Zamknięcie ksiąg rachunkowych
Katalog znalezionych frazArchiwum
- zamknięcie drzwi balkonowych
- zamknięcie działalności gospodarczej
- zamknięcie konta Inteligo
- zamkniecie konta w pekao sa
- Zamknięcie księgi wieczystej
- zamknięcie linni kredytowej
- Zamknięta autostrada A4
- Zamknięta grupa użytkowników
- zamknięte przejścia graniczne
- Zamknięte z powodu, że nieczynne
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- szydlowianka.opx.pl
Widzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: Zamknięcie ksiąg rachunkowych
Temat: Szkolenia seminaria. Przede wszystkim dla administracji państwowej choć nie tylko http: //www.medianet.pl/~odk
http://www.medianet.pl/~odk
Nowa zakutalizowa strona Ośrodka Doskonalenia Kadr Urzędu Wojewódzkiego
w Warszawie. Jak co miesiąc opisane nowe atrakcyjne szkolenia i
seminaria. W tym miesiącu
-PRAKTYCZNE ASPEKTY WDROŻENIA REFORMY UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
-ORGANIZACJA PRAC PRZY ROCZNYM ZAMKNIĘCIU KSIĄG RACHUNKOWYCH W
JEDNOSTKACH BUDŻETOWYCH I ZAKŁADACH BUDŻETOWYCH ORAZ GMINACH ZA 1998 R
-ZARZĄDZANIE FUNDUSZAMI I MIENIEM PRZEDSIĘBIORSTWA
-ARCHIWIZACJA I PRZECHOWYWANIE AKT
-KOMPETENCJE ORGANÓW NADZORU BUDOWLANEGO W 1999 ROKU PO REFORMIE
SAMORZĄDOWEJ
-SEMINARIUM DLA PRACOWNIKÓW SŁUŻB KADROWYCH I PŁACOWYCH
-ARCHIWIZACJA I PRZECHOWYWANIE AKT W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH I
SZKOLNICTWIE WYŻSZYM".
-ROZGRANICZANIE I PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI - ASPEKTY PRAWNE I PRAKTYCZNE.
-FINANSOWANIE SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W OPARCIU O SYSTEM SUBWENCJI
DLA SAMORZĄDÓW TERYTORIALNYCH.
-INWESTYCJE ORAZ ŚRODKI TRWAŁE I POZOSTAŁE ŚRODKI TRWAŁE W PAŃSTWOWYCH I
SAMORZĄDOWYCH JEDNOSTKACH BUDŻETOWYCH, ICH GOSPODARSTWACH POMOCNICZYCH
I ZAKŁADACH BUDŻETOWYCH - praktyczne rozwiązywanie problemów.
Chociaż najlepiej sam się przekonaj :
http://www.medianet.pl/~odk
Temat: Rozliczenia
asam11 napisał:
> Dlaczego proporcjonalnie do czasu posiadania lokalu a nie według kosztów
> rzeczywistych? przecież faktury albo dane o zużyciu surowców na cały budynek
> są. Przy cieple jest to szczególnie istotne bo koszty bardzo zmieniają się w
> ciagu roku. Dlaczego ktoś kto zużywał ciepło tylko w styczniu - ( to na ogół
> najzimniejsza część 7-mio miesięcznego sezonu grzewczego) a potem zbył lokal,
> ma płacic tylko 1/12 rocznych kosztów? Wg kosztów rzeczywistych budynku można
> to rozliczyć bez czekania na koniec roku.
Nie znamy kosztów stycznia, nawet do 20-go lutego (teoretycznie data zamknięcia
ksiąg rachunkowych stycznia u dostawcy CO). Przecież w październku może być
f.korygująca dostawę CO w styczniu. Można zrobić aptekę i CO podzielić na
koszty mocy zamówionej, koszty przesyłu, dostarczone ciepło itp. Część tych
opłat nie zależy od pory roku i przykładowa 1/12 mogłaby być do przyjęcia.
Jedna koszty całoroczne znamy dopiero po zakończeniu roku, w tym faktyczne
koszty dostawy ciepła (GJ) w styczniu. Pozostaje jednak problem złożoności
obliczeń i nasz (zarządców) nakład pracy. Przykład f.korygujaca otrzymana w XII
dotycząca sprzedaży za I musi trafić do ksiąg wspólnoty w XII, a niezależnie od
tego musi zmienić sumy kosztów do analizy samego stycznia. Stąd proponowane
uproszczenia w rozliczeniu, stąd przyjęcie opłat za CO w wymiarze 1/12
przewidywanych kosztów rocznych.
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Rozliczenia
kornel.m napisał:
> Nie znamy kosztów stycznia, nawet do 20-go lutego (teoretycznie data
zamknięcia
>
> ksiąg rachunkowych stycznia u dostawcy CO). Przecież w październku może być
> f.korygująca dostawę CO w styczniu.
Faktura korygujaca może przyjść i po zamkniętym roku, np w marcu za grudzień i
rozliczanie miesięcy po 1/12 i tak weźmie w łeb.
Można zrobić aptekę i CO podzielić na
> koszty mocy zamówionej, koszty przesyłu, dostarczone ciepło itp.
To kilka pozycji ale co najwyżej dwie faktury.
Część tych
> opłat nie zależy od pory roku i przykładowa 1/12 mogłaby być do przyjęcia.
> Jedna koszty całoroczne znamy dopiero po zakończeniu roku, w tym faktyczne
> koszty dostawy ciepła (GJ) w styczniu.
Faktury za część stałą wystawiane są z góry, za zużyte ciepło w ciągu 15 dni od
dokonania odczytu licznika. Nie wierzę, żeby później, przecież bez fatury nie
zapłacicie a im też zależy na kasie.
Pozostaje jednak problem złożoności
> obliczeń i nasz (zarządców) nakład pracy.
Ustawa mówi, że zarządcy przysługuje wynagrodzenie odpowiadające nakładowi pracy
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: ?????????
Kto jest kto we wspólnocie....
KTO JEST, KTO WE WSPÓLNOCIE
Bardzo często właściciele nie rozróżniają trzech bytów istniejących w zdrowo
funkcjonującej wspólnocie. Są nimi: ogólne zebranie właścicieli, zarząd
wspólnoty oraz administrator. Każdy z tych bytów ma pewne obowiązki i
uprawnienia.
W uproszczeniu można je uporządkować w sposób przedstawiony poniżej.
Zanim jednak przejdziemy do tej ważnej rzeczy, należy stwierdzić raz jeszcze,
że w prawidłowo działającej wspólnocie zebranie ogólne składa się ze wszystkich
właścicieli (z gminy, właścicieli zamieszkałych w budynku oraz tych, którzy w
budynku nie mieszkają).
Zarząd wspólnoty powinien składać się z 3 do 5 osób wybranych z właścicieli. Do
zarządu można wybrać również lokatora.
Administratorem wspólnoty powinna być wyspecjalizowana firma (może nią być
GGKO, WAM lub firma prywatna). A teraz do meritum.
Zebranie ogółu właścicieli jest władne do:
-przyjmowania rocznych planów gospodarczych
-ustalania wysokości zaliczek na poczet utrzymania części nieruchomości
wspólnej
-udzielania absolutorium Zarządowi
-ustalania wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej sprzedaży
nieruchomości,
-obciążania nieruchomości prawami osób trzecich,
-zmiany przeznaczenia części wspólnych nieruchomości,
-udzielenia zgody na przebudowę, nadbudowę lub adaptację nieruchomości oraz na
zmianę wysokości udziału w następstwie powstania odrębnej własności lokalu
nadbudowanego lub przebudowanego,
-dokonania podziału nieruchomości wspólnej obejmującej grunt w części
niezabudowanej,
-wytoczenie powództwa przeciwko właścicielowi z żądaniem sprzedaży lokalu w
drodze licytacji, na podstawie kodeksu cywilnego, czy w jakiejkolwiek innej
sprawie z powództwa cywilnego,
-udzielenia innym podmiotom w imieniu Wspólnoty jakichkolwiek gwarancji,
-pożyczek, poręczeń i zaciągania innych zobowiązań
Zarząd wspólnoty jest upoważniony do wszelkich czynności zwykłego zarządu a w
szczególności:
-kierowanie sprawami wspólnoty i reprezentowanie jej na zewnątrz
-podpisywanie oświadczeń woli za wspólnotę
-wykonywanie uchwał zebrania właścicieli
-dokonywanie rozliczeń przez rachunek bankowy
-dysponowania środkami zgromadzonymi na koncie bankowym Wspólnoty
-składania właścicielom rocznego sprawozdania ze swojej działalności
-zwoływania zebrań ogółu właścicieli
-nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków administratora
Do zadań administratora należy:
- dbanie o utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń
budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców wraz z przynależnym do
budynku terenem, chodnikiem,
- nadzór nad pracą dozorcy, zgodnie z kartą obowiązków dozorcy w zakresie
powierzchni wspólnych obciążających współwłaścicieli, z wyłączeniem lokali
stanowiących odrębną nieruchomość,
- dbanie z należytą starannością o stan nieruchomości, zgodnie z przepisami
ustaw Prawo budowlane z 7 VII 1994 r. poprzez prowadzenie prawidłowej
gospodarki remontowo - budowlanej oraz pilnowanie bieżących konserwacji
powierzonego budynku i urządzeń w nim się znajdujących, realizacją planu
remontów zatwierdzonych przez Zebranie Wspólnoty, organizowanie remontów i
napraw w oparciu o konkurs ofert i decyzje Zarządu,
- pilnowanie, aby zawarte zostały wszystkie umowy przez Wspólnotę o dostawę
energii elektrycznej, cieplnej, gazu, zimnej wody, domofonu, wywóz śmieci oraz
kontrolowanie wykonania warunków umownych, ponadto rozliczenie należności
wynikających z tych umów i innych zawartych przez Wspólnotę, przy pomocy
środków zgromadzonych na koncie bankowym Wspólnoty,
- naliczenie każdemu właścicielowi zaliczek według rocznego planu kosztów
uchwalonych przez Wspólnotę stosownie do umów zawartych z dostawcami usług,
zapewnienie prowadzenia dla Wspólnoty księgowości finansowej, zgodnie z
zasadami rachunkowości określonymi w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18
sierpnia 1998 "w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych
jednostek nie prowadzących działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 115 poz. 748 z
późniejszymi zmianami ) i rozliczenie się z Urzędem Skarbowym.
-pilnowania regularnego wpłacania przez właścicieli miesięcznych opłat z tytułu
zaliczki na poczet kosztów wspólnych i świadczeń indywidualnych oraz
dokonywania wymiarów opłat rozliczanych wspólnie z chwilą zmiany cen za
dostarczone usługi,
- składanie Zarządowi rocznych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących
administrowania nieruchomości w terminie trzech miesięcy po zamknięciu ksiąg
rachunkowych zgodnie z rokiem obrotowym,
- założenia na zebraniu Wspólnoty, w myśl ustawy z dnia 24 VI 1994 r. o
własności lokali, art.30 pkt. 1, sprawozdania z administrowania i rozliczenia
stanu rachunku bankowego Wspólnoty oraz przedstawienia planu kosztów na rok
następny,
- przedstawienie Zarządowi propozycji ubezpieczenia budynku od ryzyka ognia i
innych żywiołów oraz ubezpieczenia OC od działalności Zarządu, płacenia w
terminie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od
nieruchomości, przy pomocy środków zgromadzonych na koncie bankowym Wspólnoty
www.infochoty.waw.pl/publikacje/kto_jest_kto.html
W tym przypadku w 90% łamane są, prawa właściciela.
Ja, jako WŁAŚCICIEL, nie jestem niewolnikiem i poddanym zarządu czy
administratora.
To ja, jako WŁAŚCICIEL, zatrudniam administratora i mam prawo a zarazem
obowiązek, kontrolować zarząd, który robi wszystko, aby uniemożliwić, jego
kontrolę.
Dla jednych, wyrok sądu katowickiego nie ma znaczenia a dla drugich, jest
obroną ich praw.
I nie interesuje mnie dywagacja i zdanie osób które to, dopasowują wszystko do
swoich potrzeb.
Bo, czy chusteczka jest dla nosa czy nos, dla chusteczki.
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Sprawozdanie finansowe
Coś nie tak wyszło z tym adresem więc podsyłam.
Fragment.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
z dnia 18 sierpnia 1998 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla
niektórych jednostek nie prowadzących działalności gospodarczej.
Na podstawie art. 82 pkt 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591, z 1997 r. Nr 32, poz. 183, Nr 43, poz.
272, Nr 88, poz. 554, Nr 118, poz. 754, Nr 139, poz. 933 i 934, Nr 140, poz.
939 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 60, poz. 382, Nr 106, poz. 668 i Nr
107, poz. 669) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Przepisy rozporządzenia stosuje się do niektórych jednostek nie
będących spółkami prawa handlowego, nie prowadzących działalności gospodarczej,
a w szczególności do:
1) stowarzyszeń,
2) partii politycznych,
3) związków zawodowych,
4) organizacji pracodawców,
5) izb gospodarczych,
6) fundacji,
7) organizacji dobroczynności i opieki społecznej,
8) przedstawicielstw podmiotów zagranicznych,
9) wspólnot mieszkaniowych, z wyjątkiem wspólnot, w których zarząd
nieruchomością wspólną powierzono jednostce działającej na zasadach określonych
w przepisach prawa budżetowego.
Minister Finansów: w z. J. Bauc
Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 sierpnia 1998 r.
(poz. 748)
Załącznik nr 1
ROCZNE SPRAWOZDANIE FINANSOWE WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
W części I, II i III sprawozdania wykazuje się przychody i koszty oraz
różnicę do rozliczenia za bieżący i poprzedni rok obrotowy.
I. Przychody
1. Opłaty bieżące na pokrycie kosztów zarządu
2. Inne przychody
3. Razem przychody (poz. 1+2)
II. Koszty zarządu nieruchomością wspólną
1. Opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody w części
dotyczącej nieruchomości wspólnej
2. Opłaty za antenę i windę
3. Ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne (z wyjątkiem
pokrywanych bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali)
4. Wynagrodzenia i narzuty na wynagrodzenia
5. Koszty remontów i bieżącej konserwacji
6. Inne koszty zarządu nieruchomością wspólną
7. Razem koszty (poz. 1 +2+3+4+5+6)
III. Różnica miedzy przychodami a kosztami
1. Zwiększająca koszty roku następnego (wielkość ujemna)
2. Zwiększająca przychody roku następnego (wielkość dodatnia)
IV. Stan rozrachunków i środków pieniężnych na koniec oraz na początek
każdego roku obrotowego
1. Należności (według poszczególnych dłużników)
2. Zobowiązania (według poszczególnych wierzycieli)
3. Stan środków pieniężnych
Załącznik nr 2
BILANS
W bilansie wykazuje się następujące informacje o stanie aktywów i pasywów
na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych poprzedniego i bieżącego roku obrotowego.
Aktywa
A. Majątek trwały
I. Wartości niematerialne i prawne
II. Rzeczowy majątek trwały
III. Finansowy majątek trwały
B. Majątek obrotowy
I. Zapasy rzeczowych składników majątku obrotowego
II. Należności i roszczenia
III. Papiery wartościowe przeznaczone do obrotu
IV. Środki pieniężne
C. Rozliczenia międzyokresowe
S u m a a k t y w ó w
Pasywa
A. Fundusze własne
I. Fundusz statutowy
II. Wynik finansowy ogółem za rok obrotowy
1. Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia)
2. Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna).
B. Rezerwy
C. Zobowiązania długoterminowe z tytułu kredytów i pożyczek
D. Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne
I. Zobowiązania
II. Fundusze specjalne
E. Rozliczenia międzyokresowe i przychody przyszłych okresów
S u m a p a s y w ó w
Załącznik nr 3
RACHUNEK WYNIKÓW
W rachunku wyników wykazuje się przychody i koszty oraz zyski i straty za
poprzedni i bieżący rok obrotowy, z następującą szczegółowością:
A. Przychody z działalności statutowej
I. Składki brutto określone statutem
II. Inne przychody określone statutem oraz dotacje i subwencje
B. Koszty realizacji zadań statutowych
C. Wynik na działalności statutowej (wielkość dodatnia lub wielkość ujemna)
(A-B)
D. Koszty administracyjne
1. Zużycie materiałów i energii
2. Usługi obce
3. Wynagrodzenia i narzuty na wynagrodzenia
4. Amortyzacja
5. Pozostałe
E. Pozostałe przychody (nie wymienione w poz. A i G)
F. Pozostałe koszty (nie wymienione w poz. B, D i H)
G. Przychody finansowe
H. Koszty finansowe
I. Wynik brutto na całokształcie działalności (wielkość dodatnia lub
ujemna) (C-D+E-F+G-H)
J. Zyski i straty nadzwyczajne:
I. Zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
II. Straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
K. Wynik finansowy ogółem (I+J)
I. Różnica zwiększająca koszty roku następnego (wielkość ujemna)
II. Różnica zwiększająca przychody roku następnego (wielkość dodatnia)
Pozdrawiam. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku