Zamość Bortatycze
Katalog znalezionych frazWidzisz odpowiedzi znalezione dla frazy: Zamość Bortatycze
Temat: Stacje oddalone o kilka km od centrum ....
Użytkownik Piotrek "PioVar" <ko@piovar.com.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:absuvj$k1@news.onet.pl...
| Warszawa? ;-))
No.. Popatrz na Stację Wileńska, Głowna....
W którym roku zrobiono linie średnicową?
i ile jest do dworca z głownego placu miasta KIEDYS czyli Zamkowego i
Starego Miasta?
Warszawa jest tak duzym TERAZ miastem, że.... ale kiedyś taka Głowna była na
peryferiach.. nawet teraz trudno mówic, ze Wwa Głowna (śp) jest w centrum
Warszawy....mimo,ze pojęcie centrum obejmuje spory fragment
Ciekawe, co ma na myśli pisząc o "zaborze rosyjskim"... Przez kawałek
czasu - to była prawie Polska Rzeczpospolita Ludowa ;);) hihihihih
No.. a stacja Zamośc Bortatycze na LHS? MOze powiesz,że w miescie jest?
a koncowa stacja? w Olkuszu.. daleko od Katowic (pasażerska) w ogóle LHS
omija miasta..
a CMK w OGÓLE niema stacji osobowych.. i jest z dala od innych:)))))
więc jakby nie patrzeć... to kolej nie byłą budowana z mysła o przemiszczniu
ludzi do centrum:))))
Temat: SOK - OK!
Ciemny <t.ciemnoczulow@LHS.pl.USUN.tonapisał(a):
TC: Chcialbym porobic zdjecia na stacji Zamosc Bortatycze.
XX: No wie Pan, teren stacji... tam sa rozne obiekty objete
tajemnica spolki, tak wiec nie wolno robic zdjec.
Tajemnica spółki, czy tajemnica przedsiębiorcy to zagadnienie na całkiem
inną i długa rozmowę. Przepisy traktujące o tajemnicach bądź "tajemnicach"
są tak rozbudowane i tak napisane, że wielu pracowników PKP, czy innych
przedsiębiorstw, choćby najżyczliwiej nastawionych do pytających,
najnormalniej w świecie boi sie powiedzieć cokolwiek. Te przepisy to istny
paragraf 22! Obwarowane sankcjami niemiłosiernie. Ktoś tu pytał naiwnie,
czy można filmować jeśli jest zakaz fotografowania. Wg tych przepisów
zabronione jest robienie szkiców i notatek! Istna paranoja.
mk
Temat: Gdzie zniknal ST44-696
Wydawalo mi sie, ze ta lokomotywa (nieczynna, ale na stanie) jest w Lok.
Zamosc. Wczoraj w Lublinie dowiedzialem sie, ze Stalowa ma jedna sztuke,
natomiast Zamosc - 5 sztuk. Numerki sie zgadzaja z moimi informacjami,
oprocz tej jednej 696 (ona byla siodma). Ktos cos wie?
W lok. Zamosc Bortatycze w sierpniu 2002 staly i ZTCW stoja nadal nieczynne
"gagary"
- 350 ( z nieco odmiennym malowaniem)
- 1500 (z wózkami bezwidlowymi)
- 013
Reszte "gagarców", które byly odstawione w poblizu szopy "pocieli" chyba w
1999 roku (albo cos kolo tego).
Pozdrawiam B. Sojda.
Temat: Najpiekniejsze trasy kolejowe w Polsce
Ostatnio dużo na pl.misc.kolej różnych negatywnych/smutnych/frustrujących
wątków typu zamykane linie, strajki na kolei, beznadzieja PKP itp.
Kolej dzis wyglada ladnie tylko na fotach MK.
Moje typy - linie oraz odcinki istniejace i wrecz przeciwnie:
Zamosc Bortatycze - Sedziszow Polnocny
Skarzysko Kam. - Tunel
Elk - Olsztyn (wszystkie trzy warianty)
SWR - Lublin
cale Kaszuby
Chabowka - NS
Rzeszow - Jaslo
Jaslo - Zagorz + Lupkow
Lublin - Lukow (tab. 551)
Lipa - Szkarnia - Bilgoraj (wask.)
Ostroda - Milomlyn
Wroclaw - Swidnica
Wegliniec, Zary i okolice.
Najlepszego
Kuba
Temat: [MIX wakacyjny] foto
Witam i zapraszam do oglądania:
-pierwsza kolejowa fotka mojego Taty (Wilno)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2772.jpg
- osobówka Kraków - Krynica wjeżdza do Rytra
http://zakowski.republika.pl/IMG_3109.jpg
- manewry na wąskim torze NKD (Karczmiska)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2923.jpg
- lokomotywownia w Lublinie
http://zakowski.republika.pl/IMG_3038.jpg
http://zakowski.republika.pl/IMG_2895.jpg
- osobówka SWR- Lublin opuszcza Kraśnik
http://zakowski.republika.pl/IMG_2920.jpg
- SOLINA opuszcza stacje Kraśnik
http://zakowski.republika.pl/IMG_2916.jpg
- ST44 w malowaniu Cargo Zamość Bortatycze (normalny tor)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2983.jpg
- Pomnik w Lublinie
http://zakowski.republika.pl/IMG_2903s.jpg
- LHS Szlak Zamośc - Hrubieszów
http://zakowski.republika.pl/IMG_2992.jpg
-LHS lokomotywownia w Zamościu Bortatyczach
http://zakowski.republika.pl/IMG_2980.jpg
http://zakowski.republika.pl/IMG_2968.jpg
- Muszyna Pośpieszny relacji Kraków - Krynica
http://zakowski.republika.pl/IMG_3232.jpg
http://www.pkp-krakow.prv.pl
Pozdrawiam ŻAQ
Temat: [MIX wakacyjny] foto
Dnia 11 Jul 2004 12:52:55 +0200, "ŻAQ" <zakowskiWYTNI@op.pl
napisal(a):
- ST44 w malowaniu Cargo Zamość Bortatycze (normalny tor)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2983.jpg
Ale fajowy - ja chce wiecej takich ! :D
Maciej
(piszac na priv _TOWYTNIJ_ z adresu e-mail)
"Już kuferek stoi zrychtowany,
już tam stoi na stole...
Wynieś mi go, moja najmilejsza,
wynieś mi go na kolej."
Temat: Wagon 94A szukam wiadomości
Ile z nich jeździło jako osobowe i na
jakich trasach, a ile przeznaczono od razu do innych celów?
Nie wiem, czy nie pomyliłem typu, ale kilka wagonów wyglądających jak skrócony
111A z ryflowanymi burtami, w latach 80 można było spotkać w Zamościu. Do RJ
88/89 sporadycznie jeździły w składach osobowych relacji Zamość - SWR, lub w
składach pociągów służbowych Zamość - lok. Zamość Bortatycze. Kiedy ostatecznie
wycofano je ze służby - nie wiem. W każdym razie wraz z początkiem lat 90
zniknęły ze szlaków. Do dziś zachował się na pewno jeden, który służy jako
wagon gospodarczy na "szopie" w Bortatyczach. Być może jednak po tamtejszym
kompleksie lokomotywowni pałętają się jakieś inne.
Pozdrawiam, BS
Temat: SP32-307 - ostatnia deska ratunku :)
To jedyna lokomotywa przystosowana do obsługi poc. pas. jaka na
27.01.2006r. była sprawna w lokomotywowni w Zamościu Bortatyczach. Jak tak
dalej pójdzie to trzeba będzie zaprzęgi konne wprowadzić :-/
Sorry, oczywiście chodziło o 207
Temat: SP32-307 - ostatnia deska ratunku :)
| To jedyna lokomotywa przystosowana do obsługi poc. pas. jaka na
| 27.01.2006r. była sprawna w lokomotywowni w Zamościu Bortatyczach. Jak tak
| dalej pójdzie to trzeba będzie zaprzęgi konne wprowadzić :-/
Sorry, oczywiście chodziło o 207
Skąd taka informacja?
Pozdrawiam, BS
Temat: SP32-307 - ostatnia deska ratunku :)
| | | To jedyna lokomotywa przystosowana do obsługi poc. pas. jaka na
| 27.01.2006r. była sprawna w lokomotywowni w Zamościu Bortatyczach. Jak
| tak
| dalej pójdzie to trzeba będzie zaprzęgi konne wprowadzić :-/
| Sorry, oczywiście chodziło o 207
Skąd taka informacja?
Pozdrawiam, BS
Taka informacja od jednego z pracowników tamtejszego CARGO.
Wrocławski skład był w piątek ciągnięty chyba gagarinem, Poranny pociąg do
Warszawy na 100% gagarin, więc przez ponad godzinę jazdy od początku skład
zimny (biorąc pod uwagę, że na zamojskiej stacji grzejki nie ma temp. pewnie
taka jak na zewnątrz).
Temat: Charakterystyczne lokomotywy
Marcin z Tarnobrzega <szust@op.plnapisał(a):
Chodziło mi bardziej o coś takiego np.
Olsztyn: SU45
Żurawica: EU07, SM48
proponuje cos takiego
Gdynia Grabówek - SU46
Gdynia Cisowa - EW58
Chojnice - SU45
Zajączkowo Tczewskie - ST44
Malbork - SU45
Toruń - SU45
Inowrocław - ST44
Bydgoszcz - ET40
Zduńska Wola karsznice - ET42
Olsztyn - SU46
Ełk - SU45
Białystok - ST44
Suwałki - ST44
Czeremcha - SN81
Zamość Bortatycze - ST44
itd itp
Temat: Sekcje zakładów taboru??
Potrzebne mi jest uzupełnienie/poprawki/ sekcji tych zakładów taboru.
Prosiłbym o uzupełnienie jakby były jakieś braki.Z góry dzięki
CM Skarżysko: Skarżysko Kam, Kielce, Sedziszow
CM Lublin: Lublin, Zamosc Bortatycze., Chelm, Deblin
CM Warszawa: W-wa Olszynka Grochowska., W-wa Odolany, Malaszewicze
CM Bialystok: Bialystok, Czeremcha, Elk, Suwalki, Ostroleka
CM Olsztyn: Olsztyn, Korsze
CM Bydgoszcz: Bydgoszcz, Inowroclaw, Grudziadz
CM Gdynia: Gdynia Grabówka., Chojnice, Zajaczkowo Tczewskie.
CM Szczecin: Szczecin Port Cen., Stargard Szczec., Krzyz, Szczecinek,
Pila, Kostrzyn
CM Poznan: Poznan Franowo., Poznan Gl., Wolsztyn, Leszno
CM Wroclaw: Wroclaw Gl., Walbrzych, Legnica,
Opole, Jelenia Gora,
CM Czerwiensk: Zbaszynek, Czerwiensk, Zagan
CM Katowice: Katowice, Gliwice, Tarnowskie Gory
CM Czechowice-Dz.: Czechowice-Dz., Rybnik,
CM Krakow: Krakow Pl., Krakow Prokocim.
CM Nowy Sacz.: Nowy Sacz, Jaslo, Zagorz, Tarnow
CM Zurawica: Zurawica, Debica, Rzeszow, Przeworsk
CM Ostrow Wlkp.: Ostrow Wlkp., Konin
CM Lodz: Lodz Olechow, Kutno, Karsznice
CM Łazy:
Temat: Sekcje zakładów taboru??
CM Lublin: Lublin, Zamosc Bortatycze., Chelm, Deblin
+ Rozwadow
CM Olsztyn: Olsztyn, Korsze
+ Malbork
CM Poznan: Poznan Franowo., Poznan Gl., Wolsztyn, Leszno
+ Gniezno (?)
CM Wroclaw: Wroclaw Gl., Walbrzych, Legnica,
Opole, Jelenia Gora,
+ Wegliniec, Kamieniec Zabk.
CM Krakow: Krakow Pl., Krakow Prokocim.
+ Chabowka
CM Ostrow Wlkp.: Ostrow Wlkp., Konin
Konin to chyba pod Poznan podlega, ale moze sie myle
+ Jarocin (?)
CM Lodz: Lodz Olechow, Kutno, Karsznice
+ Piotrkow
CM Łazy:
+ Lazy, Czestochowa, Jaworzno-Szczakowa
Swoja drogo, to sam juz nie wiem czy istnieja jeszcze takie obiekty jak
Slupsk, Raciborz, Oswiecim, Zebrzydowice czy wspomniane wyzej Jarocin i
Gniezno. Co z szopami Katowice Szopienice, Slawkowem Pd.?
PRzypominaja mi sie +Stroze z pieknym splotem przed hala, OIDP w rozjazdy
prowadzace na stanowiska hal wpleciony byl trojkat, ech rok 1993 i odeszlo w
niebyt.
Marek Dabrowski
Temat: Sekcje zakładów taboru??
Potrzebne mi jest uzupełnienie/poprawki/ sekcji tych zakładów taboru.
Prosiłbym o uzupełnienie jakby były jakieś braki.Z góry dzięki
CM Skarżysko: Skarżysko Kam, Kielce, Sedziszow
CM Lublin: Lublin, Zamosc Bortatycze., Chelm, Deblin
CM Warszawa: W-wa Olszynka Grochowska., W-wa Odolany, Malaszewicze
CM Bialystok: Bialystok, Czeremcha, Elk, Suwalki, Ostroleka
CM Olsztyn: Olsztyn, Korsze
CM Bydgoszcz: Bydgoszcz, Inowroclaw, Grudziadz
CM Gdynia: Gdynia Grabówka., Chojnice, Zajaczkowo Tczewskie.
CM Szczecin: Szczecin Port Cen., Stargard Szczec., Krzyz, Szczecinek,
Pila, Kostrzyn
CM Poznan: Poznan Franowo., Poznan Gl., Wolsztyn, Leszno
CM Wroclaw: Wroclaw Gl., Walbrzych, Legnica,
Opole, Jelenia Gora,
CM Czerwiensk: Zbaszynek, Czerwiensk, Zagan
CM Katowice: Katowice, Gliwice, Tarnowskie Gory
CM Czechowice-Dz.: Czechowice-Dz., Rybnik,
CM Krakow: Krakow Pl., Krakow Prokocim.
CM Nowy Sacz.: Nowy Sacz, Jaslo, Zagorz, Tarnow
CM Zurawica: Zurawica, Debica, Rzeszow, Przeworsk
CM Ostrow Wlkp.: Ostrow Wlkp., Konin
CM Lodz: Lodz Olechow, Kutno, Karsznice
CM Łazy:
A sekcja Kędzierzyn Koźle z CM Katowice
A sekcje Czestochowa, Jaworzno Szczakowa z CM Łazy
Temat: Sekcje zakładów taboru??
| CM Lublin: Lublin, Zamosc Bortatycze., Chelm, Deblin
+ Rozwadow
| CM Olsztyn: Olsztyn, Korsze
+ Malbork
| CM Poznan: Poznan Franowo., Poznan Gl., Wolsztyn, Leszno
+ Gniezno (?)
| CM Wroclaw: Wroclaw Gl., Â Walbrzych, Legnica,
| Opole, Jelenia Gora,
+ Wegliniec, Kamieniec Zabk, + Wroclaw Brochów a dawniej na terenie
obecnego CM Wroclaw byly jeszcze mniejsze lub wieksze lokomotywownie w :Nowej
Rudzie,Scinawce Sredniej,Jedlinie Zdroju,Klodzku,Nysie,Dzierzoniowie,Jaworzynie
Slaskiej,Swidnicy Przedmiesciu,Miedzylesiu.
Temat: Poszukuje spisu wszystkich lokomotywowni, CMów i ZT w Polsce.
Willkommen,
Ktoś pomoże ?
Ważne by dane były aktualne.
Pierwsza sprawa - CM i ZT to jedno i to samo, ale nie oznacza to bynajmniej
lokomotywowni, ktorych od owych Zakladow Taboru (wlasnie CM) jest w PL
znacznie wiecej. No, ale dosc marudzenia ;)) zaczynamy ze spisem:
Białystok
Bydgoszcz Główna
Bydgoszcz Wschód
Chojnice
Dębica
Dęblin
Gdynia Grabówek
Gdynia Cisowa (EZT)
Katowice
Kraków Płaszów
Kraków Prokocim
Lublin
Łuków
Ostrów Wielkopolski
Poznań Franowo
Rzeszów
Słupsk
Stalowa Wola Rozwadów
Szczecin Port Centralny
Szczecin Wzgórze Hetmańskie (EZT)
Tarnów
Warszawa Odolany
Warszawa Olszynka Grochowska
Wrocław Brochów
Zajączkowo Tczewskie
Zamość Bortatycze (LHS i normalny tor)
Tyle na szybko z pamieci - na pewno bardzo wielu brakuje - prosze dodawac.
Pozdrawiam.
Temat: SU45
SZYMON <szymonsu45@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):
Powracam do wątku przemieszczania lokomotyw SU45 pomiędzy różnymi regionami w
naszym kraju.Ostatnio dużo się dzieje, warto byłoby połączyć obserwacje
wszystkich zainteresowanych i ustalić jakie maszyny zmieniły miejsca przydziału
.
Ja słyszałem że:
- suwalskie 244 i 250 poszły do Lublina, 045 do Krzyża
- poznańskie 247 do Lublina, 174 do Krzyża
- 245 z Krzyża do Lublina
Co jeszcze? Mam nadzieje, że temat zostanie podjęty i wspólnie wszystko ustalim
y
Pozdrawiam
Poznańska 246 też do Lublina ( jakoś tuż przed świętami) - a docelowo 246 i
247 -Zamość Bortatycze.
Temat: SU45
SZYMON <szymonsu45@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):
| Powracam do wątku przemieszczania lokomotyw SU45 pomiędzy różnymi
regionami w
| naszym kraju.Ostatnio dużo się dzieje, warto byłoby połączyć obserwacje
| wszystkich zainteresowanych i ustalić jakie maszyny zmieniły miejsca
przydziału
| .
| Ja słyszałem że:
| - suwalskie 244 i 250 poszły do Lublina, 045 do Krzyża
| - poznańskie 247 do Lublina, 174 do Krzyża
| - 245 z Krzyża do Lublina
| Co jeszcze? Mam nadzieje, że temat zostanie podjęty i wspólnie wszystko
ustalim
| y
Poznańska 246 też do Lublina ( jakoś tuż przed świętami) - a docelowo 246 i
247 -Zamość Bortatycze.
W Lublinie z nowych maszyn jest SU45-239 ex Olsztyn.
W Zamościu są SU45: 244, 245, 246, 247 i 250.
244 i 250 z CM Białystok. 245 z CM Szczecin a 246 i 247 z CM Poznań.
Ex poznańska 247 zdążyła się posypać na szlaku jeszcze przed Świętami i jest
odstawiona raczej bez widoków na przyszłość. 250 jeździ ale jako grzejka
ostatnio. Reszta jakoś się jeszcze trzyma, ale generalnie mechanicy klną i
wspominają z sympatią SP32.
Loki PRu czyli: SU45-135, 172 i 173 oraz 4 sztuki SP32 na Bortatyczach dalej
stoją. Mowiło się o wysyłce SU45 do Chojnic ale narazie nic sie nie zmieniło.
Temat: Kolejny gagarin jedzie do Imbramowic
On Fri, 16 Feb 2001 18:58:16 +0100, "Kuryl" <ku@wp.plwrote:
| Tu: http://www.kolej.pl/~remik/44-874.jpg :))
David napisal o 847, a Ty 874 ...
?
ST44-847
30.04.1979 Sędziszów
10.12.1979 Kielce
09.05.1990 Zamość Bortatycze
+31.12.1999
ajkos tak...
---
Jarek D. Stawarz, Gdansk
(+48 58 5560339)
http://217.96.126.5/~jareks OR http://www.fuw.edu.pl/~jareks/index.html
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
Temat: Kolejny gagarin jedzie do Imbramowic
On Fri, 16 Feb 2001 19:59:30 +0100, Chester /r.i.p./ <jar@3net.pl
wrote:
ST44-847
30.04.1979 Sędziszów
10.12.1979 Kielce
09.05.1990 Zamość Bortatycze
+31.12.1999
ZAMOŚĆ??? Jakoś dziwnie toto jechało, bo powinno przyjechac od strony
Opola, a nie obwodnicą. Cholera, może przez Jelcz jechali...
Temat: Planowy ruch ST44
No wlasnie - gdzie w Polsce mozna liczyc na _planowe_ (lub czesto
jezdzace) pociagi towarowe prowadzone gagarinami?
Ja ze swoich kolejowych wojazy pamietam trasy:
"Ostbahn" - czyli Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyz - Pila (obsluga - MD
Krzyz)
Koscierzyna - Czersk - Zajaczkowo Tczewskie (obsluga - MD Chojnice i
Zajaczkowo Tcz.)
Chojnice - Czersk - Zajaczkowo Tczewskie (obsluga - MD Chojnice i
Zajaczkowo Tcz.)
Ponadto slyszalem o:
Bialystok - Zubki Bialostockie (obsluga - MD Bialystok)
LHS (wiadomo) (obsluga - MD Zamosc Bortatycze)
No i planowy pociag pasazerski:
Tez wiadomo - pospieszny Warszawa - ODessa na odcinku Lublin - Stalowa
Wola Rozwadow (obsluga - MD Lublin)
W Klodawie zawsze stoi jakis ST44 - jezdzi ze skladami do kopalni
soli...
Wie ktos moze o odcinkach na pomorzu - np. Chojnice - Szczecinek?
No i w koncu - czy ma ktos dostep, moglby sie postarac, a moze wie o
godzinach lub datach jezdzenia wyzej wymienionych pociagow z ST44??? A
moze z wlasnej praktyki lub obserwacji ktos moze cos dodac.
Ja jedynie wiem o pociagu Zajaczkowo Tcz. - Koscierzyna (ktorego
fotografowalem w lipcu), ktory przyjezdza do Koscierzyny okolo godz.
18:30. Od Jarka Stawarza tez sie "nauczylem", ze kolo 14:30 wyjezdza
towarowy z Zajaczkowa do Starogardu Gdanskiego (Jarek: w sobote chyba
nie jezdzi w soboty :))
Pozdrawiam i licze na jakies info.
Temat: Planowy ruch ST44
"J.J.R" wrote:
No wlasnie - gdzie w Polsce mozna liczyc na _planowe_ (lub czesto
jezdzace) pociagi towarowe prowadzone gagarinami?
LHS (wiadomo) (obsluga - MD Zamosc Bortatycze)
Mozna liczyc, choc z ta planowoscia jest roznie...
zalezy jak Ukraincy rude podesla, wtedy pociagi chodza.
Bede w bortatyczach w ciagu dwoch tygodni,
moge sie wiecej dowiedziec.
Pozdrawiam - Ciemny
e-mail: (tymczasowy) cie@kki.net.pl
Temat: Quo Vadis PKP ?
Remik <ek28@capella.ae.poznan.plwrote in message
Ciemny wrote:
| Niedaleko pada jablko od jabloni:
| Werbkowice: http://kolej.pasjo.net.pl/news/relacje/img/ST44-346.jpg
ST44-346 1972/74 Zamosc Bortatycze skreslony
Do skreslenia idzie jeszcze wiecej....
w tym ST44-2002 - niby sprawna, ale do remontu, wiec skreslaja.
Aha, zaniedlugo maja wymieniac silniki.
Temat: semafory na mijankach
news:c1v4m4
Czerwone chyba oznacza, ze nalezy sie zatrzymac przed nastepnym
wskaznikiem po wjechaniu na mijanke, przynajmniej tak to
z dokumentacji zrozumialem.
Nie jest to prawda
Cytuje z rozdzialu II Regulaminu prowadzenia ruchu kolejowego na Linii
Hutniczej Szerokotorowej [LHS] od stacji Hrubieszow Tow. do stacji Zamosc
Bortatycze, punkt 19:
Semafor wjazdowy moze wskazywac tylko jeden z nastepujacych obrazow
sygnalowych:
-sygnal S1 stoj oznacza, ze zwrotnica zajmuje odmienne polozenie od
wymaganego dla wjazdu lub jest zajeta i ze nalezy pociag przed zwrotnica
zatrzymac w celu jej ewentualnego przestawienia
-biala pionowa krese jako wskaznik Wz1 lub ukosna krese wznoszaca sie do
gory z lewa na prawo jako wskaznik Wz2
Temat: semafory na mijankach
Użytkownik "Piotr Peszek [z pracy]" <pe@poczta.onet.pl_USUNnapisał w
wiadomości
Nie jest to prawda
Cytuje z rozdzialu II Regulaminu prowadzenia ruchu kolejowego na Linii
Hutniczej Szerokotorowej [LHS] od stacji Hrubieszow Tow. do stacji Zamosc
Bortatycze, punkt 19:
Semafor wjazdowy moze wskazywac tylko jeden z nastepujacych obrazow
sygnalowych:
-sygnal S1 stoj oznacza, ze zwrotnica zajmuje odmienne polozenie od
wymaganego dla wjazdu lub jest zajeta i ze nalezy pociag przed zwrotnica
zatrzymac w celu jej ewentualnego przestawienia
-biala pionowa krese jako wskaznik Wz1 lub ukosna krese wznoszaca sie do
gory z lewa na prawo jako wskaznik Wz2
To jak mechanik wie, ze ma sie zatrzymac przed nastepnym wskaznikiem?
Pozdr. TC
Temat: Nie jestem lamer ani pseudo Expert lecz Sławek Więckowski
On 13 Dec 1999, Maciek wrote:
No wlasnie... We wrzesniu przezylem w Brzesciu pieriestanowke i... tam nie
ma splotu!!!
Bo nie byles w Malaszewiczach ;)
Z pewnoscia jest jedna para szyn! Jak wiec sie to odbywa, ze
normalnotorowe wozki nie wpadna w otchlan? Bo zmienny rozstaw toru - to
chyba niemozliwe??
Mozliwe - Zamosc Bortatycze LHS, przesuwka aut. inz. Suwalskiego
A z zestawami nie wyjezdza lok, tylko sa sciagane na
linie. lok je odstawia juz na zewnatrz hali.
Tak tez mozna, to sie nazywa wyciagarka.
I jeszcze jedno: oprocz wozkow zmienia sie sprzegi - wszystkie, nie tylko
skrajne. Po co ? - czy by moc wylaczyc uszkodzony wagon, czy w ogole
szirakaja kaliej ze srubowym w parze nie ida???
Moze wymienia sie razem z podwoziem ?
;)
A w ogole mozna sobie lazic po calej hali, fotografowac i kupic kartoszku i
kejf od babuszek... Ile jest stacji pieriestanowki - Brzesc, Grodno, Kowel
i??? A takze: Czop, Rachow?
Do Kowla to bym sie przejechal...
Na razie zadowalam sie Hrubieszowem pod koniec miesiaca.
Pozdr, Ciemny.
Temat: ST44 ile sprawnych?
PK wystukal na pl.misc.kolej co nastepuje:
Czy można jeszcze spotkać 1500 jeśli tak to gdzie?
Oczywiście chodzi mi o odstawionego gdzieś w "krzakach".
Niszczeje na szopie Zamosc Bortatycze:
http://kolej.czuby.net/gal/st44/1500.jpg (ach, te wozki;))
Pozdrawiam.
Temat: Zmiana loka w "Chełmianinie"
Gdzie mają miejsce zmiany lokomotywy w "Chełmianinie" z Zamościa / Chełma?
Szczególnie interesuje mnie, czy takowe przeprowadza się planowo w Warszawie
Wschodniej (dzisiaj lubelska EU07-061 na warszawską EP07-517).
Sekcję wagonów z Chełma ciągnie "siódemka", ta sama, która zajeżdża do Wawy.
Natomiast sekcję wagonów z Zamościa ciągnie SP32 należąca do CM Lublin - sekcja
Zamość Bortatycze. Skład jest łączony w Rejowcu, gdzie do składu, który
przyjechał z Chełma, dopina się na końcu trzy (a latem cztery, bo jeden
rowerowy) wagony z Zamościa.
2 x Rp1
Rafał Ravajas Borowski
Temat: Pytanie o moje zdjęcia.
mrp@op.pl wrote:
Co sądzicie o moich zdjęciach na stronie www.kolbak.prv.pl? Proszę o obiektywną
opinię. Pomoże mi to polepszyć jakość przyszłych zdjeć.Marcin Purc
Mialbym mala uwage:
Od 1966 do początków lat 80-tych sprowadzono ze Związku Radzieckiego łącznie 1113 lokomotyw M62 oznaczonych w Polsce jako ST44 . Dodatkowo sprowadzono jeszcze 68 lokomotyw szerokotorowych na potrzeby LHS .
Do tego jeszcze jeden ST44-1500. Vmax=140 km/h. Wozki od niemieckiej
BR130. Stacjonowal w Ilawie, Lodzi Olechowie. Teraz dogorywa w Zamosciu
Bortatyczach.
A co do zdjec - szkoda, ze nie mozna w nie klikac uzyskujac powiekszenie
:( No i zadnego gagarina :((
Remik
Temat: Pytanie o moje zdjęcia.
mrp@op.pl wrote:
| Co sądzicie o moich zdjęciach na stronie www.kolbak.prv.pl? Proszę o
obiektywną
| opinię. Pomoże mi to polepszyć jakość przyszłych zdjeć.Marcin Purc
Mialbym mala uwage:
| Od 1966 do początków lat 80-tych sprowadzono ze Związku Radzieckiego
łącznie 1113 lokomotyw M62 oznaczonych w Polsce jako ST44 . Dodatkowo
sprowadzono jeszcze 68 lokomotyw szerokotorowych na potrzeby LHS .
Do tego jeszcze jeden ST44-1500. Vmax=140 km/h. Wozki od niemieckiej
BR130. Stacjonowal w Ilawie, Lodzi Olechowie. Teraz dogorywa w Zamosciu
Bortatyczach.
A co do zdjec - szkoda, ze nie mozna w nie klikac uzyskujac powiekszenie
Hej jak to ? Wszystkie zdjęcia (prawie wszystkie) mają hiperłącza do
powiększeń i to nawet dość dużych .
Temat: jak to sie robi?
Dnia Thu, 16 Nov 2000 11:29:56 +0100, "Michał Marcinowicz"
<mi@priv7.onet.plnapisal:
To tak przy okazji gdzie zmieniają te wózki ? W Olkuszu ?
W lokomotywowni w Zamosciu Bortatyczach (czy jakos tak sie to nazywa).
PoZDrowia
M@tej
Maciej Olędzki
Solec Kujawski
e-mail: ma@kolfer.com.pl
ma@zsk.bydgoszcz.pl
URL: http://www.zsk.bydgoszcz.pl/matej
Gadu-gadu: 79190
Temat: <LHS> zdawki
Witam szanownych grupowiczów środku wakacji. Jako że LHS „chodzi na pół
gwizdka" i istnieje możliwość posiłkowania się powyższymi zdawkami w czasie
wakacyjnych wyjazdów, zapytam gdzie i w jakie dni można spotkać powyższe na
LHS? Szczególnie interesują mnie odcinki Głuchów –Wola baronowska – Zamość
Bortatycze ze szczególnym naciskiem na Wola – Zamość. Dzięki za odpowiedzi i
pozdrawiam serdecznie Rafał Spychała
gg: 7857016
Temat: SUW 2000
Krzysztrz <krzys@priv.onet.plwrote in message
Ostatnio na łamach "NS" pisano trochę o przestawnych osiach. Wagony z
takimi
osiami mają miec stację w Mielcu, skąd mają wywozic płyty wiórowe na
wschod.
Czy któryś z szanownych MK nie wie którędy to będzie wożone (przez
Żurawicę
czy Wolę Baranowską i Zamośc)
Do tej pory, to raczej my sciagamy drewno z Ukrainy...
Obstawiam na razie punkt na stacji Zamosc Bortatycze
(http://www.kolej.pl/lhs/pictures/pc331299.jpg),
jednak mi sie wydaje, ze nie predko PKP cos wybuduje w Woli Baranowskiej.
Trzeba jednak przyznac, ze stacja ostatnimi czasy jest strzezona jak
bunkier atomowy.
Temat: Wagony z elastycznymi wozkami bylo;Zmiana szerokosci toru
Grzegorz Nowak wrote:
To nie jest kwestia wózków tylko zestawów kołowych. Mają one spejalny zestaw
zapadek, który po przejechaniu specjalnego odcinka toru z odpowiednimi
prowadnicami umożliwia zmianę rozstawu kół na osiach. Zestawy takie są
stosowane w wóżkach rodziny 25aN w wagonach pasażerskich i jakichś tam (nie
pamiętam typu) w wagonach towarowych.
System zmiany szerokosci systemu SUW 2000 opracowany przez dr
inż.Suwalskiego. Wg.tts nr.6/00 w czerwcu byly 3 stanowiska
przestawcze-Zamosc Bortatycze, ZNTK Poznan i Mockawa(Litva). Podobno od
3 kwartalu 2000 mial sie zaczac regularny ruch z Litwa.
Temat: Wagony z elastycznymi wozkami bylo;Zmiana szerokosci toru
System zmiany szerokosci systemu SUW 2000 opracowany przez dr
inż.Suwalskiego. Wg.tts nr.6/00 w czerwcu byly 3 stanowiska
przestawcze-Zamosc Bortatycze, ZNTK Poznan i Mockawa(Litva).
Podobno od
3 kwartalu 2000 mial sie zaczac regularny ruch z Litwa.
A Litwa to mogłaby się przekonstruować na 1435, mieliby normalne
połączenie ze światem. Ciekawe - ile by to kosztowało. Kiedyś były
projekty stopniowej zmiany szerokości toru w Hiszpanii, ale pewnie
dali sobie spokój.
Grzexs
Temat: Pociąg z Gorzowa
Dnia Sun, 22 Jul 2007 22:39:17 +0200, "3704" <n260@poczta.onet.pl
napisal(a):
| A tego to nie wiem. Gdzie na co dzie? ta Ol-ka stacjonuje ?
W Zamosciu Bortatyczach.
tg
A nie w Zurawicy :P ?
---
Maciej
Temat: Pociąg z Gorzowa
Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako
"M@tej" <kolmatej_TOWYTN@poczta.onet.pl:
| A tego to nie wiem. Gdzie na co dzie? ta Ol-ka stacjonuje ?
| W Zamosciu Bortatyczach.
| tg
A nie w Zurawicy :P ?
W Żurawnicy. Wąskotorowej, zresztą.
Marek A. Salwa
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątkuTemat: Ciężka praca Gagarinów
No to CMST Zamość musi wziąść się ostro za reanimacje ST44-358 i 313, albo
ściągnąć coś nowego.
A gdzie obecnie stacjonują te maszyny ?? W Zamościu ??
Konkretnie ST44-358 jest odstawiona w Zamościu Bortatyczach, a ST44-313 jest
odstawiona w na "szopie" w SWR. Co do reszty, to wszystkie "gagariny" z CM
Lublin stacjonują w Zamościu Bortatyczach (poza ST44-859 stacjonującym w SWR).
Temat: Ciężka praca Gagarinów
Konkretnie ST44-358 jest odstawiona w Zamościu Bortatyczach, a ST44-313 jest
odstawiona w na "szopie" w SWR. Co do reszty, to wszystkie "gagariny" z CM
Lublin stacjonują w Zamościu Bortatyczach (poza ST44-859 stacjonującym w
SWR).
Dzięki za informację, trzeba wobec tego się przejechać do SWR
Pozdrawiam
Krzysiek (Gigabyt)
www.przewoznicy.rail.pl/gigabyt
Temat: Lokomotywy spalinowe
Jakub Halor wrote:
| - bo w takiej sytuacji tylko to jest w miare
| informujace. Albo dopytaj sie o co dokladnie mu chodzi, bo okaze sie,
| ze chodzi wlasnie o ST44 (jakas moda na zachodzie ostatnio z tym)
| A jesli ST44, to gdzie sa?
Polecam Brzeziny Slaskie - stacja tylko ruch towarowy, tylko ST44.
Rownolegle do niej stacja piaskowek obslugujaca KWK Andaluzja obslugiwana
przez TEM2, S200 i ET21.
Polecam Zamosc Bortatycze - mnostwo trupow...
Pozdrowionka - Ciemny
emil: ciemny[malpeczka]ulgo.koti.com.pl
Temat: (Pyt) Pociagi Ratunkowe
Dnia Wed, 10 Aug 2005 00:43:45 +0200, Marek Szymański <t@wp.plnapisał:
| MoÂżemy spróbowaĂŚ usystematyzowaĂŚ wiedzĂŞ na ten temat.
ÂŚwietny pomysÂł. MoÂże jeszcze zrobimy liste taboru - tzn jaki Âżuraw, czy
jest
ciÂągnik ewakuacyjny i ewentualnie jakie wagony.
Wstepnie to co ja kojarzĂŞ - Âżurawie i ciagniki:
Pozostaja jeszcze pojazdy dwutrakcyjne. Z moich danych wynika, ze PKP
Polskie Linie Kolejowe korzystaja z czternastu UNIMOGOW. Mamy napewno
UNIMOGI w: Warszawie, Wroclawiu, Skarzysku Kamiennej, Bialymstoku.
Pozostaje dziesiec do przypisania. Jesli ktos cos wie, niech wpisuje.
Druga sprawa, to samochody UNISTAR. Ile ich zostało wyprodukowanych? I
gdzie stacjonuja? Jesli dobrze pamietam, to w Siedlcach, podobno dwa w
Lodzi (na jakich stacjach, i czy sa jeszcze wykorzystywane?), w
Sedziszowie Polnocnym i w Zamosciu Bortatyczach. Jak jest obecnie?
Pozdrawiam,
Temat: Trzy szerokosci torow v. 2.01 - spokojnie, to tylko wyjazd
("Od redakcji:")
W zwiazku licznymi zapytaniami odnosnie planowanego wyjazdu na trasie :
Z domciu =Kielce - Wloszczowa - Staszow - Wola Baranowska
- Stalowa Wola Rozwadow - Miaczyn - Jaroslawiec -
Zamosc Polnocny - Zamosc Bortatycze (MT LHS) -
Zawada - Szczebrzeszyn - Zamosc - Werbkowice
- Grodek - Hrubieszow Tow. - Hrubieszow M. =do domciu
w dniach miedzy swietami a Nowym Rokiem, pragne poinformowac
zainteresowanych, ze (jak wypali) dzis wieczorem bedzie dostepne
szczegolowe info na WWW LHS (of coz, podam link na grupie).
Jak na razie kompletuje sie juz mocna ekipa "pod wezwaniem" Tomka... S.
Aha, bedzie decydowac kolejnosc zgloszen ze wzgledu na nocleg
i inne (khm, nooo... tego...) a(bs)trakcje po trasie,
a miejsc juz niewiele...
Temat: Punkty przestawcze w Polsce ???
Pytanie jak wyzej...
Czy ktos z sz. Grupowiczow
orietuje sie jakie i gdzie znajduja sie punkty przestawcze na sieci PKP ?
(ew. skad mozna uzyskac takie informacje)
Jedyne dwa o jakich mi wiadomo do tej pory to Sedziszow Pln.
i Zamosc Bortatycze.
Pozdrawiam - Ciemny
e-mail: ciemny[malpa]ulgo.koti.com.pl
Temat: Punkty przestawcze w Polsce ???
Ciemny wrote:
Czy ktos z sz. Grupowiczow
orietuje sie jakie i gdzie znajduja sie punkty przestawcze na sieci
PKP ?
(ew. skad mozna uzyskac takie informacje)
Jedyne dwa o jakich mi wiadomo do tej pory to Sedziszow Pln.
i Zamosc Bortatycze.
W ruchu pasazerskim po stronie polskiej punkty przestawcze znajduja sie
w Kuznicy Bialostockiej oraz w Przemyslu (po wschodniej stronie granicy
- w Brzesciu i Jagodinie).
Czesc
A M
Temat: Punkty przestawcze w Polsce ???
Bylem w Przemyslu, podczas przestawiania.
Super atrakcja, zwlaszcza teksty obslugi !
Pozdrowienia
Juliusz
Andrzej Massel napisał(a) w wiadomości: <367E9FCE.94771@pg.gda.pl...
Ciemny wrote:
| Czy ktos z sz. Grupowiczow
| orietuje sie jakie i gdzie znajduja sie punkty przestawcze na sieci
| PKP ?
| (ew. skad mozna uzyskac takie informacje)
| Jedyne dwa o jakich mi wiadomo do tej pory to Sedziszow Pln.
| i Zamosc Bortatycze.
W ruchu pasazerskim po stronie polskiej punkty przestawcze znajduja sie
w Kuznicy Bialostockiej oraz w Przemyslu (po wschodniej stronie granicy
- w Brzesciu i Jagodinie).
Czesc
A M
Temat: Punkty przestawcze w Polsce ???
Andrzej Massel napisal:
Ciemny wrote:
| Czy ktos z sz. Grupowiczow
| orietuje sie jakie i gdzie znajduja sie punkty przestawcze na sieci
| PKP ?
| (ew. skad mozna uzyskac takie informacje)
| Jedyne dwa o jakich mi wiadomo do tej pory to Sedziszow Pln.
| i Zamosc Bortatycze.
W ruchu pasazerskim po stronie polskiej punkty przestawcze znajduja sie
w Kuznicy Bialostockiej oraz w Przemyslu (po wschodniej stronie granicy
- w Brzesciu i Jagodinie).
A w towarowym byly (sa?) jeszcze miedzy 1435 i waskimi. Np. Naleczow
Waski.
Z tym, ze tam nie zmieniano podwozi tylko cale wagony normalnotorowe
byly ustawiane na wozkach
waskotorowych.
Przemek
Temat: Ludzie blagam...
Chester <jar@3net.plwrote in message
On Thu, 30 Sep 1999 19:50:32 +0200, Andrzej Massel <mas@pg.gda.pl
wrote:
A wiec pamietajcie - WEJHEROWO!!!!
To tak samo jak mapy Ministerstwa Konunikacji i KOWu
podaja Zamosc Bortaczyce ...
A wiec pamietajcie - ZAMOŚĆ BORTATYCZE!!!!
Temat: loki,a SUW2000
Były... szukam...
...i znalazłem!
http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_1.jpg
Zachodnia głowica stacji Zamość Bortatycze, strzałką zaznaczyłem miejsce
stanowiska SUW2000.
http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_2jpg
Zbliżenie.
http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_3.jpg
Fragment SUW-a, ale tylko wykadrowany fragment, celem było co innego... :)
Temat: loki,a SUW2000
http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_1.jpg
Zachodnia głowica stacji Zamość Bortatycze, strzałką zaznaczyłem miejsce
stanowiska SUW2000.
http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_2jpg
Zbliżenie.
http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_3.jpg
Fragment SUW-a, ale tylko wykadrowany fragment, celem było co innego... :)
a czemu nieużywane ?
Temat: loki,a SUW2000
| http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_1.jpg
| Zachodnia głowica stacji Zamość Bortatycze, strzałką zaznaczyłem miejsce
| stanowiska SUW2000.
| http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_2jpg
| Zbliżenie.
| http://www.obserwator.olkusz.info.pl/lhs/pmk/suw2000_3.jpg
| Fragment SUW-a, ale tylko wykadrowany fragment, celem było co innego...
:)
a czemu nieużywane ?
--
Jak już Ciemny wspomniał parę postów wcześniej, stanowisko nie należy ani
do LHS, ani do pekapu, było używane wyłącznie do testów. A wykorzystania
skutecznie broni pekapowski niedasizm...
Temat: Hetman i osobówki Rozwadów - Dębica
On Tue, 02 Jan 2001 22:23:09 +0100, Piotr Kłos
<k@student.uci.agh.edu.plwrote:
| tu mnie zaskoczyles, do debicy codziennie rano dojezdzalem pociagiem
| do ogolniaka (1994-1998) i nigdy SP32 tam nie widzialem
Jezdzily... jeszcze pamietam jak gosc na peronie
"Lokomotywownia Zamosc Bortatycze" literowal...
Temat: Hetman i osobówki Rozwadów - Dębica
On Wed, 3 Jan 2001 19:21:09 +0100, "Ciemny"
<cie@kolej.pl.SPAM-nie.dziekujewrote:
| | On Tue, 02 Jan 2001 22:23:09 +0100, Piotr Kłos
| <k@student.uci.agh.edu.plwrote:
| tu mnie zaskoczyles, do debicy codziennie rano dojezdzalem pociagiem
| do ogolniaka (1994-1998) i nigdy SP32 tam nie widzialem
Jezdzily... jeszcze pamietam jak gosc na peronie
"Lokomotywownia Zamosc Bortatycze" literowal...
!!!^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^!!!
Jak odpowiadasz Piotrkowi, to odpowiadaj na post Piotrka.
---
Jarek D. Stawarz, Gdansk
(+48 58 5560339)
http://www.kolej.pl/~jareks
Chester *03.03.1993 +18.12.2000
Temat: SP 32 teraz
Gdzie w tej chwili sa SP32? Czy sa juz one tylko w Kamiencu, Jasle i
Zamosciu??
Po ile sztuk tam maja??
W Zamościu są 3 maszyny. SP32: 148, 206, 207.
206 i 207 prowadzą pociagi pośpieszne "Chełmianin", "Solina" i "Roztocze" z
tym, że na tym ostatnim składzie często trafia sie też lubelska SU45.
SP32-148 była remontowana w Zamościu, z tego co wiem pod koniec grudnia kładli
już na niej nowy lakier, ale ostatecznie chyba ta maszyna nie wyruszyła
jeszcze na szlak. Przynajmniej nikt jej z planowcem nie widział. Również
uzupełnianie ilostanu lubelską SU45 w przypadku przeglądów 206 lub 207
świadczy za tym, iż lokomotywa ta nie jest jeszcze gotowa do służby.
Poza tym na terenie lokomotywowni Zamość Bortatycze stoi jeszcze skreślona z
inwentarza SP32-030, która pełni rolę dawcy części zamiennych.
Pozdrawiam, BS
Temat: SP 32 teraz
Poza tym na terenie lokomotywowni Zamość Bortatycze stoi jeszcze skreślona z
inwentarza SP32-030, która pełni rolę dawcy części zamiennych.
A cos mi sie obilo o uszy ze maja odbudowac jakiegos dawce i to w Zamosciu. Ale
nie bardzo mi sie chce w to wierzyc.
A gdzie ma przydzial 96??
pozdrawiam
Strzelec
Temat: SP 32 teraz
| Poza tym na terenie lokomotywowni Zamość Bortatycze stoi jeszcze skreślona
z
| inwentarza SP32-030, która pełni rolę dawcy części zamiennych.
A cos mi sie obilo o uszy ze maja odbudowac jakiegos dawce i to w Zamosciu.
Ale
nie bardzo mi sie chce w to wierzyc.
Może chodzilo właśnie o 148? Coprawda dawcą ona nie była, ale w chwili
przyjścia do Zamościa była juz od jakiegoś czasu odstawiona. A 096 chętnie bym
w Zamościu zobaczył, dobowe obiegi ułożone są pod 2 maszyny więc 4 sztuki SP32
idealnie by pasowały do ich obsługi. Nie trzebaby delegować z Lublina SU45 w
przypadku przeglądów/awarii/napraw którejś z SP32.
Pozdrawiam, BS
Temat: Brzeziny Slaskie, ST44
From: "norim" <no@friko6.onet.pl
Chce dodac, ze TEM-2 wg oznaczenia PKP to SM48 Mozna je spotkac na kolejach
piaskowych ale tez i w Przedsiebiorstwie Transportu Kolejowego i Gospodarki
Kamieniem w Zabrzu ktore zajmuje sie przewozami na terenie wiekszosci kopaln
slaskich. Obecnie tabor tego przedsiebiorstwa coraz czesciej mozna spotkac
na szlakach PKP (Zabrze Makoszowy - Zabrze Biskupice - Bytom Bobrek oraz w
wielu innych okolicach).
Mirek
Ja tez dodam od siebie, (juz to gdzies tu pisalem)
ST44 w ukladzie podwojnej (a)trakcji kursuja
na szerokotorowej LHS od Slawkowa Pld do Hrubieszowa
normalnotorowej linii z St. Woli Rozwadowa do Szczebrzeszyna.
TEM2 spotkalem w Slawkowie Pld. i Petrochemii Plock,
SM 48 w Zamosciu Bortatyczach i Hrubieszowie Tow. (SM48-001)
Pozdrawiam Grupowiczow - Ciemny
Temat: SK 11/2000 juz jest!!
No nie wiem, nie wiem (LHS nie przebiega w sumie przez zadne duze miasto
oprocz Zamoscia :-)
Buuuuuuuuuuuuu ! (odglos syreny gagarina)
LHS nie przebiega przez Zamosc - tylko w jego poblizu.
Stacja Zamosc Bortatycze, znajduje sie fizycznie na gruntach wsi Wysokie.
Temat: SK 11/2000 juz jest!!
| No nie wiem, nie wiem (LHS nie przebiega w sumie przez zadne duze miasto
| oprocz Zamoscia :-)
Buuuuuuuuuuuuu ! (odglos syreny gagarina)
LHS nie przebiega przez Zamosc - tylko w jego poblizu.
Stacja Zamosc Bortatycze, znajduje sie fizycznie na gruntach wsi Wysokie.
Ofkoz, ale nie chcialem urazic czlonkow Ligi Hobbystow, no i zaraz ktos by
sie czepnal, ze przebiega przez Zamosc bo jest lokownia Zam. Bor. i p.o.
Zam. Pn...
Temat: SP32 w ruchu
| "Zakład taboru Zamośc" czy "lok Zamość Bortatycze", pytam, bo z tym
ostatnim
| dośc długo jeździły jedna bądź dwie jasielskie maszyny, które przyszły
| właśnie z zamościa
Nie, nie, juz jako MT. Szkoda, ze fotki nie zrobilem ;(
JDS
Musze zapytać kolegi ze stalowej woli, powinien coś więcej na ten temat
wiedzieć. A jaki to był dokładnie okres (miesiąc, rok) jesli pamietasz
GN
Temat: LHS czy Zamość skorzysta?
re
LHS...korzysta i bedzie dalej korzystal. Ja jestem tzw. zwanym MK(Milosnikiem Kolei) a w szczegolnosci wlasnie LHS. Zarzad, modernizuje maszyny typu ST44 ktorych jest obecnie 62+2w PESIE Bydhoszcz, gdzie sa modernizowane. Obecnie, sa takze prawdopodobnie plany zakupu nowych maszyn. Przez LHS przeciez sa prowadzone pociagi platformowe z tirami na nich. Warto dodac ze LHS to lini 65 i prowadzi od Izowa do Slawkowa, a Zamosc...a dokladniej Zamosc-Bortatycze, jest jedna ze stacji na lini, gdzie tez znajduje sie rampa rozladunkowa/ladunkowa. Tam tez jest przeciez najwieksza na LHS, a jedna z wiekszych lokomotywowni.
Po szczegoly zapraszam do serwisu
www.LHS.pl - naprawde warto. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: SOK - OK!
| Co do tego zeby PKP-LHS cos wprowadzila mi nie wiadomo, ale moze
| sie myle...
Koniec koncow i tak tabliczka z przekreslonym aparatem rulez.
Ju$ to widze...
To moze warto dotrzec do osob prowadzacych te kursy, albo do ich
przelozonych?
Przelozonym jest zwykle ktorys z dobrze znanych i "lubianych"
Panow z Zamoscia. Oni sa podobnego zdania - kiedys taka oto rozmowe
odbylem, pytajac sie odnosnie wydania zezwolenia na fotografowanie:
[...]
TC: Chcialbym porobic zdjecia na stacji Zamosc Bortatycze.
XX: No wie Pan, teren stacji... tam sa rozne obiekty objete
tajemnica spolki, tak wiec nie wolno robic zdjec.
TC: jakie to obiekty ma pan na mysli? Bo mnie jedynie co moze
przychodzic na mysl to stanowisko przestawcze (wtedy SUW2000 byl
w fazie testow), ale reszty to jakos nie rozumiem co tam macie
do ukrycia...
XX: No wie pan, skoro sa to obiekty objete tajemnica to nie moge zdradzic
ktore, a co pan chce konkretnie zrobic?
TC: Lokomotywy przed hala lokomotywowni i jakis pociag przejezdzajacy
przez stacje...
XX: Lokomotywy i pociag moze pan zrobic na szlaku, na stacji nie wolno.
A jak pan chce zdjecia, to jest w Internecie strona LHS,
tam moze pan zobaczyc.
TC: (tu zerznalem przyglupa) To ktos od was z zakladu robi?
Pamieta pan adres?
XX: Nie, nikt od nas, to robi jakis student z Lodzi, tam sa zdjecia.
(uwaga, na poczatku rozmowy przedstawilem sie, rozmowca mnie nie
skojarzyl
- przyp. red. :) A jak chce pan robic, to tylko na szlaku,
np. w Kanionie...
Jak przycisnalem czlowieka, to temat stal sie "malo wygodny"
i skwitowal to w koncu:
XX: wie pan, to nie jest rozmowa na telefon...
[...]
Wniosek jest wiec prosty: Pociag stojacy na stacji jest tajemnica handlowa,
a z chwila przejechania semafora wjazdowego juz nie jest.
Nie znam tak bzdurnej interpretacji jakiejkolwiek podstawy prawnej :)
PS.: Moj rozmowca jest dzis jednym z czlonkow Zarzadu spolki PKP-LHS.
Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątkuTemat: Szopy w Polsce.
| Czlowieku po pierwsze kluczyki to jest lokomotywownia sa tam jednostki
| elektryczne i lokomotywy spalinowe.
| A po drugie jak bys chcial wiedziec Torun Wschodni(kiedys Torun Mokre)
| stacjonowal tam lokomotywy a teraz sa drenzyny. Moge wyslac foto.
Widzisz, na tej grupie spora liczba piszocych cierpi na jakis powazny
syndrom psychiczny. Nie napisza nic merytorycznego, ale za to chetnie
obrzuca Cie blotem.
Swoja droga, jesli pytasz o fizycznie istniejace lokomotywownie - w sensie
budynkow, hal itp. gdzie kiedys stacjonowaly lokomotywy, to bedzie trudne do
opisania, gdyz rzeczywiscie bedzie trzeba je liczyc w dziesiatki, a na
dodatek trudno jednoznacznie klasyfikowac.
Dla wiekszosci to piszacych lokomotywownia to bedzie miejsce, w ktorym
stacjonuja lokomotywy. I pozwole sobie wyliczyc tych miejsc troche z
pamieci:
1. Lokomotywownie, gdzie stacjonuja wylacznie elektryczne zespoly trakcyjne:
Idzikowice, Lukow, Warszawa Grochow, Warszawa Ochota, Sochaczew, Tluszcz,
Sucha Beskidzka, Gdynia Cisowa, Ilawa, Torun, Szczecin Wzgorze Hetmanskie,
Kedzierzyn-Kozle, Czestochowa
2. Lokomotywownie, w ktorych stacjonuja rowniez lub wylocznie lokomotywy:
Czeremcha, Malaszewicze, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Odolany,
Olsztyn, Ostroleka, Bialystok, Suwalki, Elk, Korsze, Malbork, Gdynia
Grabowek, Kolobrzeg, Szczecinek, Pila, Krzyz, Stargard Szczec., Szczecin
Port Centralny, Czerwiensk, Poznan Franowo, Poznan Glowny (?), Ostrow Wlkp.,
Jarocin, Gniezno, Bydgoszcz Glowna, Bydgoszcz Wschod, Sierpc, Kutno, Zdunska
Wola Karsznice, Inowroclaw, Chojnice, Zajaczkowo Tczewskie, Zagan, Jelenia
Gora, Wegliniec, Walbrzych, Kamieniec Zabk., Opole, Wroclaw Glowny, Wroclaw
Brochow, Leszno, Wolsztyn, Zbaszynek, Lodz Olechow, Rybnik,
Czechowice-Dziedzice, Krakow Plaszow, Krakow Prokocim, Skarzysko-Kamienna,
Kielce, Lublin, Zamosc Bortatycze, (Zamosc LHS), Kostrzyn, Krzyz, Grudziadz,
Legnica, Jaworzyna Sl. (skansen), Chabowka (skansen), Nowy Sacz, Jaslo,
Rzeszow, Przeworsk, Zurawica, Stalowa Wola Rozwadow, Chelm, Tarnowskie Gory,
Katowice, Gliwice, Lazy, Jaworzno-Szczakowa, Sosowiec Jezor, Kotlarnia.
Ta lista tematu na pewno nie wyczerpuje, a gdyby dodac jeszcze miejsca,
gdzie byla lokomotywownia z prawdziwego zdarzenia, a dzis tylko punkt
obslugi trakcyjnej albo baza drogowcow, to spis ten urosl by , ze ho ho.
Marek Dabrowski
Temat: Szopy w Polsce.
| Czlowieku po pierwsze kluczyki to jest lokomotywownia sa tam jednostki
| elektryczne i lokomotywy spalinowe.
| A po drugie jak bys chcial wiedziec Torun Wschodni(kiedys Torun Mokre)
| stacjonowal tam lokomotywy a teraz sa drenzyny. Moge wyslac foto.
Widzisz, na tej grupie spora liczba piszocych cierpi na jakis powazny
syndrom psychiczny. Nie napisza nic merytorycznego, ale za to chetnie
obrzuca Cie blotem.
Swoja droga, jesli pytasz o fizycznie istniejace lokomotywownie - w sensie
budynkow, hal itp. gdzie kiedys stacjonowaly lokomotywy, to bedzie trudne do
opisania, gdyz rzeczywiscie bedzie trzeba je liczyc w dziesiatki, a na
dodatek trudno jednoznacznie klasyfikowac.
Dla wiekszosci to piszacych lokomotywownia to bedzie miejsce, w ktorym
stacjonuja lokomotywy. I pozwole sobie wyliczyc tych miejsc troche z
pamieci:
1. Lokomotywownie, gdzie stacjonuja wylacznie elektryczne zespoly trakcyjne:
Idzikowice, Lukow, Warszawa Grochow, Warszawa Ochota, Sochaczew, Tluszcz,
Sucha Beskidzka, Gdynia Cisowa, Ilawa, Torun, Szczecin Wzgorze Hetmanskie,
Kedzierzyn-Kozle, Czestochowa
2. Lokomotywownie, w ktorych stacjonuja rowniez lub wylocznie lokomotywy:
Czeremcha, Malaszewicze, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Odolany,
Olsztyn, Ostroleka, Bialystok, Suwalki, Elk, Korsze, Malbork, Gdynia
Grabowek, Kolobrzeg, Szczecinek, Pila, Krzyz, Stargard Szczec., Szczecin
Port Centralny, Czerwiensk, Poznan Franowo, Poznan Glowny (?), Ostrow Wlkp.,
Jarocin, Gniezno, Bydgoszcz Glowna, Bydgoszcz Wschod, Sierpc, Kutno, Zdunska
Wola Karsznice, Inowroclaw, Chojnice, Zajaczkowo Tczewskie, Zagan, Jelenia
Gora, Wegliniec, Walbrzych, Kamieniec Zabk., Opole, Wroclaw Glowny, Wroclaw
Brochow, Leszno, Wolsztyn, Zbaszynek, Lodz Olechow, Rybnik,
Czechowice-Dziedzice, Krakow Plaszow, Krakow Prokocim, Skarzysko-Kamienna,
Kielce, Lublin, Zamosc Bortatycze, (Zamosc LHS), Kostrzyn, Krzyz, Grudziadz,
Legnica, Jaworzyna Sl. (skansen), Chabowka (skansen), Nowy Sacz, Jaslo,
Rzeszow, Przeworsk, Zurawica, Stalowa Wola Rozwadow, Chelm, Tarnowskie Gory,
Katowice, Gliwice, Lazy, Jaworzno-Szczakowa, Sosowiec Jezor, Kotlarnia.
Ta lista tematu na pewno nie wyczerpuje, a gdyby dodac jeszcze miejsca,
gdzie byla lokomotywownia z prawdziwego zdarzenia, a dzis tylko punkt
obslugi trakcyjnej albo baza drogowcow, to spis ten urosl by , ze ho ho.
Marek Dabrowski
Dzieki!!!!!!!!!!!!!
POLACY MAJA TO WE KRWI zeby sie klucic.
Temat: [MIX wakacyjny] foto
Witam i zapraszam do oglądania:
-pierwsza kolejowa fotka mojego Taty (Wilno)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2772.jpg
- osobówka Kraków - Krynica wjeżdza do Rytra
http://zakowski.republika.pl/IMG_3109.jpg
- manewry na wąskim torze NKD (Karczmiska)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2923.jpg
- lokomotywownia w Lublinie
http://zakowski.republika.pl/IMG_3038.jpg
http://zakowski.republika.pl/IMG_2895.jpg
- osobówka SWR- Lublin opuszcza Kraśnik
http://zakowski.republika.pl/IMG_2920.jpg
- SOLINA opuszcza stacje Kraśnik
http://zakowski.republika.pl/IMG_2916.jpg
Mam takie pytanie: czy w obecnym rozkładzie jazdy kursuje pociąg mający więcej
wagonów niż "Solina" /przypominam, że "Solina" prowadząc wagony sezonowe do
Zagórza wraz z wagonem do przewozu rowerów, wagony do Odessy oraz wagony do
Przemyśla ma wagonów/?
- ST44 w malowaniu Cargo Zamość Bortatycze (normalny tor)
http://zakowski.republika.pl/IMG_2983.jpg
- Pomnik w Lublinie
http://zakowski.republika.pl/IMG_2903s.jpg
- LHS Szlak Zamośc - Hrubieszów
http://zakowski.republika.pl/IMG_2992.jpg
-LHS lokomotywownia w Zamościu Bortatyczach
http://zakowski.republika.pl/IMG_2980.jpg
http://zakowski.republika.pl/IMG_2968.jpg
- Muszyna Pośpieszny relacji Kraków - Krynica
http://zakowski.republika.pl/IMG_3232.jpg
http://www.pkp-krakow.prv.pl
Pozdrawiam ŻAQ
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: SP32-307 - ostatnia deska ratunku :)
To jedyna lokomotywa przystosowana do obsługi poc. pas. jaka na
27.01.2006r. była sprawna w lokomotywowni w Zamościu Bortatyczach. Jak tak
dalej pójdzie to trzeba będzie zaprzęgi konne wprowadzić :-/
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Zamosc Bortatycze / Zwierzyniec Towarowy
Jak w temacie - poszukuje schematow tych stacji z oznaczeniami USRK.
Posiada ktos, albo moze sie ktos w tamte rejony w najblizszym czasie
wybiera?
Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Pytane o SUW2000
Znawca nie jestem ale niby po co mial by byc na LHS-ie ?
Pozcatkowo jako testowe [teraz nie wiem jak z tym jest] w Zamościu
Bortatyczach.
Pzdr.
Sebastian
Temat: Pytane o SUW2000
ąśćżźńóę
| Znawca nie jestem ale niby po co mial by byc na LHS-ie ?
Pozcatkowo jako testowe [teraz nie wiem jak z tym jest] w Zamościu
Bortatyczach.
Pzdr.
Sebastian
Temat: Poszukuje spisu wszystkich lokomotywowni, CMów i ZT w Polsce.
Piotr Damer wrote:
Zajączkowo Tczewskie
Zamość Bortatycze (LHS i normalny tor)
Zduńska Wola Karsznice
Temat: Pociąg z Gorzowa
A tego to nie wiem. Gdzie na co dzień ta Ol-ka stacjonuje ?
W Zamosciu Bortatyczach.
tg
Temat: Trupy gagow
ST44 wystukal na pl.misc.kolej co nastepuje:
Gdzie najbizej SWR sa trupy gagarinow? Chcialbym upolowac tabliczke
fabryczna.
Zamosc Bortatycze.
Temat: SP32 w ruchu
Wydaje mi sie, ze zle zdefiniowalismy "te czasy". Mowie o moich
obserwacjach
dokonanych dokladnie w okresach letnich 1997 i 1998. Przy "odleglym"
peronie
w Rzeszowie zdarzalo mi sie zobaczyc nawet dwa pociagi osobowe, oba z SP32
na czele i na obu stalo jak byk "Zaklad Taboru Zamosc".
"Zakład taboru Zamośc" czy "lok Zamość Bortatycze", pytam, bo z tym ostatnim
dośc długo jeździły jedna bądź dwie jasielskie maszyny, które przyszły
właśnie z zamościa
Co do pospiesznych, to musialbym zajrzec do dodatkow do rozkladow, ktore
dla
tamtych lat posiadam. Pamietam tam jedna ciekawostke, ktora, wydaje mi
sie,
dotyczyla dokladnie tej linii. Otoz dla jednej pary (mam uczucie, ze
pospiesznej) jako obsluga trakcyjna przewidziana byla rozna seria i rozna
macierzysta jednostka, w zaleznosci od pory roku. Latem rzeszowska bez
ogrzewania, zima zamojska z ogrzewaniem (albo na wspak, tu pamiec zawodzi
;)
to co piszesz mogło dotyczyć poc Sandomierz-Rzeszów Sandomierz, bo pospiechy
linią kolbuszowska przestały jeździć w maju 1992.
Troszke sobie właśnie przypomniałem. Rzeczywiście w okresie o którym piszesz
tak mogło być, bo również na lini SWR - Lublin były wtedy cyrki z taborem
(np. Odessa którą z reguły prowadził gagarin ciągnioęta była na SP32 lub
SM42). Ja osobiście SP32 w tym czasie na pociągu w kierunku kolbuszowej nie
widywałem.
Nie upieram sie w szczegółach, który pociąg i co. Po prostu z pewnością
zamojskie SP32 docierały do Rzeszowa od Kolbuszowej. Czy wtedy od Muniny
przybywały te lokomotywy - nie wiem, natomiast z pewnością przybywały tam
później (z pewnością w relacji z Horyńca).
Wtedy nie, natomiast kilka lat poźniej tak, ale po krótkim czasie zaczęły
tam jeździć maszyny z jasła z zamojskimi maszynistami. wszystko to do 1
lipca 2004.
GN
Temat: Wielki potencjał Zamościa i okolic!
Witam!
Kontenery ze Wschodu już zaczynają jeździć pociągami. Niewątpliwie była by to
wielka szansa dla LHSu z powodu tego samego co w Azji rozstawu szyn (nie trzeba
dokonywać przeładunku). Całość leży w rękach Unii Europejskiej, która rozmawia
ze Wschodem w kwestii transportu, m. in. przewozu kontenerów i innych towarów
koleją (Magistrala Transsyberyjska + koleje europejskie). Ostatnio było o tym
głośno. Oczywiście problemem jest ów rozstaw szyn różniący się o 8,5 cm, który
w przypadku LHS nie istnieje. Gorzej z przepustowością naszej linii.
Trzeba więc używać torów normalnych. A na to znalazł się sposób dzięki polskiej
myśli technicznej, gdyż powstał system o nazwie SUW2000 (od nazwiska
konstruktora inż. R. Suwalskiego), którego światowa (!) prapremiera miała
miejsce pod koniec lat 90. właśnie w Zamościu Bortatyczach. System ten pozwala
pociągom pokonać barierę różnych szerokości torów, gdyż nie trzeba zmieniać osi
wagonów, dokonywać rozładunków towarów... ale wagony muszą posiadać wózki o
specjalnej konstrukcji (możliwość mobilnej zmiany rozstawu osi podczas wjazdu z
toru szerszego na węższy i na odwrót). W roku 2000 (chyba) system po raz
pierwszy zainstalowano na kolejowym przejściu Trakiszki/Szestokai (Polska-
Litwa) na potrzeby międzynarodowego pociągu pasażerskiego Warszawa-Wilno. Ale
jak właśnie czytam (i zanoszę się śmiechem) pociąg ten nie jeździ a w jego
miejsce PKP wypuściło... autobus. SUW2000 jest też chyba zainstalowany w
Małaszewiczach i Żurawicy. Wiem, że w Sędziszowie na stacji LHS jest punkt
zmiany wózków wagonów na różną szerokość torów.
Dla Zamościa taki bieg sprawy z LHS to szansa na rozwój bo spółka ma siedzibę w
naszym mieście. Jednak jest to firma uzależniona od państwowego przewoźnika,
więc wszystkie kwestie (także co do prywatyzacji) leżą w rękach rządu. Trzeba
zatem lobbować - tu nadzieja w parlamentarzystach i władzach regionu (tu się
trochę obawiam), ewentualnie w znanych biznesmenach. A Zamojszczyzna miała
przez ostatnie kadencje Sejmu nawet mocną reprezentację, teraz jest chyba
gorzej (nie śledzę polityki). Nie wiem, czy to właśnie naszym parlamentarzystom
nie zawdzięczamy tego, że od 2001 siedziba wydzielonej spółki LHS pozostała
nadal w Zamościu... Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Niedzielny wypad na Roztocze
Jako ze mialem 03.03.2002 okazje wybrac sie z ojcem na Roztocze, nie moglem
takiej okazji przepuscic... Co prawda mielismy konkretny cel (ale to by juz
bylo OT), jednak po zalatwieniu tejze sprawy moglem sie juz poswiecic
MK-owaniu.
W Horyncu byla calkiem niezla zadyma (snieg). Na stacji Horyniec-Zdroj 3344
(Horyniec-Przeworsk): SP32-144 + 3*Bh (bonanzy). Frekwencja na godzine przed
odjazdem rowne 0 % :(( Ale fotka w kazdym razie bedzie pikna... Na jednym z
bocznych torow dlugasny rzad Eamos-ow (takie sciete weglary), ciagnacy sie
az do tego, co mozna by nazwac rampa, czyli dobre kilkaset metrow w strone
Belzca. Generalnie od Horynca do Przeworska uzywany 1 tor, ale za to
niedawno wyremontowany. Potem czas na Lubaczow - tam pusto, tylko WM-10/L z
Rzeszowa stoi obok ladnego, acz zaniedbanego budynka dworca. Widok troche
smutny (pusto wszedzie...), ale ogolnie rzecz biorac nie bylo widac
przesadnie sladow wandalizmu. Aha - z Horynca do Lubaczowa szosa leci blisko
torow - wszystko raczej zapuszczone, swietlne semafory zabite krzyzami i
tylko co jakis czas rzedy pustych Eamos-ow (duzo tam tego). Teraz kierunek
Bilgoraj - juz za miejscowoscia przejezdzamy przez LHS i normalny tor (16,3
km linii St. W. Poludnie - Zwierzyniec). Jak na zlosc nic po LHS-ie nie
chcialo jechac... :( No, trudno. Dalej zatrzymujemy sie w Szczebrzeszynie -
tutaj wszystko sprawialo bardzo mile wrazenie (zadbany i odmalowany
drewniany budynek stacji), tylko caly czas pusto... Szczesliwie wypatrzylem
ST44-2046 sprytnie ukrytego za budynkiem dyzurnego ruchu, nieopodal
terminalu przeladunkowego... Naprawde nie bylo go widac, ale moj sokoli
wzrok (-1,5 :)) jakos go wypatrzyl. No to w mam juz 2 fotki (ale za to
jakie!), wiec w bardzo dobrym nastroju zmierzamy teraz do Zawady. Tutaj tez
pusto, ladne popoludniowe swiatlo, a wszystko dokola pokryte warstewka
sniegu. Za stacja 4 wagony mieszkalne i nic poza tym. Stacja tez w miare
zadbana.
Przejezdamy wiaduktem nad torami, gdy nagle z moich ust wyrywa sie okrzyk
"Rumun!!!". SP32 bezszelestnie nadjechal od strony Rejowca, zatrzymal sie na
stacji i zaczyna zawracac... Czatujemy na wiadukcie, gdy ten nagle odkreca w
strone Zamoscia. Blyskawicznie ruszmy w poscig (ale byly emocje!). Udaje nam
sie go dogonic i wyprzedzic o jakis 1 km (a jechal calkiem szybko). Drzacymi
rekoma trzymam mape i szukam skretu w strone torow. Wreszcie znajduje
przejazd w miejscowosci Plonskie. Piekna sceneria, zachod slonca, wszedzie
snieg, w oddali osniezone drzewo i... mam rumuna! SP32-207 - to bedzie super
fotka.
Po wykonaniu roboty :) ostatni punkt programu - Zamosc Bortatycze. Dobijamy
do terminalu od strony Zawady, rozwalajac prawie zawieszenie (kto byl, wie
jak tragiczna jest droga od tej strony). Niczym szpieg obserwuje teren przez
lornetke :) i znowu okrzyk: "Rumun pod szopa!" Wiec Jedziemy w strone owej
szopy ("owych szop" - jak sie pozniej okazalo), wyskakuje z samochodu i lece
na przelaj przez bloto i tory. Tutaj migawka zamykala mi sie na krotko -
SP32-034, SM03-049 i 257, ST44-1500, 350, 859, SM48-127 i 063... Ledwo
zdazylismy - slonce juz zachodzilo, ale 1/125 (chwilami 1/60) wyciagnalem
przy f=4 (film ISO 400). Nieopodal na szerokim torze manewruja dwa gagary,
ale jest juz za ciemno, a moj swietny wzrok oczywiscie nie pozwala mi nawet
dojrzec numerow :((
Czas sie zatem zmywac - jedziemy caly czas prosto, mijamy budynek sekcji
Zamosc lubelskiego CM-u i w pewnym momencie po lewej zobaczylem cos, co,
mnie przerazilo... istne zlomowisko gagarinow :(( Kilka dosc dlugich rzedow
tychze lokomotyw przeznaczonych juz tylko do jednego...
Smutne, acz prawdziwe. Ale tak podsumowujac, z wypadu jestem bardzo
zadowolony i polecam taka trase (jesli komous po drodze), gdyz tereny
Roztocza sa niewatpliwie bardzo malownicze i (lubie to slowo:)) klimatyczne,
choc ruch pasazerski jest tam znikomy. Mnie zreszta sa one bardzo bliskie
(owe tereny roztoczanskie), gdyz mialem okazje je od dziecinstawa. Mam tez
taka szczera nadzieje, iz niedlugo znow bede mial okazje sie tam wybrac (a
juz najdalej w czewrcu - to na 100%, ale to troche OT:))
Pozdrawiam. Przejrzyj resztę odpowiedzi z wątku
Temat: Niedzielny wypad na Roztocze
"Piotr Damer" <pio@plo.lublin.plwrote in message
Jako ze mialem 03.03.2002 okazje wybrac sie z ojcem na Roztocze, nie
moglem
takiej okazji przepuscic... Co prawda mielismy konkretny cel (ale to by
juz
bylo OT), jednak po zalatwieniu tejze sprawy moglem sie juz poswiecic
MK-owaniu.
[...]
Jak na zlosc nic po LHS-ie nie
chcialo jechac... :( No, trudno.
Hmmm... zawsze mnie zastanmawia takie silne podkreslanie,
w roznych relacjach, ze "...po LHS nic nie jechalo...".
Zakrawa to na absurd - LHS nie jest linia magistralna,
tam trzeba byc pare godzin, zeby sie doczekac pociagu.
Nie tylko ze wzgledu na przewozy, ale - w zasadzie: przedewszystkim
- na dlugosci szlakow i predkosci na nich.
Dalej zatrzymujemy sie w Szczebrzeszynie -
tutaj wszystko sprawialo bardzo mile wrazenie (zadbany i odmalowany
drewniany budynek stacji), tylko caly czas pusto... Szczesliwie
wypatrzylem
ST44-2046 sprytnie ukrytego za budynkiem dyzurnego ruchu, nieopodal
terminalu przeladunkowego...
Pewnie na manewry na TP przyjechal...
Naprawde nie bylo go widac, ale moj sokoli
wzrok (-1,5 :)) jakos go wypatrzyl. No to w mam juz 2 fotki (ale za to
jakie!), wiec w bardzo dobrym nastroju zmierzamy teraz do Zawady. Tutaj
tez
pusto, ladne popoludniowe swiatlo, a wszystko dokola pokryte warstewka
sniegu. Za stacja 4 wagony mieszkalne i nic poza tym. Stacja tez w miare
zadbana.
Przejezdamy wiaduktem nad torami, gdy nagle z moich ust wyrywa sie okrzyk
"Rumun!!!". SP32 bezszelestnie nadjechal od strony Rejowca, zatrzymal sie
na
stacji i zaczyna zawracac... Czatujemy na wiadukcie, gdy ten nagle odkreca
w
strone Zamoscia. Blyskawicznie ruszmy w poscig (ale byly emocje!). Udaje
nam
sie go dogonic i wyprzedzic o jakis 1 km (a jechal calkiem szybko).
Drzacymi
rekoma trzymam mape i szukam skretu w strone torow. Wreszcie znajduje
przejazd w miejscowosci Plonskie.
Płoskie, Piotrze...
;-)
Piekna sceneria, zachod slonca, wszedzie
snieg, w oddali osniezone drzewo i... mam rumuna! SP32-207 - to bedzie
super
fotka.
Po wykonaniu roboty :) ostatni punkt programu - Zamosc Bortatycze.
Dobijamy
do terminalu od strony Zawady, rozwalajac prawie zawieszenie (kto byl, wie
jak tragiczna jest droga od tej strony).
No to wyrazy wspolczucia - najlepiej jest jednak jechac od strony
wschodniej,
i to nie jest taki szmat drogi do nadlozenia - skreca sie na rondzie
przed stacja osobowa w Zamosciu w ul. Slaska (bodajze), dalej do konca
jedziesz do miejscowosci Chyża, w lewo i na Wysokie do stacji.
Niczym szpieg obserwuje teren przez
lornetke :) i znowu okrzyk: "Rumun pod szopa!" Wiec Jedziemy w strone owej
szopy ("owych szop" - jak sie pozniej okazalo),
Z przodu od zachodu to pewnie byla szopa normalnotorowa...
Tu jest mapka calego kompleksu:
http://www.LHS.pl/lhsmap/r_zamosc.gif
wyskakuje z samochodu i lece
na przelaj przez bloto i tory. Tutaj migawka zamykala mi sie na krotko -
SP32-034, SM03-049 i 257, ST44-1500, 350, 859, SM48-127 i 063... Ledwo
----------------------------^^^^^^^^^
Jeszcze tam stoi?
Dziwne.
Byl do odstrzalu dwa lata temu.
zdazylismy - slonce juz zachodzilo, ale 1/125 (chwilami 1/60) wyciagnalem
przy f=4 (film ISO 400). Nieopodal na szerokim torze manewruja dwa gagary,
ale jest juz za ciemno, a moj swietny wzrok oczywiscie nie pozwala mi
nawet
dojrzec numerow :((
Czas sie zatem zmywac - jedziemy caly czas prosto, mijamy budynek sekcji
Zamosc lubelskiego CM-u i w pewnym momencie po lewej zobaczylem cos, co,
mnie przerazilo... istne zlomowisko gagarinow :(( Kilka dosc dlugich
rzedow
tychze lokomotyw przeznaczonych juz tylko do jednego...
Na czesci zamienne.
IMHO lepszy taki tor odstawczy niz Imbramowice dla tych lokow.
Smutne, acz prawdziwe. Ale tak podsumowujac, z wypadu jestem bardzo
zadowolony i polecam taka trase (jesli komous po drodze), gdyz tereny
Roztocza sa niewatpliwie bardzo malownicze i (lubie to slowo:))
klimatyczne,
choc ruch pasazerski jest tam znikomy. Mnie zreszta sa one bardzo bliskie
(owe tereny roztoczanskie), gdyz mialem okazje je od dziecinstawa. Mam tez
taka szczera nadzieje, iz niedlugo znow bede mial okazje sie tam wybrac (a
juz najdalej w czewrcu - to na 100%, ale to troche OT:))
Pozdrawiam.
Rowniez pozdrawiam, i czekamy na zdjecia ;-)
Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada
W piątek w telewizji lokalnej , zamojskiej toczyła się dyskusja na temat
przeniesienia dworaca pkp z Zamościa do Zawady.
-------Przeglądałem stare wycinki i znalazłem artykuł z Tygodnika Zamojskiego:
Krzysztof Czubara "Zamość pod Zawadą" nr niestety nie znam, ale z ok 1995 roku:
" W listopadzie 1994 r. Rada Miejska Zamościa przyjęła uchwałę zatwierdzający
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta. Zawarto w zapis o
likwidacji istniejącej linii kolejowej w rejonie Zamościa, m. in. odcinek toru
między stacją Zamość Osobowa a Nową Osadą. (...) Zgodnie z głównymi założeniami
studium rozwiązań komunikacji kolejowej węzła Zamość ruch towarowy ze stacji
Zamość Główna Osobowa zostanie wyniesiony do stacji Zamość Bortatycze. Obsługa
cyklu bocznic będzie się odbywała przez dzielnicę przemysłową. (...) Jeżeli
chodzi o ruch pasażerski to dwa warianty: 1. dotychczasowy 2. skierowanie ruchu
z kierunku Hrubieszowa przez obwodnicę LHS i łącznicę w Koloni Siedliska na
Rejowiec. (...) DOKP przewiduje budowę nowego Dworca Zamość - Zawada, gdzie
będzie się odbywać pełna obsługa pasażerów i wprowadzenie pociągu łącznikowego
lub autobusu szynowego między dworcem Zamość Główny a Zawadą. W istniejącym
dworcu odbywałaby się sprzedaż biletów i funkcjonowałyby też biuro kolejowe.
Jest to zdaniem dyrektora Augustowskiego niekorzystne. ( Tadeusz Augustowski
Zastępca Dyrektora Wschodniej DOKP ds utrzymania inwestycji - popierał on
wariant dotychczasowy ). DOKP rozpatruje ten wariant jako zło konieczne. (...)
Uzupełnieniem pierwszego wariantu pozostawiającego dotychczasowy układ torów
jest propozycja uruchomienia w Zamościu , pierwszej w Polsce kolejowej trasy
miejskiej. Trasa przebiegałaby przez przystanek Starówka , obok ciepłowni
Szopinek, przez Dworzec Północny, Sitaniec, Bortatycze do stacji Zawada i z
powrotem do stacji Zamość Główna. Ten układ komunikacyjny mógłby spełniać także
walory turystyczne. Uruchomienie takiej linii i jej finansowanie, musiałoby być
wspólnym dziełem DOKP, miasta i gminy Zamość. Kolejową sieć miejską
obsługiwałyby autobusy szynowe , dwuczłonowe typu 208 M , produkowane przez
Kolejowe Zakłady Maszyn "KOLZAM" w Raciborzu. (...).
Dziś jednak wiadomo, że ani prezydent, ani Rada Miejska, jak też wojewoda , nie
zgodzą się na likwidację koleji i dworca osobowego w Zamościu. Plan
zagospodarowania przestrzennego miasta przewiduje, że przewozy odbywać się będą
przez dwa dworce: czołowy Zamość i przelotowy: Zamość Północ. (...).
Na spotkaniu z przestawicielami DOKP zorganizowanym przez kolejowe związki
zawodowe w Zamościu, 6 września, przedstawiciel Zarządu Miasta radny Zbigniew
Harasim oświadczył , że nieprawdą jest, że Rada Miejska chce wyeliminować kolej
z Zamościa. Zapis w planie zagospodarowania przestrzennego , dotyczący
likwidacji torów przebiegających przez Starówkę, został wniesiony pod naciskiem
Głównego Konserwatora Zabytków. Przeniesienie stacji kolejowej do Zawady,
powiedział TZ Zbigniew Harasim, jest mało zasadne. Miasto pozbawione przemysłu
musi szukać rozwoju w turystyce. Jak to czynić bez kolei. Byłoby to jednocześnie
ogromne utrudnienie dla mieszkańców i spowodowało zwolnienie części pracowników
stacji PKP, a do tego nie wolno dopuścić".
- Czyli widać, że historia się powtarza, tylko realia przez 13 lat już się dosyć
zmieniły, niestety. No i ludzie inni.
Temat: LF i Zlota Kasa XII.1999
Komisja Weryfikacyjna wycieczki na "Legendary LHS" w skladzie:
1. Tomasz 'Ciemny' C.
2. Jarosław 'Mapowy' G.
3. Tomasz 'Szozo' S.
4. Artur 'UOP' Sz.
po 3 dniach korzystania z usług naszego jedynego
krajowego przewoźnika postanowiła przyznać
następujące tytuły:
+=+==================================================================+=+
1. Fioletowe Puk Puk w czoło - dla wszystkich niedowiarkow
myślących, że nie da się zrealizować planu naszej wycieczki
i pozostających w zwiazku z tym w domu... ;(
2. Fioletowe Losie:
a) dla dyżurnego ruchu stacji Łódź Kaliska; dn. 26.12.1999
godz. 21:38 za podstawienie na minutę przed odjazdem pociągu rel.
Łódź Kaliska - Zagórz, choć między 21:00 a 21:30
miał takie możliwości. Zamiast tego ludzie marzli na peronie.
(najlepsze bylo skwitowanie śmiechem ludzi na peronie zapowiedzi
o 40 min. opóźnieniu pociągu do Zakopanego)
b) dla kierownika pociagu rel. Warszawa Wsch. - Zakopane
przejeżdżającego o 2 w nocy 27.12.1999 przez Kielce,
za wyjątkową arogancję wobec pasażerów, w postaci odzywek
typu: "Kurwa wsiadać, pociąg nie będzie na Was czekał"
(nagranie do wglądu, akurat zarejestrowałem), "nie musi pani
jechać, mogę też pania wysadzić i pani nie pojedzie"
jak również brak reakcji na na prośbę
kobiety z 4. letnim dzieckiem o zwrócenie uwagi
młodzieży siedzącej w przedziale dla matki z dzieckiem,
że należy ustąpić miejsca. Alternatywnie kierownik
powinien znaleźć miejce w innym przedziale, jednak
sie glupio uśmiechnął i powiedzial: "Dziecko ma 4 lata,
może postać".
=Włos się jeży na głowie, że tacy ludzie jeszcze pracują na PKP.
c) dla ludzi odpowiedzialnych za rozkład jazdy w Kieleckiem
- wg. aktualnego RJ pociąg rel. Kielce - Połaniec - Kielce
jeździ w dni powszednie na trasie Kielce - Staszów - Kielce,
gdy w rzeczywistości codziennie jeździ do Połańca.
(dodajmy, że w dni powszednie jako służbowy,
ale można się zabierać)
Podwójny Łoś Fioletowy:
a) dla pracownika kolejowej stacji paliw na st. Zamość Bortatycze
28.12.1999, za nieznajomość przepisów, czepialstwo i obłudę
i niewybredne żarty pod adresem MK (IMHO poziom kultury daleko
odbiegający od kultury pracowników LHS - pozostaje mi się
wstydzić za tego czlowieka i zastanawiać co on tam jeszcze robi).
+=+==================================================================+=+
Zlota Kasa:
a) dla kasjerki stacji Hrubieszów Miasto, 29.12.1999, godz. 17.
za bezbłędne wypisywanie biletów na duże odległości i szybką
obsługę pomimo panującego mrozu i braku ogrzewania w budynku stacji.
Złote Gwizdki (lub jak kto woli: nożyce)
a) dla kierownika i kond. rew. obsł. pociąg rel. Hrubieszów Miasto
- Wrocław Gł. na trasie Hrubieszów - Zamość, dn. 29.12.1999,
odj. Hrubieszów Miasto godz. 18:52 za kulturalne i przyjemne
wykonywanie obowiązków służbowych.
b) dla kierownika pociągu rel. Hrubieszów Miasto
- Wrocław Gł. na trasie Zamość - Stalowa Wola Rozw., dn. 29.12.1999,
odj. Hrubieszów Miasto godz. 18:52 nr sł. (Szozo, podaj nr służbowy
z zapisków) za kulturalne i przyjemne wykonywanie obowiązków
służbowych.
c) dla kierownika pociągu rel. Zagórz - Łódź Kaliska,
dn. 30.12.1999, odj. St. Wola Rozw. godz. 0:08
za kulturalne i przyjemne wykonywanie obowiązków służbowych,
zainteresowanie pasażerami siedzącymi w nieogrzewanych przedziałach,
- znalezienie im ogrzewanych przedziałów, etc, etc.
Wiecej takich ludzi na PKP!
d) dla personelu obsługi ruchu stacji Hrubieszów Towarowy (29.12.1999)
za "ludzkie" podejście do MK oraz z innych powodów (objętych
tajemnicą służbową MK).
e) dla [tu wpisac odpowiednie stanowiska] stacji Zamosc Bortatycze
za umożliwienie zwiedzenia stacji, oraz za "ludzkie" podejście do MK.
Strona 1 z 2 • Znaleziono 82 wypowiedzi • 1, 2