porozdzielac - jeden w-wa - chelm i jeden w-wa zamosc w
miejsce chelmianina i to samo z Roztoczem, zas pociagi z Zawady
puszczac lacznica z pominieciem Rejowca. koszty oczywiscie sa, remont
lacznicy + przejazd 4 poc. lublin - rejowiec zamiast 2, ale odpadaja
manewry w Rejowcu, dochodzi tylko zmiana lokow w lublinie. ale za to
czesc chelmska zyskuje okolo 15 minut
I ponadto staje się wreszcie szybsza od osobowych kibli :).
zamojska/rawska okolo 18-tu. dla chelma i krasnegostawu zaczyna to
byc atrakcyjne czasowo (koszty biletow - cholera, inna bajka).
ewentualnie
Taaa, może lepiej porozmawiajmy o pogodzie ;-)
wagony chelmskie podpinac do pociagow kijowskich.
O tym już pisałem. Dwa połączenia do Chełma niskim kosztem.
2. majac szynobus mozna zrobic dosc szybkie polaczenie zamosc -
lublin: zamosc o 0 zawada p 11 zawada o 13 krasnystaw o 53 swidnik
miasto o 113 lublin p 123 czasy wziete z obecnego RJ minus po minucie
na odjete postoje i oszcowanie czasu krasystaw - swidnik przez
wziecie czasu krasystaw - rejowiec - swidnik minus 2 minuty. przy
konkurencyjnych cenach taki czas bylby zapewne do zaakceptowania.
aha, start oczywiscie musialby by byc z centrum Zamoscia, a nie
obecnej stacji.
Czyli trzeba wybudować jakiś peron pt. Zamość-Centrum ;-)
Przemek
Temat: Arriva zawiodła. Rosyjska ruletka na torach.
To zapraszamy Arrive na linie Lublin - Zamosc
Ty to sobie mozesz zaprosic ciotke na imieniny do Parczewa co najwyzej...
tg
Temat: Walka o pociągi
Arkadiusz Oleszczuk napisał(a):
Na trasie
Lublin - Zamość czy Katowice - Jastrzębie Zdrój nie ma żadnych pociągów i
ludzie jakoś żyją.
na Lublin - Zamość są 2 pary pociągów
Temat: Wwa - Nowe Drezdenko - SUdany dzien...
----- Original Message -----
From: Lesio5
| Kazimierz to skansen architektoniczny i pocztówka dla warszawiaków...
| Ale juz droga Annopol - Kazimierz i stojace tam domy wygladaja
zupelnie
| inaczej niz powiedzmy droga Kraków - Andrychów (a bynajmniej nie
jestesmy
| jeszcze na zachodzie Polski i nawet nie w pruskim bylym zaborze).
A jaka droga wygląda lepiej - Lublin - Zamość czy np. Miastko - Polanów
(ogromny rozwój gospodarczy w byłym zaborze pruskim). Albo Lublin -
Kraśnik
czy np. Ełk - Pisz (były zabór pruski)
czy Powiem
| wiecej - juz droga, zabudowa i rozwój gospodarczy odcinka Sandomierz -
| Annopol (ten sam zabór - ale juz po 2 stronie Wisly) swiadczy o innych
| typach ludzkich...
Ale chodzi mi o to że typy z tak rozwiniętych gospodarczo powiatów jak
koszaliński, świdwiński, gorzowski, człuchowski, bartoszycki pochodzą z
okolic Wilna i Lwowa które przed wojną były jeszcze mniej rozwinięte niż
Lublin, Białystok i okolice.
Tak że to PRL umozliwił wspaniały rozwój zachodniej Polski tak że
wyprzedziła o kilkadziesiąt lat Polskę wschodnią i to zachodnią Polskę
budowali ludzie spod Wilna i Lwowa. Przeżyli ogromny awans
cywilizacyjny -
obecnie wyprzedzają Lublin i wschód o kilkadziesiąt lat a przed wojną
byli
do tyłu.
Fakt - pozwiedzaj sobie np. Legnicę a potem Lublin - różnica jest
kolosalna - wyjeżdżając z Legnicy, Zielonej Góry czy Koszalina po
przyjeździe do Lublina czy Białegostoku czujesz się jak na Białorusi -
tam
merole - tu poldki, tam elegancja - tu łachmany, tam inteligencja - tu
chamstwo.
A co ciekawe wszystkie programy pomocowe, strefy specjalne, dotacje
lądują w
dostatnich Wałbrzychu, Legnicy, Koszalinie, Pile itp. a w ubogim
Lublinie i
Białymstoku czy Rzeszowie nie ma żadnej.
Dlaczego rządy III RP wspomagają krezusów kosztem biedaków???
Dlaczego zachęca się przedsiębiorstwa do inwestowania na Zachodzie
Polski
gdzie ludzie są i tak bogaci a nie na Wschodzie gdzie chodzą w
łachmanach?
BTW - ostatecznie pada Daewoo - szkoda że przejmie je prawdopodobnie VW
Intencja mojergo postu nie bylo zadawanie pytan "dlaczego" ino
potwierdzenie faktów wystepowania róznic rozwoju dawnyh zaborów. Odpowiedz
na postawione wyzej pytania przekracza zakres tematyczny tej grupy....
Temat: Za 5 lat koniec pociagow Lublin - Warszawa?
On 17 Paź, 13:38, Andrzej Karpinski <kar@fenix.xdata.lublin.pl
wrote:
I bedziemy miec marnotrawstwo jak w Stanach - 8 litrowe silniki dla kazdej
babci i rolnika ;)
Jakie marnotrawstwo? To u nas jest marnotrawstwo - kibel co wiezie 20
osob.
Akcyza jest oplata za korzystanie z czegos, co jest wyczerpywalne i
niebawem sie skonczy.
Ropa juz miala sie skonczyc w 1990 roku, a raporty roznych ekologow z
lat 70 dowodzily, ze w 2000 roku Ziemia bedzie miala 10 mld ludzi i
oceany zaleja Londyn i Nowy Jork.
< Akcyza tak naprawde powinna isc na takie rzeczy jak
badania nad nowymi technologiami energetycznymi, ochrona srodowiska, byc
bariera dla marnotrawienia i budowac kapital dla przyszlych pokolen, ktore
nie beda miec takiego komfortu jak my, czyli paliwa prawie za darmo, bo
niewiele ponad po koszta ich wydobycia.
A obecnie akcyza idzie m.in. na doplaty do kibli co woza 20 osob.
Poza tym co ma piernik do wiatraka - to samo paliwo zuzywaja pociagi co i
samochody. I jest ono tak samo objete akcyza. Nie mowimy o oplacie za
paliwo, tylko o kasie na inwestycje w drogi/szlaki i ich utrzymanie. Skoro
tory dodatkowo kosztuja, to i drogi powinny. To sa absolutnie rozlaczne
sprawy. I akcyza na paliwo nie ma nic do tego.
Obecny system gdzie placi sie PLK absurdalne stawki za dostep do infry
sluzy tylko i wylacznie PKP-PR. Gdyby z torami byla taka zasada jak z
drogami ( czyli bylyby utrzymywane przez panstwo z podatkow wszystkich
obywateli) to zaraz znalezliby sie torowi busiarze ktorzy natychmiast
wyparliby PKP z rynku tak jak to np. zrobili busiarze z PKSem na
trasie chocby Lublin - Zamosc.
tak ze utrzymywane obecnego idiotycznego systemu jest na reke tylko
wylacznie PKP
pozdrawiam aron
Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada
On 26 Mar, 12:19, "Artur B." <budzowskWYTNI@chemia.uj.edu.pl
wrote:
Może i nieduży, ale dodatkowa przesiadka wielu zniechęci.
Liczy się przecież też efekt psychlogiczny: po co miałbym sie włóczyć
po jakiś zad...piach, skoro bliżej mam do bezpośredniego autobusu?
No i efekt informacyjno-marketingowy: po prostu niektórzy nie będą
wiedzieć o pociągu,
I tak 90% mieszkancow Zamoscia mysli, ze pociagi pasazerskie do i z
Zamoscia nie jezdza
<nie będzie im się chciało nawet sprawdzać możliwości
połączenia. Konieczne byłyby akcje promocyjne ze strony kolei,
co jak wiadomo "niedasie"
No to wiadomo.
Przecież posząc o połączeniach kolejowych mamy na myśli albo tych, co
nie mają samochodu, albo też wolą pozostawić go w bezpiecznym miejscu, <we własnym garażu lub też w miedzyczasie użytkuje go inny członek rodziny.
Jak nie maja samochodu to niech sobie kupia.
ROTFL.
Jak wiesz, liczba osób uwielbiających kolej jest zbyt mała, aby
zapewnić rentowność stałego połączenia. Trzeba więc zachęcić osoby,
które nie są MK, cenami, wygodą, szybkością.
No ale wiadomo ze sie nie zacheci, bo to jest PKP.
Ale przecież jeden bus nie pomieści nagle pasażerów całego pociągu,
ludzie musieliby się tam przemieszczać małymi grupami -))))
A ilez to osob jezdzi pociagiem do i z Zamoscia?
Jak ktoś już wsiądzie w samochód, to często od razu jedzie dalej...
no to niech jedzie
No cóż, z Zamościa (zwłaszcza w poprzednim rozkładzie) odjeżdżał
o porze zbyt wczesnej dla zwykłego podróżnego, natomiast dobrej
dla spieszących się do pracy lub na studia w Krakowie lub na Śląsku
Ale też napełniał się w Stalowej Woli i dalej
No to niech jezdzi na odcinku SW - Krakow codziennie, a do Zamoscia
tylko w piatki, niedziele i wakacje
Tłoki na Święta wyraźnie świadczą o tym, że spora część rodzin
posiada jednak kogoś, kto kształci się lub pracuje gdzieś daleko.
Jaka spora czesc? 1%?
I pociąg stanowi jedyną szansę na odwiedziny z ominięciem korków.
nie demonizuj tych korkow bo mozna je ominac. Zreszta nawet jak bus
straci w korku to potem nadrobi na odc. Lublin - Zamosc gdzie pociag
sie wlecze
pozdrawiam aron
Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada
On 27 Mar, 00:40, " Wampiorek" <wampio@gazeta.SKASUJ-TO.plwrote:
To ciekawe, że niedawno rozmawiałem z człowiekiem, który dziwnie jest w
temacie i rzekł, że linia jest w niezłym stanie, a ręczę Tobie, że ma naprawdę
niezłe dojścia.
Na najblizsze lata nie sa przewidziane remonty na linii Zamosc -
Lublin - Warszawa, wiec na pewno czas jazdy pociagu bedzie sie
wydluzal, a nie skracal.
Skoro przeginasz to po pierwsze nigdy nie stałem w korku w Zamościu przed
przejazdem (a w sumie przejeżdżałem przez to miasto by nie skłamać z 60 - 80 razy), nawet o czymś takim od miejscowych nie słyszałem.
No ale ci co tam mieszkaja to stoja.
Lepiej - mieszkam w
miejscowości położonej przy linii W - Wa Wileńska - Wołomin i dalej Białystok.
My co 10 - 15 minut mamy korek z powodu zamkniętego szlabanu i nikt na to nie
narzeka za bardzo.
No bo moze wam te pociagi umozliwiaja dojazd do Warszawy i stoicie w
imie tego ze mozecie sobie pociagiem dojechac do stolicy. A mieszkancy
Zamoscia stoja w korkach w imie cukrowni w Werbkowicach i ZNTK w
Hrubieszowie czyli zakladow ktore ich w ogole nie obchodza.
Znaczy sie trochę narzekają, ale dlatego powoli kiełkuje
pomysł budowy tunelu pod torami, a nie wywalanie ich poza miasto. Powiem
lepiej tory te dzielą moje miasteczko na dwie połowy i przebiegają dokładnie
przez centrum. Więc nie szukaj dziury w całym bo zaproszę Ciebie i zobaczysz
co to korek jak puszczają cztery pociągi pod rząd. Wtedy kolejka do szlabanu
ma 500 metrów nawet.
Gdyby po tych torach z Zamoscia jezdzily np. do Lublina jakies szybkie
pociagi pasazerskie ktore umozliwialyby dojazd w godzine to zapewne
nikt w Zamosciu by na te pociagi nie klal bo ludzie czuliby ze te
pociagi sa jakos potrzebne. Ale takich pociagow tam nie ma i nie
bedzie i skoro mieszkancy Zamoscia stoja przed przejazdem w imie
cukrowni Werbkowice i ZNTK Hrubieszow no to nie dziw sie ze sa
wsciekli. Skoro Tomaszow nie ma ani ZNTK ani cukrowni i jakos zyje to
tym bardziej nie musi byc cukrowni w Werbkowicach i ZNTK w
Hrubieszowie
pozdrawiam aron
Temat: Gwarancje zatrudnienia? Mam argument "za"...
On 2 Mar, 23:47, "Andrzej Soczówka" <ad@niedostepny.plwrote:
Jedna z ustaw zawiera taką pułapkę. Jako spec od busów,
powinieneś wiedzieć która.
e tam. PKS Zielona Gora wysyla przegubowce nad morze
Komunikacja ma być rytmiczna. Rytmiczność =/= regularność
i cykliczność. Jest to błędnie pojmowawany postulat. To znaczy, że
jak mam komplet na 6 i odbiór po 14-tej, to jak trzeba, to biorę
nawet dwuskład Ikarusów 280, a nie udowadniam, że bus co 3 minuty
jest gites.
No to mowie - startuj z Ikarusami na linii Lublin - Zamosc. Mozna
tanio kupic. Zycze powodzenia.
Układa, czy zatwierdza?
Zatwierdza - co w praktyce oznacza ze uklada, bo przeciez Urzad
Marszalkowski moze ci kazac zmieniac rozklad az trafisz w jego
upodobania.
< Akurat miałem styczność z zezwoleniami
i nie zdarzyło się, by Marszałkowski stwarzał problemy, choć
zdarzały się kwiatki najróżniejsze. Dostaje rozkład, opiniuje i albo
jest pieczątka, albo nie ma, ale tu zawsze opinia była pozytywna...
No wlasnie bardzo czesto pieczatki nie ma i trzeba rozklad zmieniac az
sie urzednikom spodoba.
Powtórzę kluczowe pytanie: Poza tym skąd wziął się
problem przepełnień?
z tego ze jest za malo kursow busow ( PKS i PKP sie nie licza bo i tak
prawie nikt nimi nie jezdzi)
Czy może od razu rozkład jazdy
był źle ułożony?
Rozklad zostal zaakceptowany w takiej formie przez Urzad
Marszalkowski.
Nie miałyby, bo Ikarus może przewozić tylko 150 osób.
e tam, rekord byl 200
aron
Temat: Z Zamościa coraz dłużej...
Może one były obłożone, ale kolejarzami?
Widać nigdy nie jeździłeś ROZTOCZEM czy CHEŁMIANINEM, SANEM czy innym
tworem z któregokolwiek RJ z ostatnich lat.
Pociąg jest ponoć wygodniejszy, tak że doliczają sobie 17 zł za komfort :-)
Czego jak czego ale komfortu chyba nie możesz odmówić pociągowi na
trasie Zamość-Lublin w stosunku do busa. Bo o komforcie tego drugiego
nie można mówić, bo takowego nie ma (przepraszam wszystkich kolegów
którzy obsługują tą trasę :) )
Oj tam są skazani. Po prostu nie chce sie czekać na pociąg - idą na łatwiznę,
wsiadają do busa.
Wiesz gdzie się znajduje stacja PKP, a gdzie przystanki busów w Zamościu
? Resztę dopowiedz sobie sam.
Przecież do Krakowa też są busy z Zamościa.
No i ? Przy takiej odległości i takim komforcie jaki oferują krakowskie
busy z Zmc mogliby wozić za 5 złotych, a i tak pociągi będą miały
frekwencję.
| Nie masz racji. Akurat tutaj jeśli chodzi NIEKTÓRE połączenia było
| odwrotnie. Najpierw likwidowano pociąg, skutkiem czego mieszkańcy musieli
| wybrać busa.
Jak już to PKS po 10-ej, przynajmniej resztki komfortu są.
Na przykład na której linii?
np. Zamość - Hrubieszów
O 4 rano bylo popularne??
wyjeżdżasz z Zamościa o 4 rano, dojeżdżasz do Torunia np. koło 13-ej, to
dlaczego miało nie być popularne.
Temat: Z Zamościa coraz dłużej...
A ja jestem pewien, że po przejażdżce H9-21 na trasie Lublin - Zamość
następnym razem pojechałbyś busem.
Ja jechałem już kilkanaście razy i pojadę kolejny raz napewno, i to
nawet taniej niż busem.
Temat: Młodzi PiS nie chcą zniżek dla studentów
Bartosz Paluchowski <i105@vp.plnapisał(a):
To ile ? Ile relacji kolejowych ma pokrycie w relacjach busowych ?
W woj. lubelskim są to :
Lublin - Chełm, Lublin - Świdnik, Lublin - Dęblin, Lublin - Puławy, Lublin -
Warszawa, Lublin - Radom, Lublin - Kielce, Lublin - Kraków, Lublin -
Kraśnik, Lublin - Stalowa Wola, Lublin - Nisko, Lublin - Przemyśl, Lublin -
Krasnystaw, Lublin - Zamość, Lublin - Łuków, Lublin - Międzyrzec, Lublin -
Biała Podlaska, Lublin - Siedlce, Lublin - Zakopane, Lublin - Ryki Zamość -
Biłgoraj, Zamość - Kraków, Zamość - Hrubieszów, Zamość - Zwierzyniec,
Zamość - Józefów, Zamość - Rzeszów, Warszawa - Łuków, Warszawa - Międzyrzec
Podlaski,
Warszawa - Biała Podlaska, Biała Podlaska - Międzyrzec Podlaski, Biała
Podlaska - Terespol, Lublin - Katowice, Lublin - Łódź, Warszawa - Chełm,
Warszawa- Zamość, Warszawa - Puławy.
w woj. świętokrzyskim
Kielce - Kraków, Kielce - Lublin, Kielce - Radom, Kielce - Skarżysko,
Skarżysko - Starachowice, Kielce - Jędrzejów, Jędrzejów - Sędziszów, Kielce -
Włoszczowa, Kielce - Cżęstochowa, Skarżysko - Końskie, Kielce - Katowice.
w woj. podlaskim
Białystok - Warszawa, Białystok - Bielsk Podl, Białystok - Mońki, Białystok -
Czarna Białostocka.
Zwłaszcza szukanie informacji o połączeniu z przesiadkami czy cenach za
bilet w google jest łatwe i szybkie.
no jak nabierzesz wprawy, to da się.
Równie dobrze mogę pójść na dworzec i tam się
dowiadywać (jeżeli będę miał dobry dzień to dostanę informacje których
szukam).
możesz też zadzwonić.
Busy lubelskie to akurat jedne z lepszych połączeń busowych w Polsce i tam
akurat z rezerwacjami czy informacją o rozkładzie kursowaniu i cenie za
bilet nie ma problemu. Polska na woj.lubelskim się nie kończy...
Myślę, że dobrą komunikację busową mają też woj. małopolskie i
świętokrzyskie.
pozdrawiam aron
Temat: Serwis www z tabelkami SRJP
Użytkownik K.Sz. <k.szymaszc@lot.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a3db2a2.1825@news.fuw.edu.pl...
odpowiedzial na pare pytan...
Mniej wiecej Sat, 16 Dec 2000 16:54:29 +0100, "Michal Jaroszynski"
<mjaro@zamoyski.edu.pl.wytnij.to!ujawnil, ze dorzuci kilka pytan:
Oraz komunikacje kolejowo-autobusowa...
Tak, tyle ze dla linii N. Targ - Szczawnica trzeba by bylo stworzyc
oddzielna tabele,
Z kolei Danzig - Krynica M. - to chyba jakos podl;aczyc pod tab. 457 i 458,
choc nie wiem czy to nie wyjdzie jak trawers Tetmajera przez tabele 102 i
603 :)
Cegly chyba nie publikowaly godz. przyjazdow tychze autopkow do wszystkich
przytabnkow, tylko pocz. i koncowy..
Z wyj. pospiesznego autobusu Zamosc - Lublin...
| 2) czy jesli na danej linii sa wylacznie poc. (F) to czy wogole
| uzwgledniamy, i czy uwzgledniamy np. poc. Czestochowa - Szczecin na
| zamowienie klienta?
Mysle, ze tak.
w sumie to one jechaly na pewno gdy odwozono pielgrzymow z Czestochowy nach
hause...
| 3) jak w koncu ustalamy: czy szystkie stacje, czy tylko
najwazniejsze...Bo
| chcialbym zaczac robic tabele, ale nie wiem jak.. Ofkoz jestem za
wariantem
| "tylko najwazniejsze"
Lepiej wszystkie, ale i tak wklepiesz co wklepiesz...
wklepie nie wszystkie bo wklepywanie wszystkich zajmie mi... kiedys Michal
Jankowski obliczyl, wyszlo 30 lat?
| 4) czy nie macie nic przeciwko laczenia rozkladow lato i zima w jednej
| tabeli (tj nie rozdzielac na lato i zime)
| (porownalem ostanio np. Lato 94 z zima 94/95 i stwierdzilem ze na
| wiekszosci linii lokalnych sa najwyzej drobne zmainy typu przesuniecie o
5 -
| 10 min jednego poc. )
Ale zawsze...
Wyluzujmy sie troszke. To nie ma byc praca rehabilitacyjna, tylko tak
ot...
Tak ot co? :)))
ty zapewne te 30 cegiel Michala znasz na pamiec, ale dla niektorych
archiwalna cegla jest 1999/2000...
wiec trzeba spieszyc se z kochaniem tabel, ktore tak szybko odchodza ;))
Temat: (Ełk-Białystok) - Klamka Zapadła :/
Krzysztof Waszkiewicz <i@eu07.plnapisał(a):
Szczegolnie, gdy busem jedzie sie dluzej niz pociagiem...
Nieważne. Chodzi o zasadę - samorząd nie jest zobowiązany do utrzymywania
połączeń kolejowych. Na przykład na trasie Zamość - Hrubieszów nie ma
połączenia kolejowego i co?
A po co? Niech wyborcy wyciagaja odpowiednie wnioski...
Może większość wyborców w ogóle nie korzysta z pociągów i ma to gdzieś czy
na danej linii będzie jeździł pociąg czy nie?
Taaa... Dlatego zawsze i zewszad mozna sie wydostac busem.
Oczywiście że nie zawsze, ale i tak busy zapewniają więcej połączeń niż PKP.
Przynajmniej w woj. lubelskim ( ale też paru innych).
No i zawsze
szybciej jest pociagiem.
Tak oczywiście. Proponuję przejażdżkę busem i pociągiem chocby na trasie
Lublin - Biała Podlaska, Lublin - Zamość, Lublin - Łuków, Lublin - Bełżec
itp.
Klamiesz - pociagi nie jezdza puste.
Niektóre jeżdżą.
Kazda dzialalnosc prowadzi za soba pewne ryzyko. Dzialalnosc, ktora
prowadzi PKP nie jest tutaj wyjatkiem.
No tak, ale za ubezpieczenie PKP płaci podatnik czyli ja płacę, pan płaci
itp.
No najlepiej ludziom dac do jedzenia trawe - tez moze przezyja...
W Łomży jedzą trawę? Albo w Jastrzębiu? Ciekawe.
Tupnij jeszcze nozka, a wtedy Twoja racja bedzie twojsza.
Wiem - racja jest twojsza. Niech drogi będą pełne dziur i wybojów, za to
niech jeżdżą kible wożące po 20 osób, w tym 10 kolejarzy. Faktycznie model
rozwoju godny XXI wieku.
Jakos tak sie sklada, ze to sa regiony, ktore okresla sie jako Polska B
No ale nawet wewnątrz Polski B powinno być tak, że miasto które ma 80
odjazdów pociągów dziennie ( Dęblin) powinno być bogatsze niż miasto które
ma 2 odjazdy dziennie ( Biłgoraj). A jest dokładnie odwrotnie.
Podobnie Chełm i Zamość. Chełm ma co godzinę kible do Lublina i szynobusy do
Dorohuska ( czyli jak na Polskę niezłe połączenie) a Zamość ma 2 czy 3
pociągi dziennie. Czy Chełm jest bogatszy i ładniejszy od Zamościa? Przyjedź
i zobacz.
Nikt czegos takiego nie postuluje. Ale od tego jest organizator, zeby
przedstawic taka oferte, zeby ludzie z niej korzystaki...
No i może marszałek też ustala ceny biletów PKP? Ciekawe. A cena jest
elementem oferty.
pozdrawiam aron
Temat: [Lu] Miliony wyrzucone na tory
On 3 Mar, 17:07, Michał Marcinowicz <Mic@nie.dla.spamu.poczta.fm
wrote:
Powinno się przestać dopłacać do pociągów z powodu zaniedbań urzędników ?
Oraz zaniedban PKP - na przyklad zle ulozony rozklad jazdy ( pod
kolejarzy zamiast pod pasazerow)
, niedopelnienie warunkow przetargu ( brak wody w toaletach itp.)
<To
jeżeli by samorząd dopłacał do nierentownych przewozów busowych do - dajmy
na to Pcimia Dolnego - i popełniał te same błędy byłby to Twoim zdaniem
argument na zaprzestanie finansowania transportu busowego ?
Przewozy busowe w Pcimiu sa rentowne.
Pójdźmy dalej, NIK zaraz wykaże samorządowi brak kontroli w wydawaniu
pieniędzy na remonty i modernizacje dróg, więc... powinno się natychmiast
tego zaprzestać !
Drogi sa wazniejsze niz kible wozace po 20 osob w tym polowe
kolejarzy, bez ktorych woj. lubelskie moze sie obyc.
Skoro nie ma pociagow osobowych z Lublina do Zamoscia i Bialej
Podlaskiej i ludzie jakos zyja to nie musi byc tez pociagow osobowych
z Lublina do Chelma, Krasnika czy Deblina.
Bez drogi karetka pogotowia nie pojedzie, dlatego droga musi byc
( pomijamy pomysly typu wozenie pacjentow 10 km helikopterem jakie tu
padaly na grupie).
A pociagow osobowych byc nie musi, czego przykladem linie Lublin -
Biala Podlaska, Lublin - Zamosc i wiele innych ( Wroclaw - Lubin,
Krakow - Olkusz, Kielce - Busko itp. itd)
"Podziwiam" po raz kolejny Twój sposób wnioskowania. Tezę już dawno
postawiłeś i na przekór wszystkiemu starasz się ją udowadniać naciągając
gdzie można rzeczywistość.
Nic nie naciagam.
Teza moja jest sluszna - pociagi na trasie Lublin - Chelm,. Lublin -
Deblin czy Lublin - Krasnik nie sa niezbedne.
Skoro nie ma pociagow na trasie Krakow - Olkusz to po co one z Lublina
do Krasnika? Bez sensu.
Skoro nie ma pociagow z Wroclawia do Lubina to po co one z Lublina do
Chelma?
Skoro nie ma pociagow z Lodzi do Belchatowa to po co nam pociagi z
Lublina do Deblina?
Pociagi na tych trasach tak - ale bez dotacji ze strony samorzadu.
pozdrawiam aron.
Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
Remque76 <remqu@poczta.onet.plnapisał(a):
Ja już sie w tym pogubiłem. Czy renault scenik jezdżacy bez rozkladu to
lepsza alternatywa dla busa ze skoordynowanym rozkładem czy nie? Czy bus bez
rozkladu to cos lepszego dla pasazera niż bus jezdzacy według rozkładu?
to zalezy dla jakiego pasazera
problem polega na tym ze czesc osob dyskutujacych w tym watku uwaza ze
1. kazdy pasazer ma identyczne potrzeby i upodobania
2. najwazniejsze dla kazdego pasazera jest to zeby srodek komunikacji ktorym
jezdzi mial rozklad jazdy, byl czescia jakiegostam systemu , mial bilety
miesieczne itd.
tymczasem ja uwazam ze rozni pasazerowie maja rozne potrzeby - jedni gustuja
w busach, inni w EN57 a jescz inni np. w Scenikach i nalezy dac im wybor a
nie nawolwyac do likwidacji busow i ustanowienia monopolu PKP czy PKS
poza tym moze zdarzyc sie pasazer ktory np. na trasie Lublin - Zamosc woli
jezdzic busem a np. Lublin - Krakow pociagiem i vice versa
Jezeli Kolega jest przekonany do swoich koncepcji organizacji komunikacji
publicznej to nalezałoby je opublikować w fachowej prasie, podeprzeć
przykładem i jakims profesorskim poparciem.
ZTCW to np. Albert Einstein nie mial poparcia zadnego profesora ani fachowej
prasy dla swojej teorii wzglednosci, a jednak...
IMHO porofesorowie wszystkich rozumowq nie pozjadali i nie nalezy oddawac im
balwochwalczej czci
profesorem jest np.. p. Kolodko a jego szefem jest obecnie mgr po WUMLu
a szef ich obydwu nie jest nawet magisterm
pozdrowka
aron
Strona 4 z 4 • Znaleziono 288 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4